פער האורגזמה: למה אנחנו עדיין גומרות פחות מגברים?

אמנית הבורלסק דיטה פון טיז |
 צילום: GettyImages
אמנית הבורלסק דיטה פון טיז | צילום: GettyImages

נשים מרוויחות 33% פחות מגברים.עכשיו מסתבר שהן גם חוות הרבה פחות אורגזמות מהם. למה זה קורה ואיך נצמצם את הפער?

88 שיתופים | 132 צפיות

כולנו כבר יודעות שאת יכולה להיות העובדת המצטיינת במשרד ועדיין קולגה גברית שלך ירוויח שליש יותר. למה? כי פטריארכיה ומגדר וסקסיזם. אבל מה קורה כשהפער המגדרי מתגלגל לתחומים אחרים? או במילים אחרות: האם הפטריארכיה הורסת לנו גם את האורגזמה?

בממוצע, נשים חוות אורגזמה אחת על כל שלוש שגבר חווה. בשביל לדעת את זה לא צריך מחקרים, רק חשבון טינדר פעיל ומיטה. בשנים האחרונות מתחיל להתבהר כי "פער האורגזמה" איננו פיזי במהותו. ההנחה הזו קיבלה אישור, בין היתר, במחקר של האקדמיה הבינלאומית לחקר הסקס שהתפרסם ב־2016 בארצות הברית, שעל פיו גברים סטרייטים זכו במקום הראשון בדירוג האורגזמות כש־95 אחוז מהם דיווחו על אורגזמה בזמן סקס. אחריהם בדירוג גברים הומוסקסואלים (89 אחוז) וגברים ביסקסואלים (88 אחוז), נשים לסביות (86 אחוז), נשים ביסקסואליות (66 אחוז) ובמקום האחרון: נשים הטרוסקסואליות, שרק 65 אחוז מהן חוו אורגזמה בזמן סקס. או כמו שטראמפ אוהב לצייץ: "עצוב!".

הפער הגדול בין נשים לסביות לסטרייטיות חיזק את הטענה שלא מדובר בבעיה אינהרנטית אלא בפער מגדרי. כלומר – וזה הצד הטוב של העניין – פער שניתן לצמצם אותו. לטובתנו כמובן. מה שמעלה את השאלה הבאה: יכול להיות שהאורגזמה שלנו לא כזו חמקמקה? ויכול להיות שהיא חמקמקה רק לגברים? "האורגזמה הנשית הרבה פחות מורכבת ממה שמפמפמים לנו בתקשורת", מאשרת רונה בר, מאמנת אישית להעצמה מינית לנשים ולזוגות.

למה?
"שליטה במיניות נשית היא אמצעי לשליטה ודיכוי. אבל זה כן משהו שהולך ומשתנה. יותר ויותר נשים מגלות את האפשרות ורוצות לחוות אורגזמה".

צילום: shutterstock
צילום: shutterstock

באנו ליהנות

אז מה זה אורגזמה, בעצם?
"מדובר בעלייה ברמות ההורמונים שאחראיים להנאה המינית במחזור הדם וכשהם מגיעים לשיא נוצרת האורגזמה. גם אצל גברים וגם אצל נשים", מסבירה בר.

אם אורגזמה היא אותו הדבר אצל שני המינים, אז למה ואיך נוצר פער האורגזמה?
"לפני החלק הפיזי יש את העניין של הגירוי. בגדול, גברים מתגרים ויזואלית ונשים מהראש, והן צריכות גירוי שהוא יותר אינטלקטואלי, מנטלי ורגשי. בגלל זה, למשל, גברים אוהבים פורנו באופן גורף יותר מנשים. כבר בשלב הזה נוצר פער. מבחינה ביולוגית אצל גבר ההורמונים בדם עולים מהר מאוד. גבר יכול לגמור תוך שלוש דקות ו־10 שניות בממוצע. אחרי זה רמת ההורמונים בגוף שלו יורדת מהשיא כמעט עד קו האפס. לכן אחרי גמירה הוא עייף מאוד ורעב מאוד. אצל אישה לעומת זאת, העלייה ברמות ההורמונים איטית יותר, ממוצע של חצי שעה לאורגזמה ראשונה. השיא אולי מגיע מאוחר יותר אבל אצלה ההורמונים לא יורדים. הם נשארים ברמה גבוהה וזה בעצם מה שמאפשר לנשים לחוות עוד ועוד אורגזמות".

ואז נוצר המצב הנפוץ שאחרי סקס הגבר עייף והאישה רוצה עוד. מה עושים?
"הדבר הראשון – שבעיניי הוא בסיסי – הוא שצריך חוק בנושא הזה בין בני זוג שאין חדירה עד שהאישה גומרת. ובכלל, לדבר על פנטזיות ולפתוח אותן, לעשות דברים אחרת מההרגל. יש מיליון דברים קטנים שאפשר לעשות באופן שונה ביחד במיטה וזה מעלה את רמת התדירות של האורגזמות אצל שני בני הזוג".

ואיך משיגים את האורגזמה המושלמת?
"אורגזמה דגדגנית עם גירוי נכון לאורך זמן היא אורגזמה שבה יותר הורמונים ישתחררו למחזור הדם והיא תהיה יותר חזקה ממה שרוב הנשים מכירות. אחרי אורגזמה כזו האישה תהיה הרבה יותר ערנית, הרבה יותר חרמנית ותרצה להמשיך. אז היא יכולה באמת לחוות עוד ועוד כשבסופו של דבר מדובר על שרשרת אורגזמות.

"אחרי שחווינו אורגזמה כזו, כלי הדם בנרתיק שלנו מתרחבים ונקודת הג'י נעשית פעילה. היא נמצאת בערך חמישה סנטימטרים לעומק הנרתיק ושני מילימטרים מתחת לעור וזה גם המקום שבו נפגשים 100 אחוז מהעצבים המיניים של האישה בדרך למוח. אם ניגע בנקודה הזו – זה כאילו נגענו בכל העצבים המיניים שלנו בבת אחת, מה שיוביל לאורגזמה הרבה יותר חזקה ומשמעותית ואז באמת אפשר לחוות שיא מבחינה פיזית. העיקרון הוא למצוא את נקודת הג'י, לגעת בה כמו שצריך ולשלב את הכל עם גירוי נכון של הדגדגן. כך אפשר לחוות עוד אורגזמה ועוד אורגזמה והזמנים בין אורגזמה לאורגזמה הולכים ומתקצרים".

כל אישה יכולה לחוות אורגזמה?
"כן. וברוב המקרים בקלות יותר גדולה ממה שנדמה לה. צריך להתייחס לזה כמו משחק פשוט. בסך הכל באנו ליהנות. אנחנו לא מדברות על הסכסוך במזרח התיכון, כן? אנחנו מדברות על זיונים".

צילום: shutterstock
צילום: shutterstock

עד העונג הבא

רוני ארז מאמינה שכל אישה יכולה לחוות אורגזמה, ואף מלמדת נשים בדיוק את זה דרך עבודה ממוקדת על שרירי רצפת האגן. "יש הרבה סוגים של אורגזמות אבל השתיים היותר נפוצות הן אורגזמה דגדגנית ואורגזמה וגינילית. מבחינה סטטיסטית 80 אחוז מהנשים באוכלוסייה יחוו אורגזמה דגדגנית, והשאר וגינלית. גם בתוך כל קבוצה, דגדגנית או וגינלית, יהיו נשים שיגיעו לאורגזמה בקלות וכאלה שיתקשו. אצלן נכנסים כל המעכבים של האורגזמה: עניינים רגשיים, כעסים, פרפקציוניזם, פנטזיות, דימוי גוף, איך בן הזוג דיבר אליהן. כל הדברים האלה נלקחים בחשבון ויכולים לעכב את האורגזמה".

איך מתגברים על זה ומצליחים לצמצם את פער האורגזמה לטובתנו?
"הרבה פעמים יש לאישה נתק רגשי מהווגינה שלה. הדבר הראשון זה לקבל את עצמך, להתבונן, להכיר, לחקור. לעשות את הקונקשן הרגשי הזה לחלק בגוף שאמור לענג אותך. דבר נוסף שיכול לעזור הוא שאם אישה יודעת שהערב היא תעשה סקס עם בן זוג שלה – שלא תיקח את זה כעול. להפך, כל היום לפתח מחשבות חיוביות על ההגעה שלה לאורגזמה ומה היא תעשה עם בן זוגה ואיך היא תענג את עצמה.

"זה מוביל אותנו לסעיף הבא – תקשורת טובה עם בן הזוג. אחרי שאישה מכירה את עצמה וחקרה את הווגינה שלה, היא צריכה להיות מסוגלת לשתף את בן הזוג שלה. העניין הוא שלגברים יש אגו. הם עלולים ישר להתכווץ ולהיעלב. הדרך הנכונה לתקשר עם בן זוג היא לא ממקום של אני יודעת יותר טוב אלא על דרך החיוב. לומר לו למשל, 'מענג אותי כשאתה נוגע בי בצורה כזאת, זה מעיף אותי לשמים', ולא אמירות כמו 'אל תיגע בי פה' שמובילות להסתגרות והתכווצות ואז הדרך לאורגזמה מתרחקת. מספיקה מילה אחת שתסגור ותסיט אותנו מהעניין. בדיוק בגלל זה אני מלמדת נשים להפעיל לבד את הגירוי הפיזיולוגי הזה. אז הגוף כבר מתחיל את תהליך העינוג, והמרחק בין איפה שהיא הייתה רוצה להיות, לאורגזמה שלה מתקצר".

אז אפשר לצמצם את הפער לטובתנו?
"בוודאי. הרי גם מחקרית הגיעו למסקנה שנשים יכולות לחוות שרשרת של אורגזמות, מה שגברים לא יכולים לעשות. אבל העבודה קשורה בכלל לשינוי החשיבה ולחיבור לעצמך. בסופו של דבר זו היכולת של אישה להרגיש ראויה".