אמנות מזרח אסייתית בסינגפור

צילום: הגלריה הלאומית סינגפור
צילום: הגלריה הלאומית סינגפור

לאחרונה נפתח בסינגפור המוזיאון הגדול בעולם המוקדש לאמנות דרום-מזרח אסייתית. עם אוסף של יותר מ-8,000 מוצגים בתחומי הציור, הפיסול, הדפוס והווידיאו ומבנה ייחודי בעל היסטוריה מעניינת

88 שיתופים | 132 צפיות

סינגפור מציינת 50 שנה לעצמאותה בשלל חגיגות מושקעות הנמשכות לאורך כל השנה. חגיגות היובל הן גם זמן מצוין לפתוח מוסד חשוב כמו הגלריה הלאומית החדשה של המדינה, שהושקה ב-24 בנובמבר, לאחר עשור של התהוות ועבודה קשה (National Gallery Singapore, אינטרנט: nationalgallery.sg). זהו המוזיאון הגדול בעולם המוקדש לאמנות דרום-מזרח אסייתית, עם אוסף של יותר מ-8,000 מוצגים בתחומי הציור, הפיסול, הדפוס והווידיאו מהמאות ה-19 וה-20, שאמורה להציב אותו בשורה אחת עם המוזיאונים הגדולים בעולם. מבנה הגלריה משקיף לעבר נוף מרהיב של מגרש הספורט פדאנג (Padang) ומועדון הקריקט ההיסטוריים, גורדי השחקים של הרובע הפיננסי והמלון המפורסם מרינה ביי סנדס (Marina Bay Sands). הגלריה החדשה מתוכננת לערוך תערוכות שהן פרי שיתוף פעולה עם מוזיאונים גדולים בעולם, כמו מרכז פומפידו בפריז ומוזיאון טייט מודרן בלונדון.

הגלריה הלאומית סינגפור
הגלריה הלאומית סינגפור

 

בימים אלה מוצגות בה ארבע תערוכות: "סיאפה נמה קאמו?" (Siapa Nama Kamu, "מה שמך?") – תערוכת העוסקת בתולדות האמנות הסינגפורית מאז המאה ה-19 ועד היום; "בין הצהרות לחלומות" (Between Declarations and Dreams) – תערוכה של יותר מ-400 יצירות אמנות העוסקות במפגש שבין אמנות דרום-מזרח אסייתית להשפעות המערב; תערוכה של צ'ואה אק קיי (2008-1947), אחד מאמני הדיו המובילים בסינגפור; ותערוכה של אוסף ציורי הדיו של וו גואנג'ונג (2010-1919) המשלב בין אמנות סינית למודרניזם מערבי.

ציור: Chua Mia Tee, הגלריה הלאומית סינגפור
ציור: Chua Mia Tee, הגלריה הלאומית סינגפור

 

ציור: Georgette Chen, הגלריה הלאומית סינגפור
ציור: Georgette Chen, הגלריה הלאומית סינגפור

 

ציור: Cheong Soo Pieng, הגלריה הלאומית סינגפור
ציור: Cheong Soo Pieng, הגלריה הלאומית סינגפור

 

במקביל לפתיחת הגלריה, נפתח בסינגפור בחודש שעבר מסלול היובל (Jubilee Walk) – מסלול הליכה חדש שעובר בין 25 האתרים ההיסטוריים המרכזיים והאיקוניים של עיר המדינה הקטנה, ומטרתו לחבר בין האלמנטים המייצגים את העבר, ההווה והעתיד של סינגפור. המסלול, שאורכו שמונה קילומטרים, מתחיל בגלריה הלאומית ומסתיים באתר הגנים שעל המפרץ (Gardens by the Bay). אירוע הפתיחה של המסלול כלל מרוץ חגיגי בהשתתפות 25 אלף איש.