המלצה לקרוז בלתי נשכח בדרום אמריקה

צוות "ספינת האהבה", הקרוז האייקוני בעולם | צילום: יח"צ
צוות "ספינת האהבה", הקרוז האייקוני בעולם | צילום: יח"צ

שיט בדרום אמריקה הוא האפשרות שלכם לעשות את המסלול של הטיול אחרי הצבא שלא הספקתם, אבל עם כוס שמפניה ביד. המלצה על החופים הכי מומלצים ביבשת

88 שיתופים | 132 צפיות

 

ארוחת הערב בבית המלון בעיר החוף אילאבלה (Ilhabela), תחנתנו האחרונה בברזיל, הייתה אנינה במיוחד. בסיומה המשכנו להופעה של להקת פולקלור מקומית שכללה בעיקר ישבנים רוטטים מהסוג הברזילאי הנפוץ, ואחריה עלינו לחדרנו, לשנת הלילה. כשהתעוררנו לארוחת הבוקר (כולל שמפניה, מישהו פה השתגע?), כבר היינו במונטווידאו, אורוגוואי.

תרצו, זוהי תמצית הקרוז. המלון הוא ספינת תענוגות צפה, לחדר קוראים בשפת הקרוזים תא (cabin), הולכים לישון בארץ אחת ומתעוררים למחרת באחרת. לא צריך לסחוב מזוודות, הבית נוסע איתכם לכל מקום ובסוף כל יום טיול מרגישים שחוזרים הביתה. כמה נוח, כמה מפנק, כמה ממכר.

וידוי אישי קצר: אני מכורה לקרוזים. במהלך העשור האחרון צברתי מאות ימי שיט בקריביים, באיי בהאמה, במקסיקו, בים התיכון ובאירופה, קרוזים טרנס אטלנטיים וגם קרוז אחד בן שלושה חודשים סביב העולם. במונחים של בית, התא באונייה קצת קטן, בקושי 30 מ"ר לתא חיצוני עם מרפסונת, אבל באווירה הקסומה הזאת של לפנק, לפנק, לפנק, קשה אפילו למצוא סיבות לריב עם בן הזוג (למרות שהתאמצתי).

קרחון במיצרי מגלן | צילום: Shutterstock
קרחון במיצרי מגלן | צילום: Shutterstock

 

64 יום נמשך הקרוז לדרום אמריקה עם האונייה "אושן פרינסס" (אל תחפשו אותה כי בתום הקרוז היא עברה בעלות ואחרי שיפוץ שמה, מן הסתם, ישתנה). הוא התחיל במיאמי, פלורידה, לכיוון הקריביים, המשיך בגיאנה הצרפתית, ברזיל, אורוגוואי, ארגנטינה, צ'ילה, פרו, פנמה, אקוודור והלאה למרכז אמריקה – קולומביה וקוסטה ריקה, האי קורסאו וחזרה למיאמי. בדרך כלל בקרוזים יורדים לחוף בכל ארץ ליום אחד ולעתים נדירות ליומיים, מין טעימה קטנה וזהו, ואילו הקרוז בדרום אמריקה מעמיק יותר וכולל בין היתר שבוע בברזיל, שבוע בארגנטינה, שבוע בצ'ילה וארבעה ימים בפרו. נכון שמוגבלים לחלקי ארץ שגובלים בים, ולכן פרגוואי ובוליביה למשל, לא נכללו במסע, ועדיין מדובר בחוויה יוצאת דופן ביבשת מרהיבה. אני מבינה ללבם של התרמילאים שבוחרים בדרום אמריקה כיעד לטיול של אחרי הצבא שכן מדובר בהרפתקה סוחפת ומרגשת לחובבי טבע פראי ואקסטרים. במהלך ימי הקרוז עברנו את כל עונות השנה, מחמסינים במדבריות, עד קור עז ושיט בין קרחונים, וצפינו מקרוב בבעלי חיים. פגשנו בילידים משבטים שונים, התענגנו על שרידי תרבויות האינקה והמוצ'ה, ביקרנו בשווקים ססגוניים וצפינו במופעי פולקלור מגוונים.

האונייה הייתה קטנה יחסית, כ־600 נוסעים וכ־400 אנשי צוות, והחיים בה הם חוויה בפני עצמה. מלבד ארוחות גורמה סביב השעון, צריך רק לבחור באיזו פעילות להשתלב, משיעורי זומבה וריקודים לטיניים, דרך מגוון מפגשים חברתיים על פי תחומי עניין (הכי הזוי: מפגש יומי לסורגות ולרוקמות) ועד קידוש מדי יום שישי. אז מה ראינו ובעיקר ממה התרגשנו:

אתר מאצ'ו פיצ'ו | צילום: Shutterstock
אתר מאצ'ו פיצ'ו | צילום: Shutterstock

גיאנה הצרפתית

אי השדים – לחובבי ההיסטוריה, במושבת העונשין הזאת, שבה נכלאו אסירים פוליטיים ואחרים בתנאים קשים ביותר, ישב גם אלפרד דרייפוס, היהודי שהואשם בבגידה בצרפת ואחרי שנים זוכה. זהו אי סלעי קטן, לא ממש מיושב והביקור בו מרגש וצובט את הלב.

ברזיל

החופים הכי סקסיים בעולם – קופקבנה ואיפנמה בריו דה ז'ניירו, המוזיקה וקצב הסמבה בכל מקום. מעריצי אגדת הכדורגל פלה, יאהבו את המוזיאון שהוקם בעיר סנטוס לכבודו של מי שכבר חצה את גיל 70 ועדיין יש תעשיה שלמה על שמו.

ארגנטינה

חובבי התיירות העירונית יתלהבו מבואנוס איירס היפה שמשלבת חדש וישן ויש בה מרכזי קניות ענקיים. גם הקבר של אוויטה פרון שווה ביקור, ורובע האמנים לה בוקה, ברחובות מציעים ללמוד טנגו והמוזיקה מתנגנת בכל מקום. בין ארגנטינה לצ'ילה נמצא אזור פטגוניה הקסום, שיש בו קרחונים שנוגעים באגמים בטורקיז, צוקים מושלגים ויערות עד מרשימים ביותר. באושואיה, בואכה אנטארקטיקה הלא מיושבת, יש פסגות מושלגות, לגונות, פיורדים ואגמים. כדאי לבקר במוזיאון המקומי, ללכת במסלול הארוך בפארק הלאומי ובסוף היום לא לשכוח להחתים את הדרכון בסניף הדואר המקומי, הוכחה שהייתם בעיר הדרומית בעולם.

רחוב בריו דה זניירו | צילום: GettyImages
רחוב בריו דה זניירו | צילום: GettyImages

איי פוקלנד

לא בגלל הבירה סטנלי שהיא די משעממת, ולא בגלל שארגנטינה ובריטניה לחמו על השליטה במקום (והבריטים ניצחו), אלא בגלל שיש שם הרבה יותר פינגווינים מאשר בני אדם (באיים חיים כ־2,500 איש) וזהו מחזה מרהיב.

צ'ילה

בקרו בתעלת ביגל שם עבר מסעו של צ'ארלס דרווין, שאחריו הציג לעולם את התיאוריה שלו על ההתפתחות האבולוציונית. פרוטיאר (Frutillar) היא עיירה גרמנית קסומה ופוארטו ואראס (Puerto Varas) היא עיר שכולה עטויה בשושנים. הטבע מתגלה בצ'ילה במלוא הדרו. מומלץ לקפוץ לעיר ולפראיסו (Valparaíso), בירת התרבות של המדינה, ולטייל ברחובות עם ציורי הקיר המקסימים על הבתים לאורך קילומטרים. חוויית החוויות: שיט בין מיצרי מגלן בדרום לעבר קרחון אדיר ממדים. קפטן האונייה האמיץ תמרן את האונייה ב־360 מעלות כך שאפשר היה להשתרע במיטה בתא בתוך שמיכת הפוך ולצפות בפסגות המושלגות ובקרחון על כל צדדיו.

פרו

בגלל יערות הגשם העבותים, בגלל איי באייסטס (Ballestas) – הגלפגוס של פרו – הסמוכים לעיר פיסקו והשופעים בחיות בר, ובעיקר בגלל מאצ'ו פיצ'ו – האתר המדהים שבנו בני האינקה במאה ה־15. מומלץ להגיע בשעת הזריחה שאז היופי עוצר נשימה.

חוף בקופקבנה בברזיל | צילום: Shutterstock
חוף בקופקבנה בברזיל | צילום: Shutterstock

פנמה

התעלה המחברת בין האוקיינוס האטלנטי לאוקיינוס השקט היא מבצע הנדסי מורכב ביותר. אורכה 77 ק"מ והחצייה היא חוויה של יום שלם.

כמה זה עולה?

מחיר המחירון לתא עם מרפסת הוא כ־15 אלף דולר לאדם בחדר זוגי, אבל אפשר למצוא לפעמים מחירים טובים יותר ואם אתם ספונטניים, אפשר להשיג בכל החברות דילים מעולים של הרגע האחרון. חדר עם חלון ללא מרפסת יעלה כשליש פחות, וחדר פנימי כמחצית פחות. מחירי הסוויטות גבוהים בהרבה (כמעט כפול) ומיני סוויטה עולה קצת יותר מחדר עם מרפסת. למחיר הנקוב יש להוסיף מסים (כ־1,000 דולר לאדם לקרוז ארוך) וטיפים בסך כ־13 דולר לאדם ליום. הטיולים אינם כלולים במחיר ועלותם יכולה להגיע ל־100 דולר ויותר ביום.

ב־top-cruise-deals תמצאו מידע ומחירים לשלל החברות, ושיט בחברת פרינסס תוכלו להזמין ב־princess.

כך תהיו הכוכבים של הבינגו לפני ארוחת הערב

1. תיק, טופ טן, 69.90 ש"ח

תיק של טופ טן | צילום: יח"צ
תיק של טופ טן | צילום: יח"צ

 

2. חלוק לים, גוטקס, 999 ש"ח

חלוק לים של גוטקס | צילום: אבי ולדמן
חלוק לים של גוטקס | צילום: אבי ולדמן

 

3. צמיד "העוגן שלי" – תרומה למאבק בטרשת נפוצה, קרוקס אנד מור, 9.90 ש"ח

צמיד "העוגן שלי" | צילום: יח"צ
צמיד "העוגן שלי" | צילום: יח"צ

 

4. סט נסיעות: ג'ל רחצה אורגני וקרם גוף, נילס יארד, 150 ש"ח

סט נסיעות: ג'ל רחצה אורגני וקרם גוף | צילום: יח"צ
סט נסיעות: ג'ל רחצה אורגני וקרם גוף | צילום: יח"צ