פסלים מול הגלים

עבודתו של האמן Andrew Rogers מתוך תערוכת "פיסול על הים" חוף בונדי, 2013 . צילום: Samantha Burns
עבודתו של האמן Andrew Rogers מתוך תערוכת "פיסול על הים" חוף בונדי, 2013 . צילום: Samantha Burns

יותר ממאה עבודות של 34 אמני פיסול מקומיים ובינלאומיים יוצבו בטיילת הארוכה והיפה באחת מרצועות החוף של מפרץ סידני באוסטרליה, במסגרת תערוכת "פסלים מול הים"

88 שיתופים | 132 צפיות

תערוכת פיסול החוצות החינמית הגדולה ביותר בעולם תתקיים החודש (23 באוקטובר-9 בנובמבר) בפרברי סידני, אוסטרליה, על אחת מרצועות החוף של מפרץ סידני. התערוכה, "פיסול על הים", מתקיימת זו השנה ה-18 וצפויים לבקר בה יותר מחצי מיליון מבקרים. הובילו אליה חשיבה רבת שנים ורצון ליצור אירוע ציבורי וקהילתי העוסק באמנות חזותית.

במסגרת התערוכה יוצבו יותר ממאה עבודות של 34 אמני פיסול מקומיים ובינלאומיים בטיילת הארוכה והיפה המשתרעת לאורך שני קילומטרים, בין חוף בונדי (Bondi) לחוף תמרמה (Tamarama), מול ים טסמן (Tasman Sea) שבחלקו הדרום-מערבי של האוקיינוס השקט. הפסלים השונים משתלבים באופן נפלא בין הנופים הדרמטיים והטבעיים של רצועת החוף היפה, חלקם אף מתוכננים וממוקמים כך שהרקע מסביב ישלים את היצירה. כל הפסלים ניצבים מתחת לכיפת השמים, תחת השמש הקופחת ומול גלי הים, בסביבה שאינה מגודרת או מוגנת, ולכן עליהם להיות חזקים ועמידים דיים כדי לשרוד את תקופת התערוכה, בת שלושת השבועות.

עבודתה של האמנית Lucy Humphrey מתוך תערוכת "פיסול על הים" חוף בונדי, 2013. צילום: Clyde Yee
עבודתה של האמנית Lucy Humphrey מתוך תערוכת "פיסול על הים" חוף בונדי, 2013. צילום: Clyde Yee

לצד תערוכת החוצות תיערך תערוכת פיסול פנים קטנה, שפופולרית מאוד בקרב אספני אמנות ומהווה הזדמנות נפלאה לרכוש יצירות אמנות של אמנים אוסטרליים ובינלאומיים. כמו כן סדרה של מפגשי אומן תתקיים בכל סופי השבוע של התערוכה, בהשתתפות האמנים המקומיים והבינלאומיים המציגים בה.

בשנת 2005 נערכה התערוכה גם בחוף קוטסלו (Cottesloe) בפרת' (Perth) שבמערב אוסטרליה, ומאז היא מתקיימת שם מדי שנה במהלך חודש מרס. כמו כן, מארגני התערוכה נדדו בקיץ 2009 עד העיר אוֹרהוּס (Aarhus), העיר השנייה בגודלה בדנמרק, והקימו בה לראשונה תערוכת פיסול חוצות לאורך חופי העיר. בקיץ 2015 תתקיים שם התערוכה זו השנה הרביעית.