הודית נפלאה בלונדון

צילום: שאול אדר
צילום: שאול אדר

מסעדת שאיונה שוכנת בצפון-מערב לונדון, מול מקדש הינדי מרשים ויפהפה. ביקור במסעדה המצוינת, המציעה מאכלים מכל רחבי הודו, משלים את חוויית הביקור במקדש

88 שיתופים | 132 צפיות

בלב ניסדן (Neasden), פרוור סתמי בצפון-מערב לונדון, לא הרחק מאצטדיון ומבלי – סוג של מקדש כדורגל, ניצב מקדש אמיתי. מקדש סוואמינאראיאן (BAPS Shri Swaminarayan Mandir) ההינדי כולל צריחי אבן מרשימים, מזבחים לאלים, עבודות עץ ושיש מרהיבות ומאמינים המשתטחים על רצפת השיש אל מול פסלי האלילים. מהמרפסת נשקף האצטדיון המפורסם, מחזה רב-תרבותי לונדוני מרהיב.

מול המקדש, בלב מגרש חניה, עומד מבנה מודרני מכוער. כדאי בכל זאת להיכנס אליו, שכן בפנים פועלת מסעדה המשלימה את חוויית הביקור במקדש. מסעדת שאיונה (Shayona, אינטרנט: shayonarestaurants.com), הקרויה על שם שלושה גורואים קדושים, מציעה תפריט סאטווי, כלומר אוכל "טהור" על פי האמונה ההינדית. זהו אוכל טבעוני וללא חומרי גלם אגרסיביים, כמו שום או בצל. חוקי הכשרות האלו מקשים אולי על צוות המטבח, אבל התוצאה מצליחה להיות עשירה ומרתקת.

צילום: שאול אדר
צילום: שאול אדר

 

פיסת ענן במעטה פריך

למרות המחירים הזולים (שמונה לירות שטרלינג לארוחת בופה) המסעדה מרוהטת כמסעדת יוקרה, ואת פינות החדר הארוך מעטרים פסלים, מפלי מים וגם שני פלפלי ענק שנועדו להזכיר ולהזהיר שזו מסעדה הודית. למרות המוצא הגוג'ראטי (מערב הודו) של מאמיני המקדש, המסעדה מציעה מאכלים מכל רחבי הודו והמנות שלה לא פחות מצוינות מאלה שבתת היבשת.

המסאלה דוסה הענקית – פנקייק מוארך הממולא במחית תפוחי אדמה, בירקות ובתבלינים – היא פיסת ענן במעטה פריך ויפהפה, ואילו הסמוסות המוצעות במסגרת הבופה – נגיסה מושלמת הכורכת פריכות רעשנית עם הרמוניה של תבלינים – הן מהטובות שאכלתי בלונדון. כנראה שאיני היחיד שחושב כך, לאור זרם הסמוסות הבלתי פוסק שעשה את דרכו מהמטבח למגשים. דאל, צ'אטני נהדר, פורי וביריאני מצוין הם אופציות לא פחות טובות.

לצד המסעדה תמצאו מרכול הודי גדול וגם חנות ממתקים מרהיבה. מרציפן הודי בצורת אבטיח קטן ישלים את החוויה הרוחנית-גסטרונומית.

צילום: שאול אדר
צילום: שאול אדר

 

טיפ לדרך

ליד אצטדיון ומבלי נמצא לונדון דיזיינר אאוטלט (londondesigneroutlet.com), המציע שלל חנויות של מותגים במחירים מוזלים. בצל הקשת הגדולה אפשר לחזור להנאות העולם החומרי במהירות וללא נזק כספי גדול מדי.