המלצה לחופשה: מסע אל גורילות ההרים ברואנדה

רואנדה | צילום: רויטל חורש
רואנדה | צילום: רויטל חורש

אחרי שכולם כבר גילו את קסמי הספארי בטנזניה ואת תענוגות זנזיבר, הגיע תור אחת הפנינים הנסתרות של היבשת השחורה: רואנדה, "ארץ אלף הגבעות"

88 שיתופים | 132 צפיות

 

יערות גשם עבותים משובצים בהרי געש, אגמים ונהרות, שמורות טבע מרהיבות, נופש מפנק על גדות האגם ומפגש פנים אל פנים עם חיות בר, ובראשן גורילות ההרים ההולכות ונכחדות הם רק כמה מההתנסויות במדינה המרתקת הזו.

שער הכניסה לרואנדה היא הבירה התוססת קיגאלי, השוכנת במרומי גבעות. בין השאר מצפה לכם פה ביקור מטלטל באתרי ההנצחה לטבח העם הנורא שהתרחש כאן באחת התקופות האפלות ביותר שידע האזור בעבר. אבל הסיבה העיקרית לעשות את כל הדרך עד לכאן היא שמורות הטבע המרהיבות הממתינות במרחק נסיעה קצרה.

המסע המופלא מכל הוא אל גורילות ההרים, שרק כ־700 מהן נותרו בעולמנו, מהן כשליש בשמורת הפארק הלאומי דה וולקנס (Volcans) שברואנדה. המסע המסעיר (ולעתים מאתגר) בעקבות הגורילות אורך בין שעה לשש שעות (תלוי במיקומן באותו יום), ובמהלכן תפלסו דרככם בהנחיית פקח מיומן בסבך יערות הגשם בתוך נופים עוצרי נשימה של הרי געש ורכסים ירוקים עד למפגש המיוחל שבו תעמדו (או ליתר דיוק, תשתוחחו, על מנת שהגורילות לא יחושו מאוימות) פנים אל פנים מול היצורים המופלאים הללו. רק אנשים מעטים מורשים לבקר בשמורה בכל יום, ואת ההיתר, שעלותו מאות דולרים, יש לתאם חודשים מראש.

בנוסף, תוכלו לבקר כאן גם בקברה של החוקרת הנודעת דיאן פוסי, גיבורת "גורילות בערפל", שהקדישה את חייה לגורילות ההרים שבשמורה וכאן גם נקברה לאחר שאחד הציידים שבהם נאבקה רצח אותה. מכאן תוכלו להמשיך אל יערות הגשם של ניונגואה (Nyungwe), מהיערות ההרריים הגדולים ביותר באפריקה, שהם משכנם של כרבע מהקופים וקופי האדם ביבשת כולה. בסבך הצמחייה העבותה, שבה יותר ממאתיים מיני סחלבים, לצד מפלים מרהיבים ומאות מיני ציפורים, תוכלו לפגוש שימפנזים, קופי קולובוס ופרימטים אחרים.

רואנדה | צילום: רויטל חורש
רואנדה | צילום: רויטל חורש

 

שמורה נוספת שלא כדאי להחמיץ היא הפארק הלאומי אקגרה (Akagera) שלאורך הגבול עם טנזניה, שם תוכלו לצאת למסע ספארי בסוואנות מרהיבות לאורך הנהר שהעניק למקום את שמו. בין השאר תפגשו כאן פילים, ג'ירפות, זברות, בבונים, אימפלות ועם מעט מזל גם נמרים ואריה מזדמן. לקינוח תוכלו לצאת כאן לשיט באגמים בין תניני ענק, היפופוטמים ואינספור עופות מים מרהיבים, שעדיין לא למדו להיבהל מבני אדם.

המקום המושלם להירגע מעט הוא לגדות אגם קיבו (Kivu), באתרי הנופש המועדפים על עשירי רואנדה ומבקרים אירופאים שוחרי תענוגות. המומלצות שבהן הן גיסניי (Gisenyi) המוקפת במטעי תה וקפה ומעיינות חמים, וקרונגי (Karongi) הרומנטית.

כמה? 5,850 דולר לאדם לעשרה ימים הכוללים גם ספארי בטנזניה, ונופש בזנזיבר כולל הכל – (ספארי קומפני).
מתי? כדאי להגיע בינואר־פברואר וביולי־אוגוסט. בתקופות הגשומות (מרץ־מאי ואוקטובר עד אמצע דצמבר) כדאי להימנע.

רואנדה רחוקה מדי? אולי כדאי לטוס ליוון