הצעה שאי אפשר לסרב לה

מסעדת בוזאנו בפרנקפורט. צילום: יוליה פריליק
מסעדת בוזאנו בפרנקפורט. צילום: יוליה פריליק

באזור העסקים של פרנקפורט מתחבאת מסעדה איטלקית מוקפדת ומשובחת שתתאים במיוחד לחובבי הז'אנר המאפיונרי. לה פמיליה בבוזאנו

88 שיתופים | 132 צפיות

"הסופרנוס" כבר מזמן אינם מככבים על המסך ובאמת חסרה בשטח דמות של מאפיונר צמרת עם צד רגיש, שיכול לשלב אכילת פסטה משובחת עם חיסול ממוקד בחניה לקינוח. ביקור במסעדת הבשרים האיטלקית והמשובחת בוזאנו (Buzzano), באזור העסקים של פרנקפורט יכול לספק לחובבי המאפיה מנה גדושה של עניין.

בחלל המסעדה מוצגים פסלים של ראשי סוסים (מישהו אמר "הסנדק"?), כלי נשק מעוצבים, כספת עם הכיתוב באיטלקית "כסף מסובב את העולם", ספריות ענק עמוסות ספרים ואפילו חדר פנימי ובו בובה בגודל טבעי של מאפיונר מזדקן מעשן, ראש המשפחה כנראה. על קיר אחר מופיעה האמרה, גם כן באיטלקית: "אלוהים נותן אוכל, השטן הוא השף", שלא נטעה חלילה במדרג השליטה.

כרמלה סופרנו הייתה מרוצה

התפריט מוקפד ויוקרתי וכולל מנות איטלקיות קלאסיות, המבוססות על פסטה, דגים, פירות ים וירקות, ומנות בשר מנתחים איכותיים המיושנים במקום, שדווקא מקוטלגות כאמריקאיות. בקיצור, אוכל שכרמלה סופרנו הייתה גאה להגיש לאורחים שלה. לראשונות יש היצע מכובד, כולל קרפצ'ו בקר, סלט קיסר, קלמארי מטוגן, שרימפס, קרפצ'ו תמנון ומרק היום, במחירים של 18-9 אירו למנה. כיאה ל"פמילייה" גדולה שחולקת בכול, הזמנו כמה מנות ראשונות וטעמנו, אבל נדמה לי שאני עשיתי את הבחירה המוצלחת מכולן: הזמנתי מנה בשם "פיורלי טרטופו" (Fiorelli tartufo) ותמורת 15 אירו זכיתי בקערה של סאקוטיני (Saccottini), מעין כיסונים מבצק דקיק וטרי בצורת סוכריות, הממולאים בגבינות ובפטריות כמהין וטובלים ברוטב שמנת וכמהין. מעדן.

בשלב המנות העיקריות יושבי השולחן נחלקו לחובבי בשר ולחובבי דגה ופירות ים. אני שוב הימרתי על סוס מנצח והזמנתי פילה מיניון (200 גרם ב-35 אירו). את התוספות מזמינים בנפרד והן נעות בעיקר סביב תפוחי אדמה וירקות בצורות הכנה שונות.

אף שהיינות הגרמניים, בייחוד הלבנים, נחשבים למהוללים, רוב תפריט היינות מורכב מיינות איטלקיים. עניין של גאווה לאומית, אני מניחה. את הארוחה שלנו ליווה סוביניון של יקב וניקה (Venica&Venica) הנחשב.

כדי להזכיר שוב מי הבוס פה, הופיעה בתפריט הקינוחים הכותרת: "השאירו את הרובה, קחו את הקנלוני". אימצנו את ההצעה, הרי אי אפשר לסרב לה…

יוליה פריליק-ניב – עיתונאית julia.prilik@gmail.com

טיפ לדרך

אם לא עסקתם רק באכילה אלא גם בחיסול חשבונות, עדיין תוכלו לכפר על זה: במרחק כמה דקות הליכה מהמסעדה המאפיונרית פועל פאב בסגנון אירי, שמעוצב כמו כנסייה ספונת עץ. יש בפאב תאי ישיבה בסגנון ספסלים של כנסיות, ויטראז'ים בחלונות ועוגב ענקי, ואולי תוכלו למצוא איזה כומר כדי לספר לו בתא הווידוי (על כוס בירה) על החטאים שלכם. כתובת: Taubenstraße 11. אתר: www.waxys.de