איך לשדרג את שגרת הנישואים השוחקת

שניים - שלושה עשורים ואתם חוזרים להיות זוג מאוהב | צילום: shutterstock
שניים - שלושה עשורים ואתם חוזרים להיות זוג מאוהב | צילום: shutterstock

אם הפרפרים כבר מזמן התעופפו מהבטן ואת מקומם מילאו ילדים, אם כל משפט ביניכם מתחיל ב"צריך" או שפשוט השגרה שחקה את הזוגיות שלכם, הכתבה הבאה היא בשבילכם

88 שיתופים | 132 צפיות

עברנו את שלב הקומדיה הרומנטית. אנחנו לגמרי בעושר (ממש לא) והאושר נראה הרחק מעבר להרי החושך, יום אחד, כשהילדים יעזבו את הבית. בינתיים, בין טיטולים למטרנות, חיי המין הפכו לאגדה אורבנית ובן או בת הזוג הם כבר מזמן רק השותפים שגרים איתנו, עמם אנחנו מנהלים יחסים אפלטוניים מוצלחים במקרה הטוב. הודעות חמודות נראות כמו משהו מחיים של אחרים וסקסטינג שייך לרווקים, ימח שמם. עיקר התקשורת הופכת לרשימת מטלות שחולקים בהן, אבל הרבה פעמים היא פשוט הופכת לנזיפות מנומסות המצטברות להררי טינה, והטינה, הרי ידוע לכל, היא סרט אימה שנגמר בקמטים.

רגע לפני תהום הנשייה הזוגי, או אם אתם כבר עמוק בתוך השגרה השוחקת, הלכנו לצוד טיפים ועצות שימושיות שיחזירו את החום והתשוקה חזרה לקן, ולא, אנחנו לא קונים את זה שצריך להקדיש יום בשבוע רק לשניכם כי, ובכן, החיים.

שחררו מהסמארטפון | צילום: shutterstock
שחררו מהסמארטפון | צילום: shutterstock

מאחר ואנחנו מגזין פרו-נשי, אנחנו קוראות לכם ובלי עכבות נוספות: התחילו במין אוראלי. זה יעיל ואפקטיבי, אם כי דורש לפשפש באחורי המוח ולנקות את האבק מעל אותה המילה הארכאית "מין". מומלץ לבצע בבוקר, 5 דקות לפני הבכי הראשון או כאות הערכה למאבק המתמשך בטרור הפעוטות.

יועצת הזוגיות והמאמנת האישית יעל ברון מאמינה ב- Fake it until you make it*. עם האוכל בא התיאבון, ובסקס ככל שעושים יותר – רוצים יותר. ברון מעודדת בתוקף לא להישאב לאיזור הנוחות של העייפות והתירוצים, אלא להתחיל בצורה יזומה ומכנית גם אם רק מסמנים על זה וי, ולו רק בשביל התחושה שאחרי. גם אם זה לא מאוד מהנה או מספק בהתחלה, לסקס יש תכונה לקרב רק מעצם זה שהוא נמצא בין בני הזוג, כאשר לאט לאט יחזור החשק והתשוקה תבוא מבפנים. (*יש לציין כי כלל זה אינו תקף על אורגזמות)

ומה לא לעשות?

ברון טוענת שללכת לצימר זה ביג נו נו. אנחנו הרי ביחד כבר 20 שנה, מזמן שאנחנו לא שפנפני דורסל (אנחנו בקושי מבינים את הרפרנס) ובואו נודה בזה, אין דבר משעמם יותר מסקס מהבוקר עד הערב. מה שכן, יש לנו פאזל 5,000 חלקים של הכותל שאנחנו מתים להסתער עליו!

סקס מהבוקר עד הערב? אל תשעממו אותנו | צילום: shutterstock
סקס מהבוקר עד הערב? אל תשעממו אותנו | צילום: shutterstock

תעשו לנו טובה, אל תקבעו יום בשבוע לדייט. לא מספיק שיש את הילדים? צריך עוד מחויבויות בחיים? הרי במילא יוצאים, תוקעים רביולי בטטה ברוטב שמנת ובעיקר נמנעים מלדבר על כל מה שחשוב. להפוך את הקוואלטי טיים הזוגי להכרח יגרום לנו בסופו של דבר להתפלל ששבוע הבא פשוט יבטלו את יום שלישי לתמיד.

מה שכן

בשעתיים הקצרצרות האלה מהרגע שהילדים נרדמים ועד שאתם נופלים שדודים, ממליצה ברון לנצל את הזמן לתקשורת כנה ואמפתית. לפתוח בקבוק יין, לשבת, לדבר בכנות על מה איתי, מה מצבי בעולם, תחושותיי, ולא רק על הבוס שעיקם לי את הפרצוף היום בעבודה.

נסו גם ללכת לישון יחד. ד"ר בארטון גולדסמית', מחבר הספר “The Happy Couple: How to Make Happiness a Habit One Little Loving Thing at a Time” מציין כי לפעמים הזמן היחידי שלכם יחד הוא הזמן בו אתם לבד במיטה. גם אם אחד מכם הוא ציפור לילה, תעשו מאמץ ולפחות תבלו את הזמן הזה במיטה עד שהראשון נרדם, ורק אז תחזרו ללילה כלכלי.

זכרו: אין גולשין בפייסבוק בשעת הסעודה! זה הזמן להתנתק מהסמארטפון. לעין בלתי מזויינת השיתופים שלכם אמנם מעוררי קנאה, אבל על פי מחקר שפורסם ב- Computers in Human Behavior מניתוח מידע מ-1,160 זוגות נשואים, נמצאה קורולציה שלילית בין שימוש נרחב ברשתות חברתיות לבין מידת האושר במערכת היחסים.

בחייאת, תעשו קפה | צילום: shutterstock
בחייאת, תעשו קפה | צילום: shutterstock

ואם כבר אתם עוגבים על הנייד, אל תשלחו אחד לשני הודעות זועמות אחרי ריב. נכון שלפעמים זה הרבה יותר קל, אבל לשמחתנו אנחנו כבר לא בני 14 והשיטות האלה לא תופסות. ד"ר גייל סאלץ, פסיכולוגית ועורכת באתר Health.com גורסת בתוקף שהצפת רגשות דרך הודעות פשוט מרחיקה ביניכם יותר. אם משהו אוכל אתכם קחו נשימה עמוקה ותתעמתו עמו ישירות כשהוא מכעיס אתכם.

ו…תכינו קפה. שתיים סוכר. נשמע מוזר? חוקרת הנישואים, ד"ר טרי אורבך, אשר חקרה 373 זוגות במשך 28 שנים גילתה שאלה המחוות הקטנות בין בני הזוג שמנבאות אושר וזוגיות טובה. צריך רק ג'סטה אחת קטנה כדי לגרום לבן או בת הזוג להרגיש שרואים אותם וחושבים עליהם. בין אם זה כוס קפה, פרחים לשבת, טעם הגלידה האהוב או להדליק את הדוד לפני שבן או בת הזוג חוזרים מהעבודה, זו המחשבה הקטנה הזו שגורמת לפרטנר שלכם להרגיש חשוב. אם חושבים על זה, הגברת חקרה את הנושא 28 שנה והגיעה למסקנה חד משמעית. מה, לא נשים מים?