המלצה לחופשה: החופים המהפנטים של הרפובליקה הדומיניקנית

חופשה טרופית על החוף. הקפובליקה הדומיניקנית | צילום: Shutterstock
חופשה טרופית על החוף. הקפובליקה הדומיניקנית | צילום: Shutterstock

אם תמיד פינטזתם על אי קריבי כמו בגלויות אבל ויתרתם בגלל המסע המסורבל דרך יעדי ביניים למיניהם, זו ההזדמנות שלכם

88 שיתופים | 132 צפיות

 

באפריל הקרוב יחלו טיסות ישירות שיאפשרו לכם לעצום עיניים בנתב"ג ולפקוח אותן ברפובליקה הדומיניקנית. המדינה, השוכנת באי היפהפה היספניולה שאותו היא חולקת עם שכנה אקזוטית לא פחות – האיטי, היא יעד מושלם לחופשה עם צמחייה טרופית שופעת, אתרים היסטוריים וחגורת חופים מופלאה שאורכה 1,600 קילומטר.

פונטה קאנה (Punta Cana) היא המלכה התיירותית של האי. בחופיה המרהיבים פזורים שפע ריזורטים שמציעים את הגרסה האקזוטית של מילות הקסם "הכל כלול". בין השאר תוכלו לשחות כאן עם דולפינים ב־Dolphin Park Island או בלב ים, לפגוש קופי סנאי זעירים בגנים הבוטניים היפהפיים ב"אי הקופים", לרחף באומגות מעל היערות, לטייל לאורך נהר תת קרקעי בתוך מערה מסתורית או לדהור ברכבי באגי בשדות אורז, להשקיף על האי מלמעלה במסוק, ולהירגע מכל אלו במסז' מפנק על גלי הים בספינת הספא של "דוקטור פיש". את הלילה תוכלו לסגור באחד מבתי הקזינו או המועדונים התוססים (נסו את Imagine הממוקם במעמקי רשת מערות מסועפת), בהפלגה רומנטית או בארוחה לאור נרות על החוף.

עיר הבירה של הרפובליקה הדומיניקנית היא סנטו דומינגו, הנחשבת לעיר האירופית העתיקה ביותר בעולם החדש. מעט מזרחית מכאן מומלץ בחום לבקר במערת Los Tres Ojos (שלוש העיניים), הנקראת על שם שלושת האגמים שבתוכה (המקום מרהיב גם בחשכה, כשהוא מואר בתאורה ססגונית).

עיירת החוף לה רומנה (La Romana) נחשבת לגן עדן לחובבי הדיג וגם חובבי השופינג שבכם ירוו כאן נחת: בקאסה די קאמפו יש עשרות חנויות אופנה, תכשיטים, אמנות וקרמיקה, ובלה אסטנציה יש מפעל סיגרים שבו תוכלו להצטייד בסיגרים דומיניקניים משובחים במחירים טובים וגם ללמוד מקרוב על תהליך הכנתם.

אל תחמיצו את החוף המשגע של באיהיבה (Bayahibe), שהוא גם נקודת מוצא טובה להפלגות לאיים וחופים מבודדים, ואת "מערת הפלאים" (Cueva De Las Maravillas) שבה ציורים בני מאות ואלפי שנים של בני הטאינו – תושבי האי המקוריים – לצד תצורות סלע מרהיבות. הכפר אלטוס דה שאבון (Altos de Chavón) הוא העתק מדויק של כפר אירופי מהמאה ה־16, עם סמטאות אבן, מבני טרקוטה ונהר המתפתל בלב יער שבו צולמו סצנות ידועות בסרטים "רמבו", "אפוקליפסה עכשיו" ו"פארק היורה".

לא הרחק משם ממתין לכם האי סאונה (Saona), שהוא חלק מהפארק הלאומי המזרחי (Parque Nacional del Este). חופיו הם מהיפים באזור הקריביים, עם חול לבן וזך כמו טלק של אלוהים ומים צלולים כל כך עד שציוד השנרקול הופך למיותר כמעט, ותוכלו לראות כאן פרות ים (manatee), שוניות אלמוגים מרהיבות ולא מעט כוכבי ים בוהקים באדום, שהפכו לאחד מסמליו של האי. הלייקים באינסטוש מובטחים.

כמה? מ־2,990 דולר לאדם לשבוע כולל טיסות ומלון 5 כוכבים במתכונת הכל כלול (ספיריט הפקות עולם).
מתי? מומלץ בדצמבר־אפריל. במאי־נובמבר גשום ובאוגוסט־ספטמבר חשש לסופות הוריקן.