פנינה איסלנדית

צילום: Blue Lagoon
צילום: Blue Lagoon

בסמוך לאתר המרחצאות בלו לגון שבאיסלנד, שוכן מלון קטן שבו 35 חדרים עם מרפסות הצופות לשדה של אבני בזלת. לינה מפנקת הכוללת טבילות במי טורקיז חמימים, התמרחות בבוץ לבן והרבה סתלבט

88 שיתופים | 132 צפיות

 מלון Blue Lagoon Clinic hotel ממוקם בסמוך ל"בלו לגון" – אחד מאתרי המרחצאות הגיאותרמיים היפים בעולם. האתר נמצא בטווח נסיעה קצרה משדה התעופה הבינלאומי של איסלנד בקפלאוויק (Keflavík) וכ־45 דקות נסיעה מרייקיאוויק (Reykjavík) בירת המדינה. האתר גדול ומושקע מאוד, ולמרות כמות המבקרים הגדולה הצפיפות בו כמעט שאינה מורגשת. צבע המים בבריכות שבאתר הוא טורקיז מהמם, עם טמפרטורה של 40-37 מעלות צלזיוס. המתרחצים בבריכה יכולים לחפון בידיהם מתחתית הבריכה ומדפנותיה את מינרל הסיליקה (צורן דו חמצני) הטבעי והלבן, אותו אפשר למרוח על הפנים ועל הגוף (בדומה לשימוש בבוץ בים המלח, אם כי הרכב החומר שונה והשפעותיו שונות).

צילום: Blue Lagoon
צילום: Blue Lagoon

 

טובלים־נחים
המעוניינים לשהות במקום ימים אחדים יוכלו לשהות בבית המלון, שמרוחק כקילומטר מאתר המרחצאות. המלון והאתר מוקפים באבני בזלת, אותה אפשר לראות גם מהחלונות שבחדרי המלון. אבני בזלת יש גם משני צדדיו של השביל שמחבר בין המלון לאתר המרחצאות, ולקראת סופו הוא משיק לכמה אגמים בצבעי טורקיז, שכנראה ישמשו להרחבתו של האתר בעתיד.
המלון כולל 35 חדרים בלבד (20 חדרים נוספו במהלך 2015), במבנה חד קומתי, כאשר לכל החדרים יש מרפסות שפונות לשדה הבזלת. למלון יש בריכה פרטית שמיועדת אך ורק לאורחיו, בה המים והסיליקה זהים לאלה שבאתר הציבורי, כיוון ששניהם מקבלים את המים מאותו מקור גיאותרמי. הצפיפות כאן שואפת לאפס, ובכל זמן נתון אפשר לראות כאן אורחים בודדים בלבד, כשכל אחד ממוקם בפינה משלו. אפשר בקלות לנדוד בין החדר לבריכות, ולשלב בין טבילה בבריכות מספר פעמים במהלך היום (בקיץ השמש כמעט ואינה שוקעת כאן) לבין שנת אחר הצהריים או קריאה בספר.

 

צילום: Blue Lagoon
צילום: Blue Lagoon

 

ארוחת הבוקר מוגשת במלון, אבל ארוחת הצהריים, שאפשר לקבל עד לשעות הצהריים המאוחרות, מוגשת במבנה הציבורי של המרחצאות. כאן, בנוסף לחנות שמוכרת מוצרי בריאות וקוסמטיקה לצד סוודרים איסלנדיים עבים, יש קפטריה עממית ובצמוד לה מסעדה מפוארת בשם LAVA, שחלונותיה צופים אל הבריכות והמתרחצים. הארוחה, העיצוב והשירות בהחלט בסטייל, אבל המחיר בהתאם. גם המלון וגם אתר הספא מציעים עיסויים שונים (כולל כאלה עם סיליקה).
אין ספק שהמלון הוא פנינה אמתית בנוף הלינות של איסלנד, וזה המקום המתאים ביותר לסיים טיול עתיר נוף והרפתקאות ולהישאר עם טעם טוב ועם געגוע.