מסע חלומי באפריקה

המשאית ששימשה את בני הזוג במהלך מסעם באפריקה לנסיעה וללינה כשברקע מרחבי נמיביה | צלם: אורית קרא
המשאית ששימשה את בני הזוג במהלך מסעם באפריקה לנסיעה וללינה כשברקע מרחבי נמיביה | צלם: אורית קרא

12 שנים של חלומות, שנתיים של תכנונים, שני זוגות, שתי משאיות (גם שני אריות) וחלום אחד שמתגשם: מסע במשאית ברחבי אפריקה

88 שיתופים | 132 צפיות

זה קורה! כל מה שהתכוונו אליו והתכוננו אליו במשך כל כך הרבה זמן. הגענו לפורט אליזבת (Port Elizabeth) לחוף האוקיינוס בדרום-מזרח דרום אפריקה, בחלק המזרחי של דרך הגנים (Garden Rout ) המפורסמת. היינו בדרכנו למסע של שנה ברחבי אפריקה.

בעוד אנו סועדים את לבנו במאכלי ים השקפנו אל הים, והנה נראתה באופק אניית ענק. בדיקה קצרה במשקפת גילתה לנו שזו האנייה הנושאת את המשאיות שלנו. אחרי 12 שנים של חלומות ושנתיים שבהן תכננו את פרטי המסע יצאנו לדרך – שני זוגות חברים ושתי משאיות Camper Track) 4X4) שישמשו לנו כבית. החיוך לא מש מפינו, והיתה בנו תחושה אדירה של חלום שמתגשם.

מדרום אפריקה שמנו פעמינו לבוצוואנה (Botswana), ושם נסענו לשמורת קלאחאדי (Kgalagadi Transfrontier Park), הנמצאת באזור מדברי למחצה עם מישורי עשב וחולות. התמקמנו באזור מורשה לחניית לילה ותכננו את ימינו הקרובים בשמורה.

הגברים בחבורה החליטו שעם שחר, עוד לפני עלות השמש, הם יצעדו רגלית מרחק של כ-200 מטר אל אזור נמוך יותר מהמקום שהיינו בו, שיש בו הרבה עשב, כדי לראות את החיות משכימות. לפנות בוקר קם אלישע, בן זוגי, והתארגן ליציאה. הוא עבר מהחלק במשאית ששימש לנו למגורים לכיוון הקבינה, כדי לקחת משם משקפת. האור התחיל לבצבץ וכבר היה אפשר לראות למרחק קצר.

פתאום הוא ראה שני אריות גדולים, ערניים, שוכבים להם זה ליד זה במרחק של ארבעה מטרים מהמשאית שלנו. אלישע טיפס במהירות במדרגות המשאית, נכנס אל אזור המגורים ובהתלהבות רבה סיפר לי על האריות שבחוץ. קפצתי מהמיטה, ומפתח חלל המגורים ראיתי צמד זכרים צעירים, גדולים ויפהפיים, עם רעמה בהירה וקצרה, שוכבים להם צמודים בנחת על החול. האריות התרוממו על רגליהם והתחילו לשחק יחד. מסביב היה שקט ושמענו רק את טפיפות הרגליים של האריות בחול ואת ההתחככות שלהם זה בזה. זה היה רגע של חסד, כאילו השניים באו לחלוק איתנו את משחקי הבוקר שלהם. היינו פעורי פה, וגם למדנו לקח. יש באפריקה אריות, וצריך להיזהר.