המלצה על חופשה באי בודד

צילום: GettyImages
צילום: GettyImages

בלב האוקיינוס, ללא תיירים ועם המון טבע פראי: באיים האזוריים תוכלו לדמיין שאתם באמת על אי בודד

88 שיתופים | 132 צפיות

 

בלב האוקיינוס האטלנטי, באמצע שום מקום, או אם לדייק – בשלושת רבעי הדרך מאירופה לארצות הברית, שוכנת קבוצה של תשעה איים קטנים – האיים האזוריים. הם נוצרו מהתפרצות געשית והתגלו במאה ה־15 על ידי יורדי ים פורטוגלים. כיום הם שייכים לפורטוגל אבל מתנהלים כאוטונומיה עצמאית.

מדובר בגן עדן למי שמתענג על מראות טבע מהפנטים, מתרגש מאגמים וחופי ים בכחול טורקיז וממעיינות מים חמים, מתרשם מבנייה קולוניאלית, חולם לפגוש מקרוב דולפינים ולווייתנים, ולועות ציוריים של הרי געש עושים לו את זה. תשעת האיים כוללים את סאו מיגל, שהוא הגדול מכולם, ואחריו פיקו, טרסיירה, סאו ז'ורז'ה, פאיאל ופלורש, וכן את סנטה מריה, גרסיוזה וקורבו הקטנים יותר. בגלל המיקום, כנראה, התיירים עדיין לא מגיעים הנה בהמוניהם ובשני הביקורים שלי שם לא חשתי במסה תיירותית מעיקה באף אחד מהאיים, ששטחם הכולל הוא 2,300 קמ"ר ומתגוררים בהם כ־260 אלף תושבים.

האי הגדול הוא סאו מיגל. אם הגעתם ליומיים־שלושה לאזור, אפשר לעשות סיבוב באי באוטובוס התיירים האדום (20 יורו לאדם), להתרשם בניחותא מהאי היפה וגם לרבוץ בחופים. כדי לברוח קצת לצדדים מוטב לשכור רכב, רצוי קטן, כי הכבישים צרים. באי נמצאת הבירה פונטה דלגדה, עיר ציורית, קטנה ונעימה. יש בה כיכר מרכזית שבסמוך לה רחוב קניות וגם כמה מסעדות. למי שחושק באתנחתא מפנקת מומלץ להרחיק לצד המזרחי של האי, לפורנאס (Furnas), לרחוץ שם במעיינות המים החמים הבוקעים מהאדמה, לבקר בחממות האננס (מרתק) ובשמורת הטבע Tronqueira.

האיים האזוריים | צילום: shutterstock
האיים האזוריים | צילום: shutterstock

 

אם אתם מתכננים שהות ארוכה יותר – שבוע לפחות – קחו מסאו מיגל טיסה קצרה לאי פאיאל. שם מומלץ לבקר בעיירה הורטה (Horta) ולצאת לשיט שבמהלכו אפשר לצפות בלווייתנים, דולפינים וחיות ים אחרות. משם כדאי לנסוע במעבורת לאי פיקו שבו נמצא הר געש באותו שם שהוא ההר הגבוה ביותר בפורטוגל, וממנו אפשר להשקיף על הנוף הכולל טרסות בזלת ושיחי גפנים לרוב. כדאי לבקר ביקבים ולרכוש את הליקר המשובח, ורדלחו. המשיכו לאי טרסיירה. פראייה דה ויטוריה שבאי היא עיר יפהפייה עם חוף ים חולי, יאכטות לרוב, כיכרות וכנסיות מרשימות. צאו ממנה לכפרים הקטנים, ואם אתם מגיעים בין אוקטובר למאי ודאי תתקלו במופע של מלחמת שוורים, מסורת מקומית עתיקה. בניגוד למופע בספרד, כאן רק פוצעים את השור קלות ולא הורגים אותו. גם האי פלורש מומלץ לביקור בזכות המפלים המרהיבים ושפע צמחי המים שבו.

חשוב לדעת

טיסות מישראל הכי נוח לטוס לליסבון שבפורטוגל (4.5 שעות) וממנה לקחת טיסה נוספת (שעה וחצי עם חברת SATA) עד לסאו מיגל. אפשר להגיע דרך בירות אירופיות שונות גם לאיים אחרים.

קניות ומחירים די זול כאן יחסית לאירופה אבל אל תבנו על מסע קניות אלא אם כן אתם משתוקקים לבגדים ומזכרות תוצרת ספרד וסין.

לינה אין כאן מלונות ענק ואין מלונות חמישה כוכבים רק ארבעה ופחות. המחירים סבירים: 200 דולר ללילה נחשב ליקר מאוד. מזג האוויר שילוב של אקלים ים תיכוני וטרופי, ללא חורף. הטמפרטורה הנמוכה ביותר היא 14 מעלות, והגבוהה ביותר 22 מעלות. עונת השיא של התיירות נמשכת מיולי עד ספטמבר, אבל דווקא הסתיו והאביב נעימים במיוחד ואז גם הכל הרבה יותר זול.

פריטי החובה לאי בודד

1. נעלי ספורט, סקצ'רס, 349 ש"ח

סקצ'רס | צילום: יח"צ
סקצ'רס | צילום: יח"צ

 

2. כוס עם קשית, 30 ש"ח ב- urbanoutfitters

כוס עם קשית מ-Urban Outfitters | צילום: יח"צ
כוס עם קשית מ-Urban Outfitters | צילום: יח"צ

 

3. כובע, ‏Goorin לסטורי, 199 ש"ח

כובע של Goorin לסטורי | צילום: יח"צ
כובע של Goorin לסטורי | צילום: יח"צ

 

4. מגבת חמאם, Chic&Comfy במחיר 175 ש"ח ב-במרמלדה מרקט

Chic&Comfy | צילום: יח"צ
Chic&Comfy | צילום: יח"צ

 

5. מימייה ליין, shop.wine2go במחיר 49 ש"ח

shop Wine 2 Go | צילום: יח"צ
shop Wine 2 Go | צילום: יח"צ