כך ניצחתי את יום האהבה: סדנאות לשיפור הזוגיות

איור: מאיה איש-שלום
איור: מאיה איש-שלום

תשכחו ממין אוראלי ופרחים. הדרך הנכונה לשיפור הזוגיות בוולנטיין היא סדנאות משותפות שירימו אתכן למעלה, כנשים וכבנות זוג. חזרנו מאוהבות ומלאות תודה

88 שיתופים | 132 צפיות

 

נמרוד ואני מתנסים בזוגיות כבר ארבע שנים. פעם בשנה אנחנו נפרדים בנחרצות בגלל בעיות שלא נפתרות בקשר ושוברים זה לזה את הלב. באופן קבוע, כמה חודשים אחר כך אנחנו מוצאים את עצמנו שוב ביחד, מופתעים והמומים, ממלמלים שההתרחקות הזאת הייתה אסון.

ולנטיין הקרוב תופס אותנו חודשים בודדים אחרי קאמבק נוסף. בימים אלו אנחנו מתייחסים בכבוד ובעדינות לקשר ומעריכים כל רגע שבו אנחנו לא צריכים לצאת לדייט עם אנשים זרים. זה בדיוק השלב בקשר שבו לגיטימי מבחינתנו לנסות סדנאות מחזקות זוגיות: אם תבוא הסדנה שתצליח להדביק אותנו יותר טוב, חשבנו, אולי נפסיק כבר עם התנודתיות הזאת ונהפוך להיות זוג משעמם, קבוע ויציב, כנראה הפחד הכי גדול שלנו.

תקפנו את הזוגיות מכל עבר. נמרוד פחות רצה לשבת ולדבר על רגשות, אז הוספנו לרשימה סדנה על מיניות. כשאמרתי לו שאני רוצה לבדוק את הרוחניות שלנו, כבר הוספתי מיד לחבילה סדנת עיסוי. אחרי שבועות של סדנאות למדנו שאם רוצים לחזק את הזוגיות, צריך לעבוד במילים – אבל כדאי לעבור לגוף. למדנו כמה חשוב לעסות משהו כשכועסים, ושלא נצליח להפוך לבורגנים משעממים בזכות תרפיה קבוצתית. ולנטיין שמח.

 

לעסות אהבה: נשימות ועיסוי

טלי כהן ציון ואביגיל פורת הן צמד מטפלות ומורות עם ידע עצום וחיוכים מאירים. טלי מלמדת יוגה נשית וכתיבה. היא כאן כדי ללמד אותנו להכניס לגוף עוד חמצן. נשימות עמוקות יהפכו אותנו לרגועים יותר, בריאים ואנרגטיים.אביגיל חושבת שצריך ללמד כל ילד את עקרונות המגע כדי שכולנו נדע לעסות שרירים מתוחים. ככה נתנהל בעולם רכים ומשוחררים, עם פחות כאב וכיווץ.

אנחנו יושבים עם עוד שמונה אנשים בחדר יפהפה, גדול, מואר וצבעוני ביפו. אביגיל מנסה לבנות אווירה מאפשרת. היא אומרת שאפשר לעשות חילופי זוגות ולא חייבים ללמוד עיסוי דווקא עם הפרטנר שבאנו איתו מהבית. אנחנו שוקלים אבל לא מצליחים לפרגן את זה אחד לשני.

בשלב שבו שוכבים על הגב, נושמים עמוק ומנסים לא לחשוב על כלום, נמרוד מנצל את ההזדמנות ונרדם. כשכולם עוברים לישיבה, הוא עדיין שרוע שם. אני משחזרת את המרפקים של שרה נתניהו מתקרית ההירדמות של ביבי באפריקה והוא מתיישב בזריזות ומכחיש שינה. "הקשבתי לכם כל הזמן. לא היה כלום ולא יהיה כלום".

אביגיל מלמדת אותנו לעסות את השרירים הזוקפים. אני מתרגלת על נמרוד ששוכב למרגלותיי בעיניים עצומות. הסיטואציה לא שגרתית לנו. לרוב הוא המטפל, המפוקס והמנווט בקשר. נעים לראות אותו מתמסר ולתחושתי מדובר ברגע קסום. הוא נמצא בכלל בסרט אחר. "יותר חזק", הוא מעודד אותי בקול רועם, כאילו אנחנו לבד ואני יושבת מעליו עם תחתונים שחורים במיטתו. "תיגעי בי יותר עמוק, אני לא מרגיש כלום".

אביגיל נחפזת לעזור לנו. היא הופכת אותו על הגב, מותחת ומרככת את שריר הפקטורליס שלו, שמתוח לאורך בית החזה ואחראי על הנשימה העמוקה. חיוך נהדר נפרש על פניו. "יש לך מגע מצוין", הוא אומר לאביגיל. כנראה שבכל זאת היינו צריכים להחליף זוגות כדי ליהנות.

אנחנו מתרגלים נשימות עמוקות, מטהרות ומרגיעות. יש ריח נעים של שמן לבונה באוויר. אני עוצמת עיניים ומתחילה להאמין שאני בסוף שבוע במצפה בימים. השהייה בחלל היפה עם המנחות הרגישות עושה את שלה. אנחנו מסיימים בשני תרגילי גוף זוגיים וקרובים של פתיחת כלוב הצלעות ויוצאים יד ביד לערב הקר. הוא מחמיא לי על הבחירה בסדנה. אני מפדבקת אותו על הזרימה ושיתוף הפעולה. מתנשקים. בינגו!

סדנת נשימות ועיסוי זוגית של טלי ואביגיל
מדד העבודה על הזוגיות: 10. מדד העניין: 10.
כמה עולה: סדנה של 3 שעות – 200 ש"ח למשתתף, סדנה של 6 שעות עם הפסקות וכיבוד – 290 ש"ח למשתתף, מתקיים בתל אביב.
לפרטים: טלי: 054-3972466, אביגיל: 054-3178911

איור: מאיה איש-שלום
איור: מאיה איש-שלום

 

להאיר אהבה: מודעות רוחנית

שאקטי מאי חזרה לישראל אחרי 30 שנה בקנדה והעבירה לתל אביב את מרכז היוגה שלה "פראנה יוגה קולג'". חוץ מהיותה מאסטר ביוגה, היא גם מסיירת בעולם עם הרצאה רוחנית, סמינר על זוגיות אם תרצו, ומנתצת קלישאות.

הכניסה למרכז היוגה מעבירה אותנו לדרום אסיה. החלל עוטף אותנו בבדים אתניים, כריות רכות, פסלי בודהה וריחות טובים. אנחנו מתרווחים על ספות בד נמוכות ונוחות, שותים תה צמחים מספלוני חרסינה קטנים, טועמים שבבי קוקוס ומוכנים להתמסר.

שאקטי עומדת מולנו תמירה וזקופה, בגלבייה דקה. היא בת 54, עם מחלפות שיער כהות ומסתוריות. הגוף שלה (שעוצב ב־30 שנים של תרגולי יוגה), כמו ההוויה שלה כולה, מעורר קנאה, נשי ומרשים.

היא כנה באופן מוחלט ואומרת שההרצאה מבוססת על ניסיון החיים שלה. זה מרגיש בודהיסטי אבל לדבריה זה לא רק. שאקטי מעודדת אותנו לבדוק אם המחשבות שלנו על זוגיות הן אישיות ומתאימות לנו במדויק או שאולי אימצנו אותן בלי בכלל לחשוב. היא למשל לא חושבת שזוגיות צריכה להיות שוויונית. היא לא חושבת שאנשים צריכים להשתנות בשביל בן הזוג שלהם וגם מזהירה מפני אהבה שמגיעה מהזדקקות. אם את לא יכולה לחיות בלי בן הזוג שלך, את בבעיה.

היושבים על הספות מנסים לחלוק על שאקטי. "ברור שאנחנו רוצים שוויון במערכת היחסים שלנו", אנחנו אומרים לה. "אם בישלנו ארוחת ערב טעימה כל השבוע, למה שהשני לא יוריד את הזבל?"

"הוא לא צריך להוריד את הזבל", שאקטי מודיעה בשלווה, "אם אתם נותנים אבל מצפים שבתמורה ייתנו לכם בחזרה, לא נתתם באמת. אם חשוב לכם שהפח יהיה מרוקן, אתם יכולים לבקש אבל אל תדרשו את זה ותנג'סו. פשוט תעשו את זה במקום להרעיל את הבית עם מרירות. לצד השני אולי פחות טבעי לשים לב לפח הזבל כמוכם, אבל אם בחרתם בו, זה כנראה בזכות דברים נהדרים אחרים שטובים ונעימים לכם. תיהנו מהם".

שאקטי מנוסה במערכות יחסים, בהן מלכתחילה נעשית בחירה לחיות ביחד, לצד הידיעה שאפשר גם לחיות נהדר זה ללא זה, ובכלל, היא אומרת, אהבות הן לא נצחיות. כשנכנס לחדר בן זוגה, הבחור הכי יפה, גבוה, קסום ונעים שיש, אנחנו משתכנעים. מבחינתנו השיטה עובדת ונעשה כל מה שצריך כדי שגם לנו יהיה כזה. הם מסתכלים זה על זה והעיניים שלהם נדלקות. אנחנו מבינים בצער שאנחנו צריכים ללכת. מורה של אהבה לא יכולה רק לדבר ולברבר עד תשע בערב. אהבה גם צריך לעשות.

סדנה לזוגיות עם מודעות רוחנית בהדרכת שאקטי מאי
מדד העבודה על הזוגיות
: 9. מדד העניין: 10.
כמה עולה: שני מפגשים – 600 ש"ח. פראנה יוגה קולג', תל אביב. לא חובה להגיע עם בן זוג. לפרטים: 03-6296661

איור: מאיה איש-שלום
איור: מאיה איש-שלום

 

לגלות אהבה: ליווי רגשי

מירי גלזר יושבת בקומה העשירית של מלון הדירות התל אביבי מנדרין, מול הים.

כריזמטית כמו כוכבת קולנוע היא מביטה על החיים מלמעלה. שמעתי עליה מסוכנת הדוגמנים בטי רוקאווי, שמכירה את כולם ויודעת הכל. היא סיפרה לי שגלזר מוטסת בעולם על ידי אנשי עסקים ישראלים לשעבר, שצריכים את הייעוץ שלה. "מדי פעם", בטי אומרת, "היא אורזת מזוודה קטנה ויוצאת ללונדון או לניו יורק לכמה ימים, לעשות סדר. היא אדירה".

בשלב הראשון גלזר יושבת עם כל אחד מאיתנו שעתיים ולומדת אותנו ואת הסיבה שהביאה אותנו אליה. המפגש השלישי משותף. גלזר, מאמנת אישית מוסמכת בפסיכותרפיה, עושה מיפוי של כל מה שתוקע אתנו כזוג ומסמנת שבילים של תקווה. נמרוד, שהגיע אליה חשדן ועיקש, ממעט לדבר, אבל לא יכול שלא להתנהג בריספקט. גלזר כבר לעסה עקשנים גדולים ממנו. המניפולציות שלה אלגנטיות. היא הולמת בשנינו במידה שווה ונותנת את האני מאמין שלה: "בשלב ההתאהבות הרבה פעמים אנחנו מבטיחים דברים שאנחנו לא יכולים לקיים. לרוב אנחנו מגלים למשל שאנחנו לא יכולים לתפעל את השני רגשית לאורך זמן, כי אנחנו בעצם מלאים בעצמנו.

בן אדם צריך לבוא לקשר עם גילוי נאות של מה הוא יכול לתת ומה לא. למה הוא מסכים בזוגיות. אל תתאמצו להסתיר את הדפקטים ולהעצים את האפקטים".

לשלב הבא, סדנה קבוצתית שאמורה לשקף לנו את ההתנהגויות שלנו מול קבוצה, נמרוד מסרב ללכת. כך שאני מתיישבת בגפי על פופים רכים ומספרת על עצמי בקצרה לשמונה זרים. מירי שואלת כל אחד מאיתנו שאלות קצרות ומנווטת בין הנוכחים. לאט לאט היא חושפת מה כל אחד מאיתנו מעורר אצל האחר. בחורה צעירה שעצם קיומה מטריד אישה בת 50 שנמצאת בחדר מתבררת כמראה שמזכירה לבת ה־50 את הבת שלה, זו שעלולה לגלות שאימא מנהלת רומן אסור.

בשלב האחרון אנחנו עושים סדנת ריברסינג. בחור רגיש, מיומן ומכיל, מנצח עלינו עם הוראות נשימה ועם מוזיקה שמתעצמת בסינכרון עם התהליך הפנימי שלנו. אני שוכבת בחדר אפלולי ובוכה את הנשמה בכיף. תמונות מתסכלות מהזוגיות עם נמרוד עולות במוחי. הסדנה מסתיימת. אני מצלצלת מיד לאקס שלי וקובעת איתו קפה.

סדנת ליווי רגשי עם מירי גלזר
מדד העבודה על הזוגיות: 10. רמת העניין: 10.
כמה עולה: ארבעה מפגשים – 1,800 ש"ח, מתקיים בתל אביב.
לפרטים: 054-2495018‏

איור: מאיה איש-שלום
איור: מאיה איש-שלום

לחוש אהבה: אינטימיות

תיקי אדלר־רז, דוקטור בתחום החינוך המיני, מומחית לטנטרה וליחסים אלטרנטיביים, יועצת זוגית ומדריכת סדנאות תנועה ומגע, חיה עם בעלה השני בבית מוקף ירוק בקריות. תיקי וזאב הם חברים של כבוד בקהילה עולמית מקרבת לבבות, מארחים ומתארחים בכל העולם ונמצאים בתנועה מתמדת של למידה, התחדשות והיפתחות. גם היחסים שלהם פתוחים. הם בן/בת הזוג הראשי/ת זה עבור זו, אבל נהנים במקביל גם ממערכות יחסים קבועות נוספות. 20 דקות אחרי ההיכרות אני מבינה שאני רוצה להיות תיקי.

היא פוסעת לתוך הסלון שלנו עם תיק מלא באביזרים מסתוריים ומתחילה להפעיל לנו את כל החושים. הטנטרה מאמינה באיטיות של מעשה האהבה, כי ההודים הרי לא ממהרים לשום מקום. מה שהם לא יספיקו בגלגול הזה, הם יעשו בגלגול הבא. פינינו לתיקי שלוש שעות ואני מנסה להרגיע את נמרוד, שחייב עד שקיעת החמה לסיים לכתוב שלוש אפליקציות.

אנחנו מביטים זה לזה לתוך האישונים כי העיניים הן שריר טבעתי מאוד מיני, כמו שתיקי אומרת. אנחנו מביטים בשלהבת נר ומתארים לה מה אנחנו רואים. אנחנו מקרבים עשבי תבלין ריחניים זה לזה בעיניים עצומות ומדברים על התחושות שהריחות מעוררים בנו. מאזינים למוזיקה, מתארים איך אנחנו אוהבים שנוגעים בנו ומדגימים מתחת לשרוול של הסוודר. נותנים זה לזה לטעום תמר ומתענגים על כל אחת משכבות הטעם.

אחרי שהתחברנו טוב־טוב לכל החושים שמפעילים אותנו בתשוקה, תיקי מבקשת ממני לשבת על נמרוד, בטן לבטן, ואנחנו עושים תרגילי נשימות משותפים ועוד תרגילים שמחזקים את ההרמוניה שלנו, כמו להחזיק יחד עיפרון עם אצבע אחת משני צדיו ולנוע בחדר בלי שהוא יפול.

תיקי מעודדת אותנו להתייחס למרחב שבו אנחנו עושים אהבה כאל מרחב מקודש עם ריחות, מראה ומוזיקה מתאימים, ומציעה לנו לפתור קונפליטקים כשאנחנו יושבים קרוב ומביטים זה לזה בעיניים המיניות שלנו.

אחרי שעה וחצי איתנו היא מוסרת לנו בסיפוק: "זה רץ איתכם. אני מרגישה פה אנרגיה טובה. אתם זוג כיפי. ראיתם הרבה דברים בשלהבת הנר. אתם לא ביקורתיים. החדר מלא הרמוניה. תענוג".

אנחנו מתמוטטים בהכרת תודה. נמרוד לא קולט שזה נגמר. הוא חשב שסדנת טנטרה זה יותר הארד־קור, ובסוף יצא שהוא ממשש לי את היד ומרחרח עשבים. אנחנו מחבקים את תיקי חיבוק גדול ורואים את עצמנו דרך העיניים שלה. מזמן לא היינו מגובשים ככה. עפים.

סדנת אינטימיות עם ד"ר תיקי אדלר־רז
מדד העבודה על הזוגיות: 11. רמת העניין: 10.
כמה עולה: מפגש זוגי – 400 ש"ח, מפגש ריקוד ותנועה – 50 ש"ח. מתקיים בקרית ביאליק.
לפרטים: 050-7875111

איור: מאיה איש-שלום
איור: מאיה איש-שלום

 

על מה אנחנו מדברים כשאנחנו מדברים על אהבה ברשת

60,000 שיחות חודשיות ברשת על דייטינג וחיפוש אהבה.

54% מהשיח נכתב על ידי גברים.

61% מהשיחות על אהבה עוסקות במראה חיצוני.

לטינדר יש עד כה 50 מיליון הורדות בעולם.

62% מהגברים רוצים לשלם את כל החשבון בדייט, מקרב נשים 43% רוצות לחלק את החשבון חצי־חצי.

30% מההודעות הראשונות שישלחו נשים יתפתחו לשיחה. 12% מההודעות שישלחו גברים יתפתחו לשיחה.

בתנוחת כפיות 25% מעדיפים להיות הכפית הגדולה.

איור: מאיה איש-שלום
איור: מאיה איש-שלום

השיח ברשת הוא מכלול הפוסטים שאנחנו כותבים ברשתות החברתיות, בפורומים, בבלוגים ובטוקבקים.המידע באדיבות חברת Vigo, המתמחה בניתוח השיח ברשתות החברתיות בישראל, ובאדיבות OKCupid. מיכל פליישר