כחול להפליא, שקט מתמיד

קרפאתוס. צילום: Shutterstock
קרפאתוס. צילום: Shutterstock

אוכל יווני פשוט, חופים ב-50 גוונים של כחול, ושקט שמהדהד באוזניים: קרפאתוס הוא מקום מושלם לבריחה קצרה מהמציאות הישראלית

88 שיתופים | 132 צפיות

אולי זה בגלל הגנים מהסבתא היוונייה, או בזכות הביקורים מדי קיץ בשנים האחרונות באי קטן וסודי. כך או כך – בשבילי יוון היא החופשה האולטימטיבית. אוכל פשוט וטוב, ים ב־ 50 גוונים של כחול ושקט מקצה לקצה. נתקלתי בפרסום שהציע טיסות ישירות ליעד חדש עבור התייר הישראלי. בירור קצר העלה שמדובר בקרפאתוס שבקבוצת איי הדודקנס ("השנים עשר", על שום 12 איים גדולים ועוד המון קטנים) הסמוכה לתורכיה. הזמנו טיסה, דירה ומכונית מצאנו באינטרנט, ואי חדש – הנה אנו באים.

הכנסיה הלבנה בקרפאתוס. צילום: Shutterstock
הכנסיה הלבנה בקרפאתוס. צילום: Shutterstock

שעה ו־20 דקות. זה כל מה שמפריד בין הטרמינל בבן גוריון לנמל התעופה הקטן של קרפאתוס. נציגת חברת ההשכרה חיכתה לנו עם שלט, ואחרי הליך רישומי קצר התנענו את הרכב ויצאנו לדרך. כביש מפותל רמז על מה שמחכה לנו בימים הקרובים, ואחרי כ־20 דקות הגענו לעיר הראשית פיגדיה (Pigadia), או פשוט קרפאתוס כשם האי. נמל קטן, סירות דייגים, סמטאות צרות וחנויות מזכרות שאף אחד לא באמת צריך הרכיבו את התמונה האימפרסיוניסטית.

אנשים כמעט לא נראו בסביבה כי בצהריים מי שמסתובב ברחובות הם רק תיירים רעבים – ניגוד חריף למה שקורה כאן בלילה. עוד כמה דקות נסיעה והגענו אל בית דירות על גבעה בפאתי העיר. סופיה הבעלים קיבלה אותנו עם חיוך רחב, בקבוק מים קרים ופראפה – קפה קר וחזק שבקלות אפשר להתמכר אליו. חוץ מחדר שינה ענקי, מטבחון מאובזר למשעי ומקלחת מפנקת, כללה הדירה מרפסת גדולה המשקיפה לים ולנמל – בדיוק המקום לשבת בו על כוס אוזו ואבטיח בשעות בין ערביים, כשהשמש צובעת הכל בזהב.

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

התארגנות קצרה וקצת קניות במינימרקט סמוך הביאו אותנו לערב. סופיה, הבעלים, המליצה על Kali Kardia (“הלב הטוב"), מסעדת דגים ופירות ים. חוץ מדגים טריים יש פה אוכל של בית יווני אמיתי כמו במיה ברוטב עגבניות עם עלי דפנה וצזיקי עתיר שום. רשימת האטרקציות בקרפאתוס די קצרה: הרבה חופים והכפר אולימפוס בצפון האי. בצד המזרחי, לעומת זאת, אפשר למצוא מפרצונים מוגנים למכביר. סמוך לעיר הראשית יש כמה חופים שאפשר להגיע אליהם ברגל או בנסיעה קצרה במונית (על תחבורה ציבורית קשה לסמוך בגלל תדירות נמוכה) כמו חוף Amoopi – שני מפרצונים שמתהדרים בחול רך וזהוב. החופים הכי יפים נמצאים מצפון לפיגדיה בסדר עולה:

אכאטה (Achata), קיריה פנאייה (Kirya Panagia) ואפלה (Apella) – האחרון נחשב לאחד החופים היפים באירופה, ובצדק. כבר מלמעלה, נגלה מפרץ יפהפה ומים צלולים בטורקיז עמוק. כשמגיעים למטה הצבעים נותרים בעינם ומסביב מתנשאים צוקים אדירים המכוסים צמחייה ירוקה. מי שימשיך עוד קצת צפונה יגלה פנינה אמיתית: איוס ניקולאוס (Agios Nikolaos) מפרצון קטן ומוגן עם 14 שמשיות בלבד, כמה סירות דייגים, טברנה אחת ושקט שמהדהד באוזניים. קרפאתוס הוא מקום מושלם לבריחה קצרה מהמציאות הישראלית החורכת. הכל נמצא במרחק שעת נסיעה לכל היותר, החופים והנופים עוצרי נשימה והמחיה זולה, בייחוד אם מתארגנים באופן עצמאי, בלי עמלות תיווך מיותרות של סוכנויות.

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

כמה המלצות שיסדרו לכם נחיתה רכה באי

הגעה מהשדה

מחיר נסיעה מהשדה לעיר הוא כ-20 יורו. אפשר לתפוס את אחת מהמוניות שמחכות בשדה או להזמין מראש באתר.

לינה

Aphrodite Luxury- Studios and Apartments

בית הדירות של סופיה. מחיר דירה ללילה כ־ 60 ירו.

לאתר

השכרת רכב

דרך סוכנות Rent a Car Hermes . מחיר רכב קטן (יונדאי i10 לדוגמא) 30 יורו ליום.

ermis_cars@yahoo.com

טברנה

Kali Kardia , מסעדת דגים ופירות ים עם אוכל מקומי אמיתי.

22256 ־ 0245 ־ 0030

עוד משהו

אם אתם לא מנוסים ברכיבה על אופנוע ברמת ירידות סדום ותרו על הפיתוי להרגיש בני 16 ושכרו מכונית. לחופים אפשר להגיע גם בסירות שיוצאות מהנמל בבוקר וחוזרות אליו אחר הצהריים. מגבות ים צריך להביא מהבית כי המלונות לא מספקים, ורצוי גם להביא שקפקפים ושנורקל.