סקס: המחקרים הכי מעניינים משנת 2014

קשירות? רק בחלומות | צילום: shutterstock
קשירות? רק בחלומות | צילום: shutterstock

אילו יתרונות יש לקיום יחסי מין עם פרטנרים רבים, מי מפנטז יותר על BDSM וכיצד מוצרי הפלסטיק שבביתכם עשויים לפגוע בחשק המיני? חמישה מחקרים מרתקים מעולם הסקס מהשנה החולפת

88 שיתופים | 132 צפיות

הפלסטיק שמוריד

הווילון שבמקלחת, אריזות המזון שבמטבח ומוצרי פלסטיק שונים שנמצאים אצל כל אחד ואחת מאתנו בבית, עשויים לפגוע בחשק המיני. מחקר חדש מטעם אוניברסיטת רוצ'סטר שבארצות הברית מצא קשר ישיר בין הכימיקלים שבמוצרי הפלסטיק שבבית, לבין ירידה בליבידו. החוקרים בדקו דגימת שתן של 360 נשים בהן נמדדה רמת הפתלטים, תרכובת כימית שנמצאת בפלסטיק. המשתתפות השיבו גם לשאלון שבדק את רמת העוררות המינית שלהן, לצד הרגלים שונים. נשים שנמצא אצלן אחוז גבוה של פתלטים בגוף, הביעו פי שניים וחצי פחות רצון לקיים יחסי מין, בהשוואה לאלה שנמצאה אצלן רמה תקינה.

זהירות! פלסטיק | צילום: shutterstock
זהירות! פלסטיק | צילום: shutterstock

ההשערה היא שהחומר גורם לירידה ברמות האסטרוגן בגוף, ולכן החשק המיני נפגע. אין צורך למהר ולזרוק את כל מוצרי הפלסטיק שבבית, אך אם אתם רוצים לבצע שינוי קטן, כדאי שתתחילו לאכול מזון טרי ולא מקופסאות.

גבר, אל תעזור במטבח

עכשיו זה מוכח, להיות גבר מתחשב שעוזר בעבודות הבית, זה ממש לא משתלם. אמנם תזכו להערכה מצד האישה, אך גם תקיימו פחות יחסי מין. מחקר חדש בדק 4,561 זוגות אמריקאים בגיל העמידה שנשואים למעלה מ-20 שנה, ומצא תוצאות מהפכניות במיוחד: גברים שביצעו מטלות בית שונות, נתפסו כפחות אטרקטיביים מבחינה מינית, ולכן גם תדירות יחסי המין שלהם הייתה נמוכה בהשוואה לאלה שעזרו פחות.

יעיל בבית, לא יעיל במיטה | צילום: shutterstock
יעיל בבית, לא יעיל במיטה | צילום: shutterstock

החוקרים טוענים שזוגות עם אחריות דוגמה, חשים יותר כמו אחים מאשר מאהבים. המחקר גם מצא שגברים שהפסיקו לעזור, קיימו פי אחד וחצי יותר יחסי מין, מאלה שהתמידו לסייע לנשותיהם. אמנם המצב הפיך, אך מצד שני, ייתכן ומחאתכם לא תתקבל בברכה והמרדנות תזכה אתכם בלילה ארוך על הספה בסלון, ללא כל זכר ליחסי מין.

התמצאות מוגברת

אוריינטציה זה סקסי | צילום: shutterstock
אוריינטציה זה סקסי | צילום: shutterstock

מה הקשר בין יכולת ניווט מתקדמת לבין הסיכוי שלכם לקיים יחסי מין עם פרטנרים רבים? חוקרים מ-IANS, מכון לאבטחת רשתות, מצאו עדויות לכך שגברים שסיגלו לעצמם יכולות התמצאות במרחב, עסקו בפעילות מינית מוגברת יותר, בהשוואה לגברים שהתקשו בכך או גילו יכולות ממוצעות. הם הוכיחו זאת באמצעות מעקב אחר דפוסיי התנהגות של מספר שבטים מבודדים בנמיביה. ההסבר לתופעה הוא ביולוגי וטמון ביכולתו של הגבר לנדוד רחוק יותר באמצעות כישוריי ניווט המתקדמים, ובכך לקיים יחסי מין בתדירות גבוהה. אם אתם רוצים ליצור לעצמכם הזדמנויות רבות לסקס, כדאי שתחשבו פעמיים לפני שתפעילו שוב את תוכנת הניווט.

תפסת מרובה

מרבה נשים, מפחית דאגות | צילום: shutterstock
מרבה נשים, מפחית דאגות | צילום: shutterstock

ואם ביחסי מין עם פרטנרים מרובים עסקינן, כדאי שתדעו שקיום יחסי מין עם בנות זוג רבות מוריד גם את הסיכוי לחלות בסרטן הערמונית, או כך לפחות טוענים חוקרים מאוניברסיטת מונטריאול שבקנדה. הם מצאו שגברים ששכבו עם למעלה מ-20 נשים, היו בסיכון נמוך ב-28 אחוזים לחלות בסרטן בלוטת הערמונית, לעומת אלה ששכבו עם בת זוג אחת בלבד. כמו כן, גברים בתולים נמצאו בסיכון כפול לפתח סרטן בניגוד לגברים ששכבו עם לפחות 20 נשים. בנוסף, הגברים ההוללים חלו בצורה מתונה יותר בשיעור של 19 אחוזים בהשוואה לעמיתיהם המתנזרים. למרות הממצאים הללו, החוקרים לא מצאו את הגורם לכך. אז עד שיתבררו הסיבות המדויקות, אתם רשאים להמשיך וליהנות.

מכה חזקה

קשירות? רק בחלומות | צילום: shutterstock
קשירות? רק בחלומות | צילום: shutterstock

קשירות, הצלפות ועונשים הם רק חלק קטן מעולם המושגים של ה-BDSM. סקר שבוצע לאחרונה באוניברסיטת מונטריאול שבקנדה עסק בשאלה, מי מפנטז יותר על סאדו מאזו, גברים או נשים? למעלה מ-1,500 גברים ונשים השתתפו בסקר והשיבו לשאלות אינטימיות במיוחד הנוגעות לפנטזיות המיניות שלהם. נראה שטרילוגיית "50 גוונים של אפור", עשתה רק טוב לחיי המין שלנו. הממצאים הסופיים הראו שנשים וגברים בשכיחות דומה חולמים על יחסי סאדו מאזו. כך לדוגמה גברים ונשים ענו שישמחו לכבול את בני הזוג או להיכבל בעצמם. אחד ההבדלים המובהקים שהתגלו היה הרצון לממש את כל אותם רצונות בחיים האמתיים. מרבית הגברים הביעו נכונות להפוך את הפנטזיות לחלק מעולם המציאות שלהם, בעוד שהנשים העדיפו לשמור עליהן בגדר חלום בלבד. אולי בסקר של השנה הבאה, נראה גם רצון לממש את כל אותן פנטזיות.