מסיבת תה במוזיאון: תערוכות מומלצות מרחבי העולם

"שתה אותי"- ג'ון טנייל
"שתה אותי"- ג'ון טנייל

נובמבר מסמן את עונת פתיחת התערוכות, שיספקו מקום מפלט ושיחה בימים הקפואים לבוא. חמש המלצות חובה מהעולם לכאלה שכדאי לבקר בהן

88 שיתופים | 132 צפיות

לרגל יום השנה ה־150 להוצאתו של ספר הילדים "אליס בארץ הפלאות" מקיימת הספרייה הבריטית הלאומית בלונדון את אחת התערוכות הגדולות אי פעם שעסקו בנושא. בתערוכה בודקים כיצד הסיפור המוזר עם משחקי המילים והדימויים החכמים של לואיס קרול הילך קסם על אנשים ברחבי העולם, ואפשר להתרשם בה מכתב היד והאיורים המקוריים וגם מעבודות ממאיירים ואמנים שהוקסמו מהסיפור, כולל סלוודור דאלי, מרווין פיק, ראלף סטדמן ואחרים.
10 בנובמבר עד 17 באפריל 2016

ב־MOMA בניו יורק יתמסרו החורף לצילום עם פורמט מורחב של התערוכה צילום עכשווי, לרגל יום השנה ה30־ לייסוד הפורמט. 19 אמנים וקולקטיבים מ־14 מדינות יציגו אוסף צילומים גדול ומסעיר, שבודק את מקומו של הצילום בעידן הפוסט אינטרנטי. התערוכה מנסה להגדיר מחדש את הצילום כשדה של חקירה וניסוי ומתמקדת בעיבודים דיגיטליים, סריקות, עדשות מיוחדות ועיבודי תלת ממד שיהפכו את הכל לחוויה צבעונית ומסקרנת.
7 בנובמבר עד 20 במרץ 2016

"שתה אותי"- ג'ון טנייל
"שתה אותי"- ג'ון טנייל

אם אתן כבר בניו יורק, ב־19 בנובמבר תיפתח במוזיאון המטרופוליטן התערוכה "The Art of Style" שתתמקד באיקונת האופנה והסגנון הבינלאומית, הרוזנת ז׳קלין דה ריבס, שהמקוריות והאלגנטיות שלה הפכו אותה לאחת מדמויות האופנה המפורסמות ביותר של המאה ה־20. התערוכה תכלול 60 מערכות לבוש, רובן מהארכיון האישי של דה ריבס, ותתמקד בטעמה ובסגנון האישי שלה.
עד 21 בפברואר 2016

למאופקות מביניכן, במוזיאון בלוודר בווינה, מתקיימת תערוכה גדולה הבוחנת את שאלת האישה והדימוי הנשי דרך האמנות של אגון שילה, גוסטב קלימט ואוסקר קוקושקה, שלושת הציירים הבולטים של המודרניזם הווינאי, ואחר הניסיון של כל אחד מהם להימלט מהאיסורים המוסריים שהגבילו את הציור במאה ה־19.
עד 28 בפברואר

אם הרחקתם בעקבות השמש, אל תפספסו את הביאנלה האסייתית לאמנות מודרנית (APT8), המתקיימת אחת לשלוש שנים ותיפתח ב־21 בנובמבר במדינת קווינסלנד שבאוסטרליה. יותר מ־80 אמנים מיותר מ־30 מדינות, כולל אוסטרליה מונגוליה, נפאל, עירק וגיאורגיה ינסו לעסוק ברעיונות התרבותיים, החברתיים והפוליטיים שמעסיקים את הצד ההוא של העולם בעזרת יצירות ציור, פיסול, וידיאו, אמנות קינטית ולייב פרפורמנס.
עד 10 באפריל 2016