קמפינג: לישון מתחת לכוכבים

זה הזמן לצאת לטיולים משפחתיים בישראל. למעוניינים להוזיל את החופשה מומלץ להעמיס את האוהל והמשפחה על הרכב וליהנות מלינת שטח מגבשת

88 שיתופים | 132 צפיות

בראשית ברא אלוהים את הטבע ואחר כך את השטח, וזו הסיבה שהשלב הראשון באבולוציה של הנופש היה הקמפינג – אמצעי בסיסי, משפחתי, זמין וזול לבילוי בחוץ וללינה בטיולים. כילדה למשפחה מטיילת, אני זוכרת שנטינו אוהל כמעט בכל מקום אפשרי – בכינרת, על חוף הים, באילת ואפילו בסיני. עשינו זאת בעיקר בקיץ, וכפי ששמתם לב גם בסמיכות למקווי מים, שלא נתייבש חלילה. החוויות מאותם טיולים או סופי שבוע עדיין צרובות לי בזיכרון. הייתה אז תחושה של חופש עד, של חוסר גבולות, של סקרנות וחקירה ושל הנאה אין קץ.

גם בישראל של 2015 תנועת המחנאות עדיין בועטת; הקמפינג תופס נתח שוק חשוב בתעשיית התיירות ומעניק חוויה ייחודית בעלות מינימלית. האווירה, ההכנות לקראת הלינה המשותפת וכמובן הלינה עצמה בשטח מלכדות ומחברות, והקיץ שהגיע הוא הזדמנות נפלאה להכיר כמה מתחמים ולנצור אותם בזיכרון ארוך טווח.

על שפת הבניאס | חוות פאולי

קמפינג חוות פאולי נמצא בפאתי מושב שאר ישוב הדרומיים, והוא מתאים רק למשפחות. המדשאה הגדולה, המעוטרת בעצי נוי ובסככות צל, מחולקת לאזורי משנה שונים בגודלם שמתאימים לכמה משפחות. כל אחד מהאזורים מצויד במטבחון עם מקרר, עם קומקום חשמלי, עם מיקרוגל ועם כיור, ויש גם אזור של שירותים ומקלחות ומתחם מדורה מרכזי. הייחוד של החווה הוא במיקום – בשולי הקמפינג יש שער שנפתח מדי יום ב-8:00 וננעל בשעה 18:30. במרחק מאה מטר ממנו זורם נחל הבניאס וקול פכפוך המים נשמע למרחוק. ליד הנחל מפוזרים שולחנות וספסלים וכך אפשר לרבוץ לצדו כל היום ולהתענג על מימיו הצוננים. ארז סופר, הבעלים של הקמפינג, מקפיד על כמות נופשים מדודה כדי שלאורחים שלו יהיה כיף, ואם הם נהנים אז גם הוא מרוצה. כדי להתארח צריך לתאם מראש (במייל בלבד).

מחיר: 75 שקל לאדם ללילה. דוא"ל: paulyranch@gmail.com

 

חוות פאולי. צילום: אורלי גנוסר
חוות פאולי. צילום: אורלי גנוסר

בחצר הבית | חוות מנצור

אצל בני הזוג ריקה וגבעול מנצור, הקמפינג בחצר הבית שבמושב שדה אליעזר הגלילי הוא עיסוק לנשמה. את המתחם הזה אין רבים מכירים, אבל מי שכן מכיר חוזר אליו שוב ושוב. אף שמדובר בקמפינג שנמצא בחצר בית במושב, המקום מזמין, האירוח אישי והשירות מפנק. מתחם הקמפינג מחולק לכמה אזורים, עם דשא סינתטי או רגיל, שמתאימים לחבורות (עד 120 אורחים), ומסביב יש המון תוספות שעושות את ההבדל: סככות צל גדולות, שירותים ומקלחות נקיים להפליא, כיסאות ושולחנות לארוחות נוחות וכמובן מטבח לבישול עצמי, אבל ברמה אחרת – עם מקררים, כיריים, מיקרוגל, קולר וגרילים. יש ג'קוזי גדול להשתכשכות כשחוזרים מיום טיול, ובכלל במקום שוררת אווירת נינוחות ממכרת בזכות הקפדה אדוקה על כללי סדר, על שקט ועל ניקיון. הזאטוטים ייהנו מגן שעשועים במושב, ואם תתעקשו – במושבה יסוד המעלה שמעבר לכביש יש גם בריכה (בתשלום נוסף). המקום פעיל רק בסופי שבוע ובחגים מפסח עד סוכות.

מחיר: 80-70 שקל לאדם. טלפון: 050-2508080. אינטרנט: tzofit.co.il/id/2508080

צופה לכינרת | חוויות שטח אמנון

מול נוף מופלא של הכינרת, הגשימו אדווה וליעוז חמו ממושב אמנון חלום קטן והוסיפו לעיסוק העיקרי והוותיק שלהם – טיולי תומקארים וריינג'רים סביב הכינרת – גם מתחם קמפינג נהדר. על רחבת דשא גדולה ומוצלת הם מאפשרים הקמה של 15-10 אוהלים בלבד, כדי לשמור על הנוחות והרווחה של המטיילים, ומי שרוצה להתפנק יכול ללון באחת משמונה חושות קש מגניבות עם מחצלות, עם מזרנים ועם ערסל פרטי (עד שמונה אנשים). הבונוס הוא בריכת שחייה קטנה שצופה אל הכינרת, מפלס נפרד שכולל מטבחון מצויד לבישול מלא (כולל מקררים), אזור שכולו עמדות גריל למנפנפים ומדורה בנויה לפויקה וכן אזור ישיבה עם שולחנות וכסאות. לאחרונה הוסיפו בני הזוג גם הצעה לטיולי סוסים, כך שמלבד מקום מזמין ונעים יש גם אפשרות להרבה אקשן.

מחיר: 77-55 שקל לאדם, חושה: 110-77 שקל לאדם. טלפון: 050-7206431. אינטרנט: havayots.com

חווית שטח אמנון. צילום: אורלי גנוסר
חווית שטח אמנון. צילום: אורלי גנוסר

 

כפר של אוהלים | חמת גדר

בפסח האחרון הוקם בחמת גדר קמפינג חדש בקונספט מעניין. במתחם יש אזור ענק להקמת אוהלים פרטיים, שכולל פינות מוצלות, שירותים, מקלחות ומקררים לשימוש הנופשים, אבל אם לא בא לכם לסחוב ציוד יש גם מתחם עם אוהלים מוכנים להשכרה. בכפר יותר ממאה אוהלים מסוגים שונים, כמו אוהלי איגלו לארבעה אנשים ואוהלים גדולים ולבנים לעד חמישה אנשים שמציעים לינת VIP עם מזרנים, מצעים וכריות. 31 מהאוהלים אפילו ממוזגים, ויותר מזה – מי שחפץ יכול להזמין ארוחת בוקר בתוספת תשלום (50 שקלים לאדם).

מחיר הלינה כולל יומיים מלאים של שהייה בפארק ושפע של פעילויות אטרקטיביות לכל המשפחה: ביקור בחוות התנינים עם מופע האכלה בצהריים ואם יש מספיק אורחים אז גם סיור לאור לפידים בלילה, מופע תוכים מדליק ביותר שמתקיים שלוש פעמים ביום, מיני פארק מים עם מגלשה, בריכה ורחבת מזרקות עם מוזיקה (דיסקוטק רטוב) וכן פארק דיג חדש שבו אפשר לדוג ולבשל את התוצרת במקום או לרכוש הביתה. באותה בריכה יש גם סירות פדלים וקיאקים ואפילו בית קפה. המתחם יהיה פעיל עד סוף אוקטובר.

מחיר: קמפינג – מאה שקל לאדם, אוהל מוכן ל-5-4 אנשים – 950-600 שקל. טלפון: 04-6659901. אינטרנט: hamat-gader.com

חבילה מושלמת | גן השלושה-הסחנה

הבחירה של מגזין "Time" בגן השלושה כאחד האתרים היפים בעולם אינה מפתיעה. כולם מכירים את הסחנה ומודעים לאיכויותיו וליופיו, אבל מתי בפעם האחרונה גם הקמתם בו מחנה? אחרי כמה ניסיונות מוצלחים בשנים האחרונות, הוחלט ברשות הטבע והגנים לפתוח את לינת השטח בגן בסופי שבוע בלבד, בחודשי הקיץ (יוני-ספטמבר). אופציית הקמפינג תתאפשר מדי שישי אחר הצהריים, לאחר סגירת הגן, אך חשוב לציין שהיא אינה כוללת רחצה לילית. עם זאת, מדובר בחוויה קסומה. האתר יפה לא פחות בשעות הלילה, הבריכות מוארות והמדשאות רחבות ידיים ויש בו מקום רב. כמו כן, הוא כולל שירותים ומלתחות, שולחנות וספסלים לפיקניק ואפילו גן שעשועים. המבקרים יוכלו ליהנות מרחצה במקום במהלך יום שבת, כך שמדובר בחבילה מושלמת.

מתי: ביולי-אוגוסט הכניסה החל מ-18:00, בספטמבר – החל מ-17:00 (ברישום מראש).

מחיר: 63-53 שקל לאדם (מגיל חמש, הנחה לבעלי כרטיס מטמון)

טלפון: 04-6586219

אינטרנט: gan3.co.il

לצד הים התיכון | גן לאומי אשקלון

החיבור בין מתחם קמפינג לגן לאומי טומן בחובו קסם רב וערך מוסף עצום. בגן לאומי אשקלון, הגן הלאומי הראשון שהוכרז בישראל, יש 600 דונם של סודות מעברה העשיר של העיר, ובטבורו של הגן משתרע מתחם קמפינג רחב ידיים. שטח הלינה ממוקם בנקודה גבוהה יחסית וצופה אל נוף הים התיכון התכול. כיוון שרשות הטבע והגנים אמונה על האתר, הרי שמדובר בשטח מסודר מאוד. יש עצים גדולים שמצלים שמטילים צל רב, מדשאות, שולחנות פיקניק, מעגלי מדורה ועמדת פויקה וכמובן אזור שירותים ומלתחות מתוחזק. חוף הרחצה נמצא למרגלות הגבעה והוא מוכרז, נקי ויפה, ואל תתפלאו למראה העמודים הטבולים בו, המזכירים במשהו את הנמל העתיק העצום שפעל כאן. אף שמדובר באזור חם, הקרבה לים הופכת את המשימה לאפשרית ומהנה. בשעת ערב אפשר לטייל בגן, להתפעל מהפסלים ומהשרידים האדריכליים שנותרו בו ובעיקר להתרגש מהשער הכנעני הקדום ביותר בעולם, שגילו כ-4,000 שנה ושבנוי מלבני בוץ מרשימות. גם טיול על החוף, לצד גבעות כורכר עם צומח ייחודי, יזמן חוויה נעימה וכיפית. החניון פעיל מפסח עד סוכות בסופי שבוע ובתיאום בלבד.

מחיר: 53-42 שקל לאדם, 38-32 שקל למנויים. טלפון: 08-6736444. אינטרנט: parks.org.il

 

אתר אינטרנט: אורחן לילה

חובבי לינת שטח חייבים להכיר את אתר האינטרנט "אורחן לילה", שהוקם כדי לעודד את תרבות הנופש והפנאי בחיק הטבע. התוכנית, שהיא תוצר של החלטת הממשלה משנת 2008, יצאה לדרך בשיתוף פעולה פורה בין משרדי ממשלה, גופים שונים ורשויות, והיא מכירה בזכותם של כל תושב ותושבת ליהנות מהטבע, מהשטחים הפתוחים, מהנופים המיוחדים, מהחי והצומח, מההיסטוריה ומהמורשת של המדינה.

מטרת האתר היא לספק לציבור המטיילים בלחיצת כפתור מידע רחב על חניוני הלילה של ישראל וכן המלצות למסלולי טיול ובילוי בחיק הטבע. כל גולש יכול לבחור את מיקום היעד המתאים לו על המפה, את הנוף שהוא מעדיף וכמובן את האווירה. האתר מחולק לחמישה אזורים גיאוגרפיים, וכל אחד מהם מציג את רשימת החניונים שבתחומו. בתוך הרשימה אפשר להיכנס לדף המידע על כל אחד מהם ולהתרשם ממידע מלא, החל ממיקום מדויק, דרך תוספות מעניינות ועד למחירים ועוד.

האתר, שמפעילה רשות הטבע והגנים, כולל 68 חניוני לילה מהגולן ועד אילת, ובנוי מתוך גישה שמחברת אותם לסביבה. יש בו גם המלצות לפעילויות שאפשר למצוא בסמוך לחניונים ובהן סיורים מודרכים, הפעלות והיכרות עם אתרים מיוחדים. המידע רב ומגוון, וגם אם הוא אינו כולל את כל חניוני הלילה ואתרי הקמפינג שיש בארץ, הוא עדיין מקיף דיו וממצה.

campingil.org.il