טוביה צפיר משחק אותה בעולם

מתוך הזוג המוזר. צילום: אלון ז'ראר
מתוך הזוג המוזר. צילום: אלון ז'ראר

איזו עיר הכי אהובה על השחקן טוביה צפיר, מה הוא הכי אוהב בנסיעות ולאן הוא חולם להגיע

88 שיתופים | 132 צפיות

איך אתה בוחר את יעדי הנסיעות שלך?

"אני בוחר את יעדי הנסיעות שלי לפי מספר הימים החופשיים שיש לי – ואין לי הרבה. לכן, בדרך כלל היעדים קרובים, בעיקר ערים מרכזיות באירופה כמו רומא, פריז, לונדון ופראג".

איזה מקום הותיר בך את הרושם העמוק ביותר?

"באיטליה, בדרומה ובצפונה, היו לי הרבה רגעים קסומים. איטליה פשוט יפהפייה ורומנטית – הנופים, האוכל, הכול כל כך אסתטי ועוצר נשימה. פוזיטנו (Positano) שבדרום איטליה יפהפייה. המפגש עם ההר והים והנסיעה בכבישים המתפתלים בגובה – מרהיבים. במסגרת פסטיבל לילדים הגעתי עם מיכל ינאי לקרמונה (Cremona) שבצפון איטליה, ועצרנו לאכול במסעדה מקומית גדולה, כזו שפתוחה כמה שעות בצהריים ומאמא גדולה מכינה בה את הפסטה טרייה-טרייה. זו הייתה הפסטה הטעימה ביותר שאכלתי בחיי וטעמה זכור לי עד היום".

מהי החוויה הכי מפחידה שהייתה לך?

"בטיסה חזרה מלונדון לארץ נקלענו לסערה נוראית שטלטלה את המטוס. אפילו הדיילים נראו חיוורים מפחד. כל מה שנותר לנו זה להתפלל. אני זוכר שאשתי אחזה בידי חזק ואמרה בכעס: 'אם נמות אז תדע שאהבתי אותך".

מה אתה הכי אוהב בנסיעות?

"את העובדה שבמקומות רבים אני אנונימי ולא מטרידים אותי בסלפי, ושזה פסק זמן אמיתי מהמתח ומהלחץ".

לאן אתה חולם להגיע?

"אני חולם להגיע לירח. ועד שזה יקרה… אשמח אולי להגיע לקוטב הצפוני. חברי הטוב מני פאר ז"ל היה שם וממנו הבנתי שזו חוויה מיוחדת – לראות את הזוהר הצפוני או להלך בשתיים לפנות בוקר באור יום".

האם יש מקום שהיית רוצה לחזור אליו?

"לדרום איטליה תמיד אשמח לחזור. יש לי משם זיכרונות נפלאים".

טוביה צפיר, שחקן, משחק בהצגה "הזוג המוזר"- תיאטרון יידישפיל