טיולים: קפיצה קטנה לריביירה הצרפתית

ניס, הריביירה הצרפתית | צילום: Shutterstock
ניס, הריביירה הצרפתית | צילום: Shutterstock

שיט הצופה על לווייתנים, סיור בין בתי סלבריטאים, מוזיאונים לחובבי פיקסו ושאגאל, וגם קצת אבק כוכבים. ביקור בניס, בירת הריביירה הצרפתית היפה ובסביבתה

88 שיתופים | 132 צפיות

 

ניס (Nice), הממוקמת בדרום צרפת באזור ״הריביירה הצרפתית״, הינה יעד תיירותי פופולרי עבור נופשים בני כל הגילים. יש בה פארקים, אוכל מדהים, ברים נהדרים, וכמובן: שפע של חופים. כל אחד יכול למצוא בה ובסביבתה לפחות משהו אחד לטעמו – שיט הצופה על לווייתנים, סיור בין בתי סלבריטאים, מוזיאונים לאמנות לחובבי פיקסו ושאגאל ושדרת הכוכבים בקאן. הטור דה פראנס, שמתחיל במונקו השכנה, חולף על פני ניס בזמזום אדיר.
בעברה הייתה ניס בשליטת איטליה, כך שתושביה מהווים מעין שעטנז מולטי תרבותי, ובניגוד למקומות רבים אחרים באירופה – שאינם איטליה – אפשר למצוא בה גם גלידה מצוינת.

טיילת האנגלים

כמעט לאורך כל השנה תהנו בניס מטמפרטורות נעימות, ואת הסיור בה מומלץ להתחיל בטיילת האנגלים (Promenade des Anglais) הפרושה לאורך חמישה ק״מ על קו החוף ועד לשדה התעופה. זהו אחד האתרים המתויירים ביותר בעיר, ובכל שעות היום תמצאו בה המוני אנשים צועדים, יושבים לנוח, אוכלים קרפ ורוכבים על אופניים. לאורכה יש נופים שרואים בעשרות גלויות וציורים מהמאה ה־20, מכיוון שאמנים רבים בחרו באזור הריביירה ופרובנס השכנה כמקום מושבם. כדאי גם לטפס ל־Colline du Château (טירת הגבעה), שבעברה הייתה מצודה לצרכים צבאיים. ב־1706 נהרסה המצודה בפקודתו של לואי ה־14, וכיום מהווה שטחה את הגן הציבורי המפורסם ביותר בניס עם תצפית פנורמית מדהימה מזריחת החמה ועד שקיעתה.

ניס, הריביירה הצרפתית | צילום: Shutterstock
ניס, הריביירה הצרפתית | צילום: Shutterstock

 

פארק פניקס

חשים שהפארק הציבורי לא מספק אתכם? המשיכו לפארק פניקס (Parc Floral Phoenix) אשר ב־70 דונמיו תמצאו גן בוטני, חממה עצומה, גן חיות וגם תערוכות מתחלפות הקשורות בטבע. החממה האדירה (בגובה 22 מטר ובשטח של יותר מ־7,000 מ״ר) ידועה בשם Le Diamant Vert (היהלום הירוד) ובמבנה דמוי אוהל שבו עוברים המבקרים בין שבעה אזורי אקלים טרופיים שונים ונחשפים לאוסף צמחים מרשים בקנה מידה אירופי.

העיר העתיקה

העיר העתיקה (Vieux Nice) היא מופת של מסורת הבנייה הסרדינית ובה טירות מנוקדות, כנסיות בארוקיות ושאר אתרים היסטוריים. אפשר להצטרף לסיור מודרך חינמי בעיר או פשוט לשוטט בין רחובותיה ולבחור בעצמכם לאיזו חנות, בית קפה או מסעדה להיכנס. העיר העתיקה היא גם הזדמנות מצוינת לטעום מנפלאות המטבח האזורי: סוקה (socca), קרפ העשוי מקמח חומוס, פלפל שחור ותבלינים; פיסלדייר (pissaladière), מאפה הדומה לפיצה עם בצלים, שום ואנשובי; וכמובן – סלט ניסואז. אם אתם משוטטים בשעות הבוקר (ולא ביום שני) בקרו בשוק הדגים. אם אתם מעדיפים את הדגים שלכם ישר בצלחת, שימו פעמיכם לנמל העיר – מלבד יאכטות מנקרות עיניים תמצאו בו כמה מסעדות דגים משובחות.

וכיאה לעיר נמל תוכלו לבחור לקחת סיור על סירה ולהתרשם מנופי ערי הריביירה מן הים, לצאת לתצפית על לווייתנים ודולפינים או לבקר באי סן מרגריט (Sainte Marguerit), שבו תמצאו את הכלא שבו נכלא ״האסיר בעל מסכת הברזל״, גיבור ספרו של אלכסנדר דיומא, המוכר אולי יותר מהסרט המוצלח בכיכובו של ליאונרדו דיקפריו.

ניס, הריביירה הצרפתית | צילום: Shutterstock
ניס, הריביירה הצרפתית | צילום: Shutterstock

 

קצת תרבות

גם בכל הנוגע לתרבות ואמנות אתם יכולים להיות רגועים ולבחור בין ביקור במוזיאון שאגאל, מוזיאון מאטיס או מוזיאון הצילום הנהדר. אם אתם מחפשים סיבה אחרת להשתמש בבגדים הממש יפים שהבאתם איתכם, הזמינו לעצמכם כרטיס לאופרה העירונית שבתוכנייה שלה לאוקטובר תמצאו קונצרטים של מנדלסון, באך, ויוואלדי, בטהובן ועוד.

אם אתם כבר בסביבה

זה נכון שאפשר לבלות את החופשה כולה בניס עצמה, אבל אם כבר הגעתם, מומלץ לבקר גם בערים ובכפרים סמוכים. ביקור בשכנתה הזעירה מונקו יפגיש אתכם עם יאכטות מנקרות עיניים, עם קברה של הנסיכה גרייס (קלי) בקתדרלת סן ניקולא, וכמובן עם ארמון המלוכה שבו מתגורר הנסיך אלבר השני, בנה של גרייס, ואשתו שרלין. ביקור בנסיכות הקטנה מחייב גם קפיצה לרובע מונטה קרלו, עמוס בתי הקזינו, והעיר שבה מתקיים מדי שנה מרוץ הגרנד פרי של פורמולה 1.

ניס, הריביירה הצרפתית | צילום: Shutterstock
ניס, הריביירה הצרפתית | צילום: Shutterstock

 

אל הכפר אז (Eze), המכונה ״קן הנשרים״, אמנם לא תוכלו להיכנס עם רכב ותידרשו לטפס לאורך שביל תלול, אך בפסגה תמצאו נוף פנורמי עוצר נשימה וכפר ימי ביניימי עם חנויות, גלריות לאמנות ומסעדות שמטעמיהן ישיבו לכם את האנרגיה מן הטיפוס.

ואי אפשר בלי ביקור בעיר הסרטים קאן על דקליה המפורסמים. בקאן יש שוק מקורה (Marché Forvill) בנמל, וברחוב La Croisette מספר 58 נמצא מלון אינטרקונטיננטל המארח את מיטב הכוכבים בתקופת הפסטיבל. נשאר לכם עוד קצת זמן פנוי? בקרו באי סן הונורה (Île Saint-Honorat) במנזר ושובו הביתה עם מוצרי מזון ומשקה שמכינים הנזירים במקום.

ניס, הריביירה הצרפתית | צילום: Shutterstock
ניס, הריביירה הצרפתית | צילום: Shutterstock