כל החמולה – המלצות לטיולים משפחתיים

החלטתם לארוז את כל השבט לחופשה מפנקת ומגבשת מחו"ל? חמישה יעדים שמתאימים לטרנד שתופס תאוצה: לנפוש עם המשפחה המורחבת ולצבור חוויות כאילו אין מחר

88 שיתופים | 132 צפיות

הפראי – טיול ספארי בטנזניה

 

בטנזניה מצפים לכם מסורות עתיקות יומין, נופי בראשית ומפגש פנים אל פנים עם עולמן המופלא של חיות הבר, בזירה הטבעית הגדולה והמגוונת ביותר עלי אדמות. אפריקה אולי אינה קלה לתושביה, אולם יודעת לפנק את מבקריה באופן שכמעט אין לו אח ורע בשום מקום אחר בעולם. מגוון אפשרויות הלינה רחב מאוד, וכולל גם לא מעט לודג'ים מפוארים ומחנות אוהלים שיכולים להכיל את כל המשפחה ולהתחרות ללא קושי גם ביוקרתיים שבמלונות, בתוספת פסקול של יללות הצבועים המתערבלות בצלילי נהמת האריות במרחקים. בתקופת החגים יופעלו כמה טיסות ישירות לשדה התעופה קילימנג'רו המקצרות את משך ההגעה לחמש שעות וחצי והופכות את הקסם האפריקאי לקרוב מתמיד.

שמונה ימים בטנזניה וזנזיבר כולל הכל, החל מ־2,500 דולר.

ב־safaricompany.co.il

וב־another-world.co.il

ספארי בטנזניה. צילום: רויטל חורש
ספארי בטנזניה. צילום: רויטל חורש

 

המפנק – אי מבודד ביוון

לפקדה הוא אי יווני מרהיב, הררי ומיוער, עם צוקי פרא הגולשים אל הים וחובקים לגונות חבויות עם מי טורקיז צלולים וחופי זהב שטופי שמש. במפרצים של ואסיליקי (Vassiliki) ונדרי (irdyN) תוכלו ליהנות מספורט ימי, לצאת להפלגות לאיים הסמוכים, למערות הים או לחופים מבודדים ולבלות בטברנות תוססות על קו המים. באזורים אחרים ממתינים אתרים ארכיאולוגיים מרשימים, פסטיבלים מסורתיים ומשעולי טבע נהדרים לרכיבת אופניים.

בקצה המצוק הגולש אל החופים היפים בעולם ממתינות לכם וילות אוקייאנוס (Okeanos Luxury Villas). בכל וילה בריכה פרטית הנראית כזולגת אל הים התכול וסביבה שפע מיטות מפנקות ופינות ישיבה, שלושה חדרי שינה מרווחים, שכל אחד משתרע על פני קומה נפרדת עם חדר רחצה והלבשה משלו, וכמובן מטבח המאובזר בכל השכלולים, סלון עם מערכת קולנוע ביתית, שולחן אוכל גדול וכל מה שתוכלו לחלום עליו לחופשה משפחתית בלתי נשכחת.

החל מ־420 יורו ללילה לווילה לשמונה אנשים.

okeanosvillas.com

לפקאדה. אי יווני מבודד. צילום: רויטל חורש
לפקאדה. אי יווני מבודד. צילום: רויטל חורש

 

המקומי – יאכטה על חופי עכו העתיקה

לאלו שכבר מיצו את הרעיון של צימרים בצפון ולא ממש בקטע של לעלות על מטוס, הפלגה ביאכטת מפרש היא ההוכחה שהדרך לחוויה משפחתית נפלאה לא חייבת לעבור בדיוטי פרי. בנמלי הארץ מציעות מגוון יאכטות חוויה על המים. אחת מהן היא ה"מניאנה", העוגנת בחופי עכו העתיקה. על סיפונה תוכלו לצאת לבילוי משותף בים הפתוח תוך כדי צפייה בצריחי המסגדים ההולכים ונעלמים באופק ונופי הגליל המערבי. אם אתם מברי המזל אולי ייקרו על דרככם כמה דולפינים או צבי ים. הפעלתנים שבחבורה יוכלו לצאת אל מרחבי הים בסירת הדינגי הממונעת הקטנה או לזנק למים לשחייה מרעננת. לאלו המתקשים להיפרד מהסיפון יוכלו להמשיך ולבלות לילה רומנטי במיוחד על המים תחת שמים זרועי כוכבים ובתאי השינה המפנקים ולפתוח את היום הבא בטבילה מרעננת בזריחה, אבל אישית, בשלב הזה היינו כבר מעדיפים להיפרד מהסבתא והילדים לשלום.

החל מ־2,200 ש"ח ל־12 אנשים. מניאנה  053־4247070

יאכטה על חופי עכו העתיקה. צילום: עופר נוב
יאכטה על חופי עכו העתיקה. צילום: עופר נוב

 

הוורסטילי – חבל הארדנים בבלגיה

נופים מרהיבים הטובלים ביערות ונהרות שוצפים, מערות נטיפים, עיירות ציוריות, קתדרלות, ושפע בילויים ותענוגות לכל גיל הם רק חלק ממה שצופן בחובו חבל הארדנים שבמזרחה של בלגיה, ההופך אותו לאידיאלי לחופשה משפחתית מורחבת. חובבי האדרנלין יוכלו לצאת לשיט קיאקים חווייתי בנהרות ולנסיעת חייהם במסלול המרוצים האגדי של פורמולה 1 לצד נהג מרוצים. כדי להירגע מהחוויה תוכלו להתפנק במרחצאות הסמוכים של העיירה ספא (apS). הקטנטנים שבחבורה ישמחו לבלות בפארקי השעשועים, במבוך התירס שב־Barvaux או בגן החיות הפתוח (Pairi Daiza) וגניו היפהפיים, או לצאת לנסיעה בעמקים מיוערים ברכבת קיטור היסטורית (Mariembourg). את החוויה ישלימו התענוגות הקולינריים וכמובן הרבה שוקולד בלגי משובח. לצד שלל מלונות יש שפע בתי נופש להשכרה, מבית כפרי ועד לאחוזות פאר, המתאימים במיוחד למשפחה המורחבת, שאותם תוכלו להזמין דרך Ardennes-Etape.com ואתרים נוספים המתמחים בבתי נופש באזור.

החל מ־ 290דולר. בריסל איירליינס

טירה עתיקה בצרפת. צילום: gettyimages
טירה עתיקה בצרפת. צילום: gettyimages

 

הקסום – טירה עתיקה בצרפת

ברחבי אירופה פזורים לא מעט טירות עתיקות וארמונות רומנטיים שבהם ניתן להשתכן ללילה או יותר בחדרים עם ריהוט ויקטוריאני, שפעם טופפו בהם רוזנים בגרבונים הדוקים ונסיכות בשמלות קרינולינה תפוחות. ניתן לשכור ארמון כזה שיעמוד כולו לרשותכם, אבל ניתן ליהנות מהחוויה הזו גם בתקציב צנוע יחסית שאינו עולה על מחירו של חדר מלון סטנדרטי למדי: רבים מהארמונות הללו משכירים חדרים מפוארים במתכונת של מלון. למשל, ב־chateau de la cote שבחבל הדורדון בצרפת תוכלו להתארח בסוויטה מלכותית במיוחד בטירה עתיקה, לבלות את הלילה במיטת אפיריון מפנקת מול האח המבוערת, לסעוד את ארוחת הבוקר שלכם בפרטיות בצריח שאליו תטפסו בגרם מדרגות לולייניות מחדרכם, וסביבכם נופיו המרהיבים של אחד היפים שבמחוזות צרפת, ולקנח בשחייה מרעננת בבריכה הפרטית של האחוזה בטרם תצאו לטייל בשפע האתרים המרשימים באזור.

220־80 יורו ללילה בחדר, ארמונות נוספים ניתן למצוא באתרי האינטרנט או דרך סוכנויות המתמחות בנופש מסוג זה. chateaudelacote.com