סקס: איך הפכה המציצנות לטרנד הכי לוהט?

צילום: GettyImages
צילום: GettyImages

תופעת הצפייה בסקס בלייב הפכה לטרנד הכי לוהט של חדר המיטות, כי פורנו התחיל להיות מבאס ושורה ראשונה לאקשן זה הכי מחרמן שיש

88 שיתופים | 132 צפיות

"אני מכורה לסרטי סקס של סלבס", אומרת לי חברתי מורן (שם בדוי). "זה לא בגלל שהם מפורסמים, זה בגלל שזה סקס אמיתי, וזה כל כך מחרמן לקבל הצצה למה שקורה מאחורי דלתות סגורות. בפורנו את יודעת שמדובר בשחקנים, שהכל מזויף ואין לך מושג אם הנשים בכלל נהנות, אבל כשאת רואה את קים קרדשיאן עם החבר שלה או את פמלה אנדרסון עם טומי לי, את יודעת שהכי כיף להם ביחד. הבונוס הוא שמאוד ברור שהם עושים את זה בשביל המצלמות והכי רוצים שהסרטים יודלפו, אז את גם מקבלת שואו. אם הייתי יכולה לשבת בחדר בזמן שהם עושים סקס הייתי מאושרת".

מורן ממש לא לבד. הסופרת והעיתונאית אמילי דאברלי (Emily Dubberley) הוציאה בשנת 2013 ספר בשם "גן של תשוקות: האבולוציה של הפנטזיות המיניות הנשיות", ומצאה במחקר שלה שאחת מתוך חמש הפנטזיות הנפוצות בקרב נשים קשורה לצפייה בסקס – בין אם לצפות באחרים או להיות נצפית. הכוונה היא לא לצפייה כמו באותה סצנה ב"סקס והעיר הגדולה" שבה קארי מזמינה את חברותיה לנשנש מול החלון בזמן שהשכנים הלוהטים עושים סקס במשך שעות, אלא לצפייה בזוג שנמצא באותו החדר, ולגמרי יודע שאתן שם. מה שרק התחיל להדליק לפני שלוש שנים הופך היום, היא מספרת, לטרנד של ממש.

"המחקר שלי הראה שנשים מפנטזות על להיראות בזמן יחסי מין יותר מאשר על לצפות באחרים, אבל אין ספק שגם נשים וגם גברים נהנים לצפות באחרים מקרוב", אומרת דאברלי בריאיון מביתה באנגליה. "זה טבע האדם: הרעיון של פרטיות בסקס הוא די חדש. לפני המאה ה־16 סקס ועירום ציבורי היו מקובלים. זה לא היה נדיר לצפות במימוש נישואים אחרי טקס חתונה, למשל. זוגות גם חלקו לפעמים חדרי מגורים עם אחרים, וסקס נראה כאקט טבעי. עם הזמן סקס הפך להיות יותר פרטי, בעיקר ככל שהדת לקחה יותר ויותר שליטה ופיקוח על התנהגות מינית. אז אולי המציצנים והמציצניות של היום בסך הכל מבקרים בתקופה מוקדמת יותר בהיסטוריה. בפנטזיה או מציאות של צפייה יש גם עניין של משחקי כוחות – להיות לבושים בחדר בזמן שאחרים בעירום משנה את מערך הכוחות. גם לצפות בבן או בת זוג מקיימים יחסי מין עם אדם אחר או שבן/בת הזוג יצפו בכם. הרבה אנשים נהנים לשחק עם תפקידי כוחות, וזו פשוט עוד דרך".

צילום מתוך הסרט "עיניים עצומות לרווחה"
צילום מתוך הסרט "עיניים עצומות לרווחה"

 

סטודיו אמן לסקס

אז איך זה עובד? אם את נטולת בן זוג מצאי זוג חמוד וזורם מסביבתך החברתית, ואם הם לא מספיק נועזים, טינדר הוא תמיד אופציה טובה וטרינדר – אפליקציית השלישיות הלוהטת – אף יותר. באופציה הזוגית פשוט הטילי את המשימה על החצי השני שלך, בכל זאת הם אלה שמעורבים באקשן האמיתי.

קרן (שם בדוי) אומרת שפחות מעניין אותה לצפות בזוג זרים. "ההיכרות המינית המוקדמת עם הפרטנר היא זו שמושכת אותי לזה", היא אומרת. "אני מכירה את האופי של האינטראקציה המינית איתו. באיזשהו מקום זה די מגלומני – אני צופה בו עם אישה אחרת, כשאני יודעת כבר את תוצאות המגע שלו עליי, והוא יודע כשאני שם, לומדת את הקסם שלו שאותו אני כבר מכירה. זה לא קורה עם כולם, זה קורה עם אלו שאני רוצה להכניסם למעין 'סטודיו אמן', זה גם קורה בסיטואציות של פתיחות בקשרים, חקירת גבולות ופנטזיות. באופן אישי, פורנו לא עושה לי את זה. בצפייה בפרטנרים שלי מתעלסים עם אחרות מדובר כבר ברמה של אמנות מיצג כמעט. כל כך הרבה אהבה מתרחשת בדלתיים סגורות. לצפות בזה, זה להתענג מאמנות האהבה בין אדם לאדם".

גם מי שדווקא כן נהנה מפורנו מודה שמדובר בתחליף ראוי, שגם פותר את הדילמה המוסרית שמתמודדים איתה בני דורנו, שכבר התרגלו לצפות בפורנו אבל גם יודעים את האמת שמאחורי התעשייה. "אני אוהב פורנו", אומר לי דניאל (שם בדוי). "אבל לאחרונה החברה פותחת לי את העיניים על מה שקורה לרוב הבחורות ששם מאחורי המסך והסיפוק המיני שלי נפגע כתוצאה מזה. לכן, מבחינה מוסרית, לצפות בזוג עושה סקס כשהם רוצים אחת את השני וגם רוצים שאני אהיה שם בחדר, מרגיש לי הרבה יותר נכון ואמיתי. אין שם שום ניצול של אף אחת או אחד, ויש שם גם רגעים מאוד חושניים. קשה להסביר את ההרגשה שעוברת בגוף כשאדם מחליק אליך מבט בזמן שהוא בסקס עם אחר".

לא כל כך מפתיע שהמודעות הפמיניסטית הפכה את פנטזיית הצפייה למשהו שסביר יותר לממש בימינו. מלבד ההבנה שצפייה בפורנו היא בעייתית והדבר האמיתי מוסרי בהרבה, גם תחושת הבעלות של גברים על הנשים שאיתם מתמוססת. במאמר שפירסם מגזין "Psychology Today" וניסה לענות על השאלה "מדוע גברים נהנים לצפות בבת זוגם מקיימת יחסי מין עם אחרים?", הופתע הכותב לגלות שרבים מהזוגות שראיין מציינים העצמה נשית כאחת הסיבות למימוש הפנטזיה. מדובר בזוגות שבהם שני הצדדים הפנימו רעיונות פמיניסטיים, והגברים נהנים לצפות בנשים שאיתן משוחררות, עצמאיות ומלאות ביטחון. חלקם אפילו ראו בכך שליחות של ממש, ואמרו כי בעצם המעשה הם דוחים באופן מודע ואקטיבי את הלחצים החברתיים והתרבותיים לדכא את מיניות האישה ולחזק רעיונות פטריארכליים בבסיסם כמו מונוגמיה.

למרות הטיעונים המוסריים, שכבודם במקומם מונח, הצפייה בסקס של אחרים היא פשוט מחרמנת. "זה פשוט מדליק הרבה אנשים", אומרת דאברלי. "זה כמו פורנו, רק עם חוויית אודיו־ויז'ואל מלאה ותוספת ארומה. אם אנשים נהנים לצפות בפורנו, כמובן שהם ייהנו לצפות בסקס בלייב. בשורה התחתונה, לאנשים יש סיבות שונות לפנטזיות ולחשקים המיניים שלהם", מסכמת דאברלי. "אם אתם צופים באנשים ששמחים שצופים בהם, מה רע?".

 

רואים לך

אם כבר מציצים לכן אז תהיו לוהטות

1. מסכה, Adika במחיר 19 ש"ח

מסכה, Adika במחיר 19 ש"ח | צילום: טל קרת
מסכה, Adika במחיר 19 ש"ח | צילום: טל קרת

 

2. לק SinfulColors במחיר 10 ש"ח

לק SinfulColors במחיר 10 ש"ח | צילום: יח"צ
לק SinfulColors במחיר 10 ש"ח | צילום: יח"צ

 

3. חלוק של Fleur de Mal במחיר 2,531 ש"ח. net-a-porter

חלוק של Fleur de Mal במחיר 2,531 ש"ח. net-a-porter | צילום: יח"צ
חלוק של Fleur de Mal במחיר 2,531 ש"ח. net-a-porter | צילום: יח"צ

 

4. כיסא EDITON במחיר 1,550 ש"ח

כיסא EDITON במחיר 1,550 ש"ח | צילום: קית גלסמן
כיסא EDITON במחיר 1,550 ש"ח | צילום: קית גלסמן

 

5. נעליים Olgana Paris במחיר 3,268 ש"ח. stylebop

נעליים Olgana Paris במחיר 3,268 ש"ח. stylebop | צילום: יח"צ
נעליים Olgana Paris במחיר 3,268 ש"ח. stylebop | צילום: יח"צ

 

6. בגד גוף, 149 ש"ח, H&M

בגד גוף, 149 ש"ח, H&M | צילום: יח"צ
בגד גוף, 149 ש"ח, H&M | צילום: יח"צ