10 דברים שכדאי לדעת על קנקון שבמקסיקו

קנקון, מקסיקו | צילום: Shutterstock
קנקון, מקסיקו | צילום: Shutterstock

בצפון חצי האי יוקטן, על חופי הים הקריבי, נמצאת עיר הנופש המקסיקנית קנקון. כ־20 קילומטר של חולות מבהיקים ולבנים, מי ים כחולים וצלולים כבדולח. קנקון מציעה חופשה אטרקטיבית לצעירים, למשפחות עם ילדים וגם לאלה המחפשים להתבודד

88 שיתופים | 132 צפיות

 

1. קנקון מותאמת היטב לביקור מיליוני תיירים בשנה מכיוון שהיא נבנתה מראש כעיירת נופש לתיירים בתחילת שנות ה־70. הכבישים טובים, התחבורה הציבורית באזור יעילה, השירותים לתייר ידידותיים ונגישים והשילוט ברור. מובן שיש פה גם אינספור מלונות, מועדוני לילה, מסעדות, אתרי שופינג ומגרשי גולף.

2. קנקון מהווה שער לעולם המאיה – התרבות העתיקה של ילידי אמריקה שחיו בחצי האי יוקטן. סמוך לעיר הנופש נמצאים אתרים ארכיאולוגיים חשובים כמו צ'יצ'ן איצה (Chichén Itzá) שהוא אחד מאתרי המאיה המרשימים ביותר, או העיר טולום. אלו הם אתרי מורשת עולמית שאסור לפספס, והם שווים יום טיול.

3. כיוון שבני המאיה עדיין חיים במקסיקו, אפשר לבקר בכפר של בני העם בדרך לצ'יצ'ן איצה או טולום. אוכל טוב, בקתות קש, אלכוהול מקומי וריקודי פולקלור יקבלו את פניכם. במוזיאון המאיה שבעיר קנקון תוכלו ללמוד עוד על תרבות זו.

קנקון, מקסיקו | צילום: Shutterstock
קנקון, מקסיקו | צילום: Shutterstock

 

4. איסלה מוחרס ("אי הנשים") נמצא במרחק 13 קילומטרים בהפלגת מעבורת מקנקון. יצא לו מוניטין של מקום מנומנם (אחרי הכל, זהו אי בים הקריבי) אבל לא חסרים בו מקומות מעניינים כמו האסיינדה מונדסה (Hacienda Mundaca), אחוזתו ההרוסה והמסתורית של סוחר עבדים מהמאה ה־19, או אתר שבו תוכלו לפגוש הרבה מאוד צבי ים. חופיו של אי הנשים יפהפיים – המומלץ בהם הוא פלאיה דל נורטה (Playa del Norte) שבצפון.

5. האי הולבוש (Holbox), בצפונו של חצי האי יוקטן, הוא אי מלא חיי טבע פעילים. יש כאן חולות לבנים, ריפים של אלמוגים ואקו־סיסטמות מגוונות ביותר. לכן המקום הוא חלק משמורת הטבע יום באלאם.

6. פלאיה טורטוגס (חוף הצבים) הוא החוף של המקומיים. בפלאיה טורטוגס יש אווירה רגועה ופחות תיירותית. יש כאן מסעדות שבהן אפשר לשבת בחוץ וליהנות מאוויר הערב הצח ומהשקיעה.

קנקון, מקסיקו | צילום: Shutterstock
קנקון, מקסיקו | צילום: Shutterstock

 

7. מרקאדו 23 (שוק 23) היה השוק הראשון של קנקון. הוא פחות תיירותי ויותר אותנטי משווקים אחרים בעיר, ואפשר למצוא בו מלבד מגוון קניות גם מסעדות מקומיות משובחות.

8. סלוואטיקה (Selvatica) הוא פארק אתגרי בסלווה (יער הגשם) שיעניק לכם חוויית ג'ונגל מהסרטים. אומגות מעל היער ולתוך המים, מגדלי תצפית גבוהים מעל העצים, בעלי חיים ועוד.

9. אקסקארט (Xcaret) הוא פארק אקו־ארכיאולוגי שמתאים מאוד למשפחות וילדים. הפארק נמצא בריביירה מאיה על רצועת החוף ליד קנקון, ויש בו יותר מ־50 אטרקציות כגון מופעים, מיצגי אמנות, שחייה עם כרישים ודולפינים, מוזיקה, מורשת, שנורקלינג, קניות ואוכל טוב.

10. האקווריום האינטראקטיבי בקנקון נפתח בשנת 2000 במטרה להגביר את המודעות לחשיבות שימור הסביבה הימית של האזור. המקום מציג את המגוון האדיר של החיים בים הקריבי ואפשר לגעת פה ביצורי ים (כולל דולפינים) ולהתרשם מהם באופן ישיר.

פורסם במגזין אטמוספירה

קנקון, מקסיקו | צילום: Shutterstock
קנקון, מקסיקו | צילום: Shutterstock