מחשבות על אהבה

"רוחות מדבר" 2013, הדפסת צבע כרומגנית 121X150 ס"מ | צילום: ספנסר טוניק
"רוחות מדבר" 2013, הדפסת צבע כרומגנית 121X150 ס"מ | צילום: ספנסר טוניק

מה לנינט, בראד פיט ולינה דנהאם יש לומר על אהבה? במיוחד לוולנטיינ'ס אספנו עבורכם 25 ציטוטים והגיגים של כל המומחים בנוגע לאהבה, סקס וזוגיות

88 שיתופים | 132 צפיות

1. נורה אפרון: "לעולם אל תתחתני עם גבר שלא היית רוצה להיות גרושתו".

2. אוליביה וויילד: "את יכולה לשקר למשפחה שלך בארוחת החג ולומר להם שהכל בבית פשוט נפלא, אבל את לא יכולה לשקר לווגינה שלך".

3. סטינג: "אני מאמין שסקס הוא הדבר הכי חשוב שאנחנו עושים עם מי שאנחנו אוהבים. זה ביטוי רוחני, לא סתם קוויקי של שישי בלילה".

סטינג | צילום: gettyimages,Andrew Toth
סטינג | צילום: gettyimages,Andrew Toth

4. בראד פיט: "אהבת אמת היא כשהאינטרסים של מישהו אחר מנצחים את שלך. כשהאהבה למישהו אחר הופכת להיות הדבר הכי חשוב והכי בעל ערך בחיים שלך. זה מה שאתה משקיע בו ומגן עליו".

5. אנג'לינה ג'ולי: "הריון זה נהדר לחיי מין. זה הופך אתכם להרבה יותר יצירתיים".

6. איריס יוטבת, מנטורית לאהבה טנטרית: "קבעו פעם בחודש דייט בשעות הבוקר, מוקדש לאהבה, למין ולרוח. התמסרו לחיבוקים ארוכים ולנשימות עמוקות. תצללו למבט רוגע בעיניים. פנו זמן לשיחת נפש על רגשות וחלומות. התמזגו בהתרגשות בסקס מגוון מלא מגע קשוב וארוטי, ללא מטרת גמירה".

7. עמוס לוי, מייסד ובעלי מועדון הדאנג'ן: "המוטו של אלברט איינשטיין היה 'תחשבו שונה'. כך גם בסקס. תזכרו שלא כל דבר שמרגיש, נחשב או נראה אסור הוא בהכרח אסור! פשוט צריך את המקום, האנשים והזמן הנכונים להגשים אותו".

בראד פיט | צילום: steve Granitz,gettyimages
בראד פיט | צילום: steve Granitz,gettyimages

8. דפנה לוסטיג: "הטיפ שלי: לפלרטט, לצאת למקומות הומי אדם, לספוג את האנרגיות הפסיכיות של אלה שמחפשים, להיטען ולהידלק, ואז לזור עם זה הביתה לבן/בת זוג. ללכת מהחוץ אל הפנים ולא להפך".

9. אלונה קמחי: "מישל וולבק אמר שאם האהבה אינה הדדית היא אינה ראויה אפילו להיקרא אהבה, וזו לשיטתי אחת האמיתות העמוקות והמוחלטות שסיכמו את הנושא אי פעם".

10. פרופ' סילביה פוגל־ביז'אוי מהמסלול האקדמי של המכללה למינהל, על התהוות המשפחה הגרעינית במקביל למהפכה התעשייתית: "ברגע שהייצור יצא מחוץ לבית הגבר היה צריך לצאת לעבוד והאישה נשארה בבית. זה תא היסוד שאפשר את קיום החברה המודרנית. אם לגבר יהיו כמה נשים לא יהיה לו זמן לעבוד. אבל מונוגמיה תמיד הייתה קיימת עבור נשים. המיניות של האישה תמיד הייתה מפוקחת מאוד. יש לה חוקים אכזריים. המונוגמיה שאנחנו מכירים החלה עם הנצרות. בתפיסה הקתולית של המונוגמיה, שלפיה אחד מחויב לשני עד שאי אפשר להתגרש, יש אלמנט דתי של חוסר חופש של הפרט, אבל גם יסוד שוויוני ברמה המגדרית. לפי ההיבט הזה הנצרות הרבה יותר שוויונית מאשר היהדות והאסלאם, שהן דתות פוליגמיות במהותן".

11. ליידי גאגא: "מעולם לא נהניתי מסקס עד לפני כמה שנים כשהייתי במערכת יחסים רצינית ומונוגמית שבה הרגשתי מספיק חופשייה לבטוח ומספיק אהבתי את עצמי".

ליידי גאגא | צילום: Kevin Mazur,gettyimages
ליידי גאגא | צילום: Kevin Mazur,gettyimages

12. נינט טייב: "הטיפ שלי: הקשבה אמיתית, נשימה ביחד ומחוות קטנות במירוץ שנקרא חיים. קל מאוד להישאב לשגרה ולהתעייף רק מלהיות, לכן נשימה בדממה מזכירה לנו את הרגע, להיות נוכחים בעכשיו. ואסיים בציטוט, מתוך שיר יפהפה של המשורר אורי ברנשטיין: 'האהבה תלויה בשערה, בחלק לחי שמוכר, בנוסח של דיבור, בהעוויה אחת או בקימור של גוף'".

13. ד"ר רונית אלוני, מטפלת מינית וזוגית ומומחית לטיפולי סרוגייט: "דסמונד מוריס אומר: 'משהו מיוחד מתחולל בכל מגע בין שני א/נשים, וככל שההתנהגות היא אינטימית יותר גדל המטען הרגשי האצור בה – בין שתהא זו טפיחה על השכם או משגל'. חשוב להתייחס בכבוד ובאנושיות, בתשומת לב וברגישות לכל פרטנר שלנו, בין שהוא לכל החיים ובין שהוא ללילה אחד. וגם להתייחס לעצמנו באנושיות רבה, עם הרבה חמלה ובלי השוואות מקטינות ומעליבות".

14. לפני כשנתיים פורסם מחקר בריטי שלפיו אחד מכל עשרה זוגות בממלכה חי בבתים נפרדים. התופעה אף קיבלה שם: LAT – Living Apart Together. אף שבמחקר התגלה שרוב הזוגות הללו בני 35 ומטה, אחוז בלתי מבוטל מהם שייך לפלח של גיל 55 ומעלה, ולרוב מדובר בפרק בי"ת – לכל אחד מבני הזוג יש ילדים מנישואים קודמים. שליש מהנחקרים אמרו שהם עדיין לא בשלים למגורים משותפים, שליש נוסף נאלץ לחיות בנפרד בגלל אילוצים גיאוגרפיים ואחרים, והשליש האחרון והמעניין מעדיף שלא לחלוק את חיי היומיום עם בני ובנות הזוג.

15. הלנה בונהם קרטר, שחיה בדירה נפרדת (אך צמודה) מבן זוגה עד לאחרונה טים ברטון, אמרה על הסיבות להפרדת הכוחות: "הוא נוחר ואני שתלטנית".

לנה דנאם | צילום: vince bucci,gettyimages
לנה דנאם | צילום: vince bucci,gettyimages

16. לינה דנהאם: "להיות במערכת יחסים תומכת זה להיות עם מישהו שנותן לך את המרחב ואת הזמן שאת צריכה לעשות את העבודה שלך. מישהו שאומר 'אין משהו שאת יכולה לעשות שיביך אותי'".

17. מישל אובמה: "כשאת יוצאת עם גבר, את תמיד צריכה להרגיש טוב, לא פחות מזה. את לא צריכה להטיל בעצמך ספק לעולם. את לא צריכה להיות במערכת יחסים עם מישהו שלא עושה אותך לגמרי שמחה וגורם לך להרגיש שלמה. ואם את כבר במערכת יחסים כזאת, העצה שלי היא – אל תתחתנו".

18. דאג קיטלאוס, היוצר של סירי, עונה לשאלה אם אהבה וירטואלית נוסח הסרט "היא" (שבו הגיבור מנהל קשר אינטימי עם מערכת ההפעלה הממוחשבת שלו) היא אפשרית: "אני לא מאמין שהיא תצליח להשתכלל עד כדי כך שהיא תהווה תחליף לקשר אנושי". מומחי בינה מלאכותית דווקא די אופטימיים ומגלים שבימים אלה ממש עובדים על אלגוריתמים שיצליחו לגרום למחשבים ללמוד מה מצחיק אנשים.

מישל אובמה | צילום: Scott Olson ,gettyimages
מישל אובמה | צילום: Scott Olson ,gettyimages

19. הפסיכולוג כריסטופר ריאן, ממחברי הספר "Sex at Dawn", על הנטייה של אנשים להעניש את עצמם ואחרים על בגידות או אפילו על מחשבות על בגידות: "זה כמו צמחונות. רק בגלל שהפסקת לאכול בשר, לא אומר שבייקון יפסיק להריח טוב".

20. טיילור סוויפט: "אנחנו גדלים עם המחשבה שאהבה אמיתית היא רק כזו שנמשכת לנצח או שמתממשת. כשנשבר לך הלב, הדבר הראשון שאנשים שואלים הוא 'כמה זמן הייתם ביחד?', כאילו הכאב שלך יכול להימדד בזמן. אני לא חושבת שככה זה עובד. אני חושבת שאהבה לא ממומשת היא אמיתית בדיוק כמו כל סוג אחר של אהבה. היא ממוטטת באותה מידה ומרגשת באותה מידה. כשאוהבים מישהו בלי לצפות שהוא יאהב אתכם בחזרה, זו אהבה טהורה ללא טיפת אנוכיות".

טיילור סוויפט | צילום: Dave j Hogan,gettyimages
טיילור סוויפט | צילום: Dave j Hogan,gettyimages

21. אור־לי ברלב, פעילה חברתית ומרצה על פוליאמוריה: "המונוגמיה סופגת חבטות חזקות ביותר מהמציאות, שמראה לנו שהמודל הזה, שהוא נשגב וטהור, כושל לחלוטין. בשנה האחרונה השיח הפוליאמורי (ריבוי אהבות, ריבוי קשרים) מתעורר בשיחות סלון, בפייסבוק, בתקשורת. הרעיון שמגיל 30 עד גיל 90 נהיה עם אותו אדם הוא רעיון שמתאים כנראה רק לקבוצה מסוימת של אנשים. למה עדיין קשה לעשות את זה ברמת הרגש? כי עדיין המחשבה שלאדם יהיה חופש מוחלט להחליט על עצמו בתוך קשר היא מחשבה חתרנית".

22. אוולין הגואל: "אהבה זה דבר מורכב כשם שאנחנו מורכבים, כי היא לא נגמרת, היא לא ניתנת לאחד והיא לא מתקבלת מאחד. היא אינסוף של אינסוף של רגש, אתה יכול להיות מאוהב במישהו אבל כשזה נגמר יש לך מקום להתאהב במישהו אחר. זה מה שקסום פה. אני לא מאמינה במשפט 'לאהוב אותך עד סוף ימיי', חוץ מאת הילדים שלנו. לכן צריך לאהוב כשאוהבים".

ענת הראל | צילום: זיו שדה
ענת הראל | צילום: זיו שדה

23. ענת הראל: "תצחקו על זה! יש המון רגעים מתסכלים ומכעיסים בתוך זוגיות. ככה זה. אנחנו פשוט יושבים זה לזה בדיוק על הנקודות הרגישות. אחת הדרכים להתמודד עם זה היא פשוט לראות את הצד המצחיק שבסיטואציה. אם בן הזוג שלך שותף להומור שלך – יופי. אם לא, גם לצחוק לבד משחרר מאוד".

24. קמרון דיאז: "אתם צריכים ליהנות מלהיות סקסיים. לא לזייף שום דבר. להיות סקסי זה להיות בתוך הרגע, בין שזה אומר להיות ביישנים או ישירים. לזייף זה תמיד מעפן".

קמרון דיאז | צילום: Albert L.Ortega,gettyimages
קמרון דיאז | צילום: Albert L.Ortega,gettyimages

25. וודי אלן: "פעם שאלתי מישהי שאלה מטופשת והיא ענתה לי תשובה מטופשת, ומאז אנחנו נשואים".