סדנת בישול משפחתית

צילום: סיגלית בר
צילום: סיגלית בר

אחת החוויות של טיול בחו"ל היא טעימת מאכלים מקומיים, ואם אפשר להתנסות בהכנתם מה טוב. חוויה משפחתית מסדנת בישול בפירנצה

88 שיתופים | 132 צפיות

קורס בישול בחו"ל הוא הזדמנות לחוויה משפחתית נפלאה, שבה כל בני המשפחה שותפים באופן פעיל בהכנת מזון מקומי אופייני וכמובן גם בטעימתו. זו בעיניי הדרך המוצלחת ביותר ללמוד על המאכלים הלאומיים והמקומיים, על המרכיבים הבסיסיים וייחודם וגם על התרבות המקומית. בוגרי קורס כזה גם מרוויחים מידע שיעזור להם בהמשך הטיול, בעת ביקורים במסעדות מקומיות, ויאפשר להם לבחור את המנות הכי שוות. חלק מהסדנאות כוללות ביקור בשוק מקומי ורכישת מוצרים ולעתים אף מציעות טיול רגלי בסביבה הקרובה בין מנה למנה. למי שחושש מעבודה קשה אין מה לדאוג – לא מצפים מכם להתאמץ מדי; את העבודות המורכבות יותר, המלוכלכות או המשמימות יעשו עבורכם. אתם תיהנו מהכנה קלה, משעשעת, מלמדת ובעיקר – טעימה.

פיצה אישית לפני הכניסה לתנור. צילום: סיגלית בר
פיצה אישית לפני הכניסה לתנור. צילום: סיגלית בר

 

לשים, מרדדים ובעיקר זוללים

המדינות שבהן מתקיימות שלל סדנאות בישול משפחתיות מוצלחות הן תאילנד ואיטליה. בשתיהן תוכלו למצוא בכל חלקי המדינה, מדרום ועד צפון, שפע סדנאות איכותיות ומהנות המתאימות לילדים בכל גיל.

אני ובני משפחתי התנסינו בכמה וכמה קורסי בישול באיטליה, מסורנטו (Sorrento) בדרום, דרך רומא ועד פירנצה, בירת הקולינריה, כמובן. בפירנצה התנסינו באחת הסדנאות המוצלחות והקלילות ביותר – סדנת פיצה וגלידה (Pizza & Gelato Making cooking class) של חברת פלורנסטאון (florencetown.com). במשך כשלוש שעות הכנו במו ידינו פיצה איטלקית דקה עם התוספות האהובות עלינו. כל אחד הכין פיצה אישית עם תוספות לטעמו האישי, וכך בני הצעיר למשל, שאינו חובב עגבניות, הכין לעצמו פיצה ביאנקה.

המדריך לימד אותנו כיצד להכין את הבצק ממרכיבים בסיסיים: מים, שמרים וקמח, כיצד ללוש ולרדד אותו, מהי כמות הגבינה שיש להוסיף וכמובן איך להעביר בהצלחה את הפיצה האישית אל מגש הנשיאה העגול ומשם לתנור הלבנים.

בזמן שהמתנו לתפיחת הבצק, עברנו להכנת גלידה איטלקית בשני טעמים תוך כדי שימוש במכונת גלידה. הילדים המשתתפים בסדנה היו האחראים על תפעול המכונה.

כאשר סיימנו לזלול את הפיצה הדקה והנפלאה קינחנו בגלידה איכותית, העשויה ממרכיבים טבעיים בלבד, ללא חומרים משמרים.

בזמן הסדנה התכבדנו ביין ובשתייה קלה וקיבלנו טיפים חשובים, כמו היכן לא כדאי לקנות גלידה, איך אמורה גלידה איכותית להיראות (רמז: הררי הגלידות בגלידריות, בשווקים ובחנויות התיירותיות מלאים בחומרים משמרים) ובאילו תנאים עליה להיות מאוחסנת. כמו כן קיבלנו כמה המלצות על מסעדות משפחתיות בעיר, שאותן ניסינו בהצלחה גדולה בהמשך שהותנו בפירנצה.

טיפ לדרך

למי שאינו מעוניין להכין אוכל במו ידיו, דרך מוצלחת נוספת ללמוד על המאכלים המקומיים של יעד הטיול הוא סיור אוכל מודרך. חברת Taste Florence Food Tour (אינטרנט: tasteflorence.com) מקיימת סיור אוכל מוצלח בפירנצה המתמקד בשוק סן לורנצו (Mercato Centrale di San Lorenzo), השוק המרכזי של העיר, ובסמטאות המוליכות אליו. משך הסיור כארבע שעות ובמהלכו תטעמו נקניקים, עוגיות, כריכים, פוקצ'ות ממולאות, יין, גבינות, רטבים ושמנים איכותיים וגם פרלינים וגלידה. זהו שילוב מנצח של מתוק עם מלוח, במעדניות ובחנויות מקומיות ואיכותיות עם אוכל אופייני שכולו על טהרת האזור.

סיגלית בר – יועצת תיירות, מחברת מדריך הטיולים "ארצות הברית למשפחות" ובעלת האתר המדריך למטייל בעולם