לאהוב את עצמי

צילום: Shutterstock,popcorner.
צילום: Shutterstock,popcorner.

מערכת היחסים הכי מוזנחת לרוב, היא שלנו עם עצמנו. הבשורות הטובות הן שניתן לתקן זאת בשלושה שלבים פשוטים. מדריך לחיים מאושרים

88 שיתופים | 132 צפיות

כמעט כל אחד בחייו היה בשלב שהוא חיפש זוגיות, אם באופן אקטיבי יותר או פחות. אם אנחנו פועלים נכון במשך זמן אנחנו לומדים לזהות איזה אנשים מתאימים לנו יותר, אילו פחות ולומדים להבין מה חשוב לנו בקשר. זהו תהליך חשוב, אך לפעמים הוא לא מספיק ליצירת זוגיות חדשה או שימור קיימת.

יש נושא חשוב שיכול לעזור לנו למצוא מערכת יחסים טובה (רומנטית ובכלל) אבל אנחנו די מזניחים אותו. אנחנו לא משקיעים בו זמן כי אנו לא רגילים להבין כמה הוא חשוב על מנת למצוא קשר טוב. אנחנו מזניחים נושא זה למרות שמדובר במערכת היחסים הכי ארוכה שנחווה בחיינו. אולי כבר ניחשתם, זאת מערכת היחסים שלנו עם עצמנו.

ישנן כמה נקודות מרכזיות שעוזרות לנו להבין האם מערכת היחסים עם עצמנו תורמת לנו בחיים, או ההיפך, מרחיקה מאיתנו דברים טובים.

שלב 1: קבלה עצמית

קבלה עצמית היא היכולת לקבל את עצמנו ואת חיינו כפי שאנו כרגע. זה כולל כמובן את היתרונות שלנו, אך גם את הנושאים שמאתגרים אותנו, להם אנו קוראים חסרונות. כניסה לקשר בהנחה שהוא יעזור לך לקבל את עצמך, לרוב היא הנחה שלא מתממשת במציאות. קשר קרוב יכול לשקף ולהעצים לנו יותר כמה אנחנו מקבלים (או לא מקבלים) את עצמנו ואת חיינו כרגע, או לא יוצר קבלה יש מאין.

לכן כדי באמת לאהוב ולקבל את עצמנו אנחנו צריכים לקבל את עצמנו ולאהוב את חיינו כי שהם כרגע, לא כפי שאנחנו חושבים שהם צריכים להיות, או יהיו יום אחד בעתיד. אם לנו היה קשה לאהוב את עצמנו כפי שאנו עכשיו, זה יהיה לא ריאלי לצפות שלמישהו אחר זה יהיה קל יותר

שלב 2: ביטחון והערכה עצמית

לאחר שאנו מקבלים את עצמנו יותר, יהיה לנו קל לעשות שלב נוסף ולהיות בטוחים ולהעריך את עצמנו יותר. בדומה לקבלה עצמית, כמעט כל קשר זוגי יהפוך כל בטחון או חוסר ביטחון שלנו רק לגלוי יותר. הוא יכול להעצים את הביטחון אך גם את חוסר הביטחון (אני מניח שנתקלתם באנשים שיצאו מקשר חסרי ביטחון יותר משנכנסו אליו).

יותר מזה, ככל שנעריך את עצמנו יותר נקל על הצד השני לראות את הצדדים היפים שלנו ולהעריך אותם. גם מהסיבה הפשוטה שכאשר אנו מורידים ממנו את הצורך בלשכנע ולהוכיח לנו כמה אנחנו שווים, הוא יכול להיות פנוי פשוט להעריך אותנו.

שלב 3: ראיה חיובית של החיים

נדבך נוסף חשוב לחיים ולקשר שלנו עם עצמנו הוא ראייה חיובית של העולם וחיינו. ככל שהיכולת שלנו להיות שמחים ולאהוב את חיינו תגדל, כך גם היכולת שלנו למשוך אנשים חיובים לחיינו תגדל. ההבנה בחשיבות ואף האחריות שלנו לאושר הפנימי שלנו היא תהליך פנימי שאנחנו עושים אותו עבורינו.

מדובר קודם כל בתהליך של יצירת מציאות ומצב נפשי פנימי, אך מציאות זאת משפיעה בהמשך על המציאות החיצונית שלנו. לכן, תוצאות הלוואי החיובית תהיה שיפור ביכולת שלנו למשוך או לשמר קשר זוגי חיובי שתואם לאותה ראייה חיובית פנימית שפיתחנו.

קשרים בינאישיים ובייחוד רומנטיים, מספקים לנו הזדמנות מצוינת לצמיחה אישית. דבר זה נכון גם למערכת היחסים שלנו עם עצמנו. זוהי כפי שראינו, מערכת היחסים הארוכה ביותר שנחווה בחיינו. לכן ככל שנשקיע במערכת יחסים זאת, נקבל ונאהב יותר את עצמנו, כך נקל בן הזוג (הקיים או העתידי) לקבל, להעריך ולאהוב אותנו.

הכותב הוא מאמן אישי בגישה רוחנית מעשית, מלמד מדיטציה ובעל האתר הגשמה.
כותב מאמרים בנושאי אימון לזוגיות, מימוש עצמי ויצירת מציאות