כרטיס טיסה מסביב לעולם: כל מה שצריך לדעת

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

יפני, אמריקאי ואנגלי עלו למטוס. זו לא התחלה של בדיחה, אלא טיול החלומות שלכם עם כרטיס סובב עולם - האופציה ההרפתקנית לדילוג על הגלובוס

88 שיתופים | 132 צפיות

 

לעצום את העיניים, לסובב את הגלובוס, להניח עליו אצבע ולקנות כרטיס טיסה לאן שרק ייצא, הם החומרים מהם עשויה הפנטזיה של מסע מסביב לעולם. למרבה הפלא החלום הגרנדיוזי הזה לא מחייב סכומי כסף בלי מוגבלים בחשבון הבנק. בחברות תעופה שונות מציעים בשנים האחרונות "כרטיס סובב עולם" (RTW), המאפשר לדלג בין יעדים חלומיים על פני הגלובוס במחיר שמתחיל ב־3,000־2,000 דולר. בניגוד לכרטיסי טיסה אחרים, ב״סובב עולם״ אין אפשרות לטוס נגד הכיוון הנבחר או לחזור לאותו היעד פעמיים, מה שמביא עימו רווח חווייתי נקי. אם תצאו למסע הזה לזמן קצר יחסית שנע בין חודשיים לשלושה, תוכלו לטייל בעשרות ערים שונות בזמן קצר, להתרשם מהעובדה שכל בני האדם עושים את אותו הדבר אבל אחרת, ולהרגיש שהחיים שלכם הם טיול מאורגן של הנשיונל ג׳יאוגרפיק.

תוקפו של הכרטיס הוא בדרך כלל לשנה, ועלותו נמוכה יותר מרכישת כרטיסי טיסה נפרדים לשניים או שלושה יעדים רחוקים. מרבית הכרטיסים הללו גמישים למדי, אולם כפופים למגבלות כגון התחלה וסיום באותה מדינה והיצמדות לכיוון התנועה שנבחר: ממזרח למערב או ממערב למזרח.

כיצד תוכלו גם אתם להרכיב לעצמכם מסלול בחבילת טיסות שכזו? חברות תעופה שונות קשורות האחת לשנייה בבריתות המאפשרות קשר ביניהן, הנקראות Oneworld או Star Alliance, והן מציעות כרטיס סובב עולם. מעבר לאפשרות לשלב יעדים רבים בכרטיס אחד במחיר מוזל, אפשר לצבור מיילים עבור כל מקטע טיסה, שאותם אפשר להמיר בעתיד לטיסות חינם. לבדיקת האפשרויות, העלויות, תכנון טיול החלומות שלכם בדרך זו והזמנתו תוכלו להיעזר באתר Star Alliance.

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock

מכיוון שתכנון נסיעה מרובת יעדים שכזו היא עניין מורכב, קיימות סוכנויות המתמחות בנושא. בארץ התחום אמנם עדיין אינו מפותח ותתקשו למצוא כאלו, אך אפשר להיעזר באחת הסוכנויות המובילות בתחום בעולם ובאתרי האינטרנט המתמחים, שבאמצעותם תוכלו להרכיב מסלול על פי בחירתכם או להיעזר במסלולים מוכנים, שחלקם מוצעים לא פעם במחירי מבצע משתלמים במיוחד. שניים מהאתרים המובילים והמומלצים ביותר הם Airtreks האמריקאי ו־Round The World Flights הלונדוני. בשניהם תמצאו ממשקים ידידותיים ונוחים מאוד להרכבת המסלול (הראשון כולל את מבחר האפשרויות והיעדים הגדול ביותר, ומאפשר גם יציאה וחזרה מהארץ, בשני תיאלצו להוסיף את הטיסה מהארץ בנפרד), ובשניהם בלחיצת כפתור יועברו היעדים והמסלולים שבהם בחרתם למומחי החברה שיסייעו (ללא עלות נוספת) בגיבוש סופי של המסלול בדרך היעילה והחסכונית ביותר. לא פעם אף יוסיפו המומחים עצות והמלצות משלהם, בהן גם יעדים נוספים שתוכלו להוסיף למסלול זה ללא תוספת תשלום. ניתן גם לבחור מסלול מוכן מתוך מגוון אפשרויות המוצעות במחיר אטרקטיבי במיוחד, למי שאוהב ללמוד מניסיון.

כך, למשל, ב־ Round the world flights מוצע מסלול המתחיל בלונדון, ממשיך ליפן, תאילנד, סינגפור, אוסטרליה, ניו זילנד (כולל שלוש טיסות למעבר בין אזורים שונים בתוכה לבחירה) ולקינוח טהיטי, יעד נוסף לבחירה בארצות הברית וחזרה ללונדון, במחיר2,109  דולר כולל מסים. פחות או יותר הסכום שממנו תיאלצו להיפרד כדי להגיע רק לאחד או שניים מהיעדים הללו בטיסה רגילה.

סוכנויות מומלצות נוספות הן STA Travel ו־BootsnAll המציעות טווח רחב במיוחד של יעדים, הכולל גם טיסות מהארץ, ומחירים טובים במיוחד. מומלץ בנוסף למחיר לבדוק גם את מידת הגמישות לשינויים, התנאים והמגבלות. צאו לדרך!

הערכות הסודיות שיכניסו סטייל לכל תיק נסיעות

1. ערכת פדיקור של שיק. 70 ש"ח

ערכת פדיקור של שיק. 70 ש"ח | צילום: יח"צ
ערכת פדיקור של שיק. 70 ש"ח | צילום: יח"צ

2. מבשרת כיס של FIX במחיר 19 ש"ח

מבשרת כיס של FIX במחיר 19 ש"ח | צילום: דנה קרן
מבשרת כיס של FIX במחיר 19 ש"ח | צילום: דנה קרן

3. תיק עזרה ראשונה של ללין. 14.90 ש"ח

תיק עזרה ראשונה של ללין, 14.90 ש"ח | צילום: יח"צ
תיק עזרה ראשונה של ללין, 14.90 ש"ח | צילום: יח"צ

4. נעליים מתקפלות לנשיאה של גלי. 59 ש"ח

נעליים מתקפלות לנשיאה של גלי. 59 ש"ח | צילום: מנחם עוז
נעליים מתקפלות לנשיאה של גלי. 59 ש"ח | צילום: מנחם עוז

5. סט מברשות לחופשה של בובי בראון. 410 ש"ח

סט מברשות לחופשה של בובי בראון. 410 ש"ח | צילום: יח"צ
סט מברשות לחופשה של בובי בראון. 410 ש"ח | צילום: יח"צ