קפיצה קטנה לנמיביה

דיונות אדומות עצומות שנפרשות עד האופק, עצים עתיקים ויונקים ימיים שאפשר לראות ממש מקרוב. כמה סיבות טובות לטיול בנמיביה

88 שיתופים | 132 צפיות

נמיביה שבדרום-מערב אפריקה הפכה לאחד מיעדי הטיול המעניינים והפופולריים ביבשת בשנים האחרונות. בשונה ממדינות אפריקאיות אחרות רמת התשתיות בנמיביה גבוהה יחסית, מפני שדרום אפריקה, השכנה מדרום, שלטה בה עד 1990. נמיביה נקראת על שם מדבר נמיב (Namib Desert) שלחופי האוקיינוס האטלנטי, והתיירים יכולים ליהנות בה מדיונות עצומות של חול אדום שגובהן עשרות ומאות מטרים, ומשילוב אולטימטיבי של מדבר, ים, חיות בר וחופים נהדרים, וכל זאת בלי להתפשר על נוחות.

לשים ת'ראש על דיונה

יצאתי בשעת בוקר מוקדמת מהאוהל שלנתי בו מחוץ לעיירה בטאני (Bethanie) בדרום נמיביה כדי לטפס על "דיונה 45" ולצפות ממנה בזריחה. הדיונה המפורסמת נקראת כך משום שהיא נמצאת בקילומטר ה-45 בכביש המקשר בין היישוב ססריאם (Sesriem) לסוסוספליי (Sossusvlei), תופעת טבע שנגיע אליה בהמשך. הגישה אל הדיונה מהכביש נוחה, ולכן היא פופולרית בקרב תיירים. הטיפוס למרומי הדיונה יכול להימשך חצי שעה ויותר, והוא קשה גם למי שכושרו הגופני לא רע. רבים בוחרים לעלות יחפים כדי להרגיש את החול האדום בין האצבעות.

מטפסים על "דיונה 45". צילום: שאטרסטוק
מטפסים על "דיונה 45". צילום: שאטרסטוק

כשהגעתי לפסגה הבנתי שהמאמץ השתלם: דיונות פתלתולות נשזרו זו בזו ונפרשו ממני ועד האופק, והשמש עלתה לאט-לאט וצבעה את מדבר נמיב בזהב טהור. ככל שעלתה השמש הצבעים השתנו והעמיקו – אדום, כתום ונחושת. האור גילה אינספור עקבות על החול שהעידו על פעילות הלילה שערכו במקום חיפושיות, לטאות ונחשים שהחול הוא ביתם ושמזמן הלכו לישון. אם יהיה לכם מזל תוכלו לראות ראמים רצים למטה בגיא.

פעם היו פה דגים

מהחניון של "דיונה 45" מומלץ לנסוע ברכב שטח לסוסוספליי אל אתר ייחודי – שקע יבש של בוץ קדום שמזדקרים ממנו גזעי עצים שהתייבשו בחום המדבר. האתר נראה הזוי וסהרורי ומספק הזדמנויות צילום נהדרות בצבעי אדום של חול, צהוב של האגם היבש וכחול של שמים.


סוסוספליי. שקע יבש של בוץ קדום שמזדקרים ממנו גזעי עצים שהתייבשו בחום המדבר. צילום: יעל שרר

עוגן הרם

לחוף האוקיינוס האטלנטי מתערסלות בגלים העיירות וולפיש ביי (Walvis Bay) וסווקופמונד (Swakopmund). שתיהן מלאות בבתי קפה, מסעדות וברים, במקצתם ניכרת השפעה גרמנית, זכר לימי הקולניאליזם. מגישים כאן נקניקיות מסורתיות עם כרוב חמוץ, ומלצריות בשמלות גרמניות ימזגו לכם בירה מהחבית. גם בקונדיטוריות המקומיות תוכלו למצוא אפפל שטרודל, ולרגע תרגישו שאולי בטעות נסעתם לבוואריה.

כדאי לקפוץ אל מרכז הספורט האתגרי דזרט אקספלוררז (Desert explorers) וממנו אפשר לצאת לטיולים מודרכים בדיונות, לתצפיות על חיות בר, לטיולי טרקטורונים ואפילו לטיסה בכדור פורח מעל מדבר נמיב, שכוללת ארוחת בוקר יוקרתית ושמפניה.

אחת הפעילויות האטרקטיביות והפופולריות במקום הוא שיט שבמהלכו צופים ביונקים הימיים הרבים החיים לחופי נמיביה. עד מהרה יגיעו אל הסיפון מגוון של עופות ימיים כמו קורמורנים ושקנאים שישמחו לקבל דגים תוך כדי מעוף לצד המעקה, כלבי ים שיקפצו על הסיפון ודולפינים רבים. ומי שישחק לו המזל יבחין גם בלווייתנים.

העיירה סווקופמונד. צילום: שאטרסטוק
העיירה סווקופמונד. צילום: שאטרסטוק

מידע מעשי

הגעה: אין טיסות ישירות מישראל לנמיביה. אפשר לטוס אליה דרך אדיס אבבה או יוהנסבורג, או דרך גרמניה.

חיסונים: אין צורך. בצפון נמיביה באזור שמורת אטושה יש צורך להתגונן מפני מלריה.

מתי: בעונה הקרירה בין יוני לאוגוסט, שבה יש גם יותר סיכוי לראות בעלי חיים.

אטרקציות נוספות: שמורת אטושה (Etosha National Park) בצפון נמיביה מומלצת מאוד בשל הריכוז העצום של בעלי החיים שבה. כדאי לבקר אצל שבטי ההימבה (Himba).

טיפ: הנמיבים דוברים אנגלית, אולם באזורי החוף תיהנו מיתרון עצום אם אתם דוברים גרמנית. משעשע לגלות שגם יידיש מספיקה לפעמים.

דיונה 45

הגעה: לא מומלץ לנסוע במכונית ישירות מווינדהוק (Windhoek) הבירה, כי הנסיעה ארוכה והכבישים משובשים. הנסיעה מבטאני לדיונה אורכת פחות משעה, תלוי בשעת היום ובעומס התיירים. במלונות ישמחו לעזור עם הסעה לחניון למרגלות הדיונה.

עיירות החוף

הגעה: מווינדהוק אפשר להגיע לשדה התעופה של וולפיש ביי בטיסת פנים קצרצרה. אפשר גם לשכור רכב, אבל הנסיעה במדבר קשה והכבישים משובשים.

מרכז הספורט האתגרי: נמצא מחוץ לסווקופמונד. השיט יוצר מוולפיש ביי. לאתר

לינה: מומלץ ללון בווילה ויזה (Villa Wiese) הנמצאת בסווקופמונד. לאתר

יעל שרר – במאית דוקומנטרית, סטודנטית לתואר ראשון בהיסטוריה וחובבת ספורט אתגרי. ביקרה, עבדה והתנדבה במדינות רבות באפריקה בפרט ובעולם בכלל