תענוגות הולנדיים

בתוך דקות התמלא השולחן בכ־20 צלוחיות. צילום: שאטרסטוק
בתוך דקות התמלא השולחן בכ־20 צלוחיות. צילום: שאטרסטוק

תמיד כיף לחזור ולבקר באמסטרדם, אחת הערים הכיפיות באירופה, שאף שהיא קטנה תמיד מגלים בה מקומות חדשים. שתי המלצות שימלאו את הבטן

88 שיתופים | 132 צפיות

פעם בשנה, בדרך כלל בסתיו, אני נוסעת להולנד לבקר חברה שגרה בצפון המדינה. היא משאירה את הילד עם אבא, באה לאמסטרדם ומבלה איתי כמה ימים. בפעם האחרונה התגוררנו בדירה שמצאנו ב-airbnb ששייכת לשפית ששמחה לנדב המלצות.

אינדונזית למתקדמים

את מסעדת Blauw, "כחול" בהולנדית, אפשר לתאר כאינדונזית למתקדמים. הדבר הראשון שננעלנו עליו היה תמונה בשחור-לבן בגודל קיר שלם של בני משפחה עם גוני עור שונים. כשהמלצרית הניחה תפריטים על השולחן ביררנו איתה את הסוגיה, והתברר שזו תמונה מתחילת המאה שמציגה את השף, יליד אינדונזיה, שהיה אז ילד, את משפחתו – הורים וסבים – ואת המשרתים. כדי להתנסות בכמה שיותר טעמים הזמנו רייסטאפל (Rijsttafel), ארוחת "שולחן אורז" מסורתית. בתוך דקות התמלא השולחן בכ-20 צלוחיות, כל אחת מפתיעה יותר מהשנייה. אהבנו במיוחד את הלומפיה (Lumpia), אגרול אינדונזי שהפתיע עם בצק פריך ומתפצח במילוי דג מאודה ועשבי תיבול ארומטיים, וגם שיפודי עוף במרינדת סויה ובוטנים והמון תבשילי ירקות נפלאים. למרבה המזל נשאלנו כבר בהתחלה לגבי העדפת חריפות וביקשנו חריף-עדין, שגם ככה העלה דמעות בעיניים. על מנות אחרונות ויתרנו מפאת חוסר יכולת להתמודד אבל הן נראו מסקרנות ויצירתיות לא פחות, ולכן הבטחנו לעצמנו לנסותן בשנה הבאה. מחיר: 31.25-26.50 אירו לאדם. כתובת: Amstelveenseweg 158

מתוק, שקוף ומענג

מכיוון שבלי מתוק בכלל אי אפשר מצאנו את מבוקשנו בשכונת יורדאן (Jordaan) האופנתית, מאחורי חלון ראווה ובו מגדל מקרוּנים ירוק מרהיב. אורבן קקאו (Urban Cacao) היא חנות ובית חרושת בוטיק לייצור שוקולד, מאפים וגלידה בעבודת יד. פילוסופיית השקיפות של הבעלים, שוקולטייר מומחה, מתבטאת במפעל שמשתרע על שתי קומות מאחורי ויטרינת זכוכית גדולה, שדרכה אפשר לצפות בתהליכי הייצור ובחומרי גלם שמגיעים ממטעי סחר הוגן וממגדלים מהסביבה. מתוך המבחר הצבעוני והמגרה אספנו כמה מקרונים ופרלינים, וכמתנות למשפחה קנינו נוגט משובץ פירות וטבליות שוקולד. הזמנו קפה מפולים שנטחנו במקום ויצאנו לספסל מול התעלה להתענג על הדברים הטובים שלאמסטרדם יש להציע.

כתובת: Rozengracht 200A

שרון בן-דוד – כתבת טיולים וקולינריה

טיפ לדרך

בכל שבת בבוקר מתקיים בשכונת יורדאן הנורדרמרקט (Noordermarkt), שוק אורגני קטן ששם דגש על טריות ועל גידולים מהסביבה. אפשר למצוא כאן נקניקים ובשר מעושן ממפעל בוטיק קטן, דבש, גבינות, ממתקים, לחמים ומאפים ומעט אוכל מוכן להרגיע את הרעב – כריכי דג מלוח וגבינות, מרקים בקעריות חד-פעמיות מתכלות ומיצי פירות שנסחטים במקום. שעות פתיחה: 16:00-9:00. כתובת: כיכר נורדרמרקט, בין הרחובות ווסטר (Westerstraat) ופרינסנחראכט (Prinsengracht).

להזמנת מלון באמסטרדם