תנוחות לסובלים מכאבי גב

אולי לא תוכלו להשתולל יותר מדי, אבל אין סיבה שתוותרו על סקס בגלל שהגב כואב | צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | konradbak - Fotolia.com
אולי לא תוכלו להשתולל יותר מדי, אבל אין סיבה שתוותרו על סקס בגלל שהגב כואב | צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | konradbak - Fotolia.com

סובלים מכאבי גב? זה לא אומר שאתם צריכים לוותר על סקס. הנה כמה תנוחות סקס שיכולות להתאים לכולם - גם אם כואב לכם הגב

88 שיתופים | 132 צפיות

כשאת נוגעת בו הוא יודע בדיוק מה את חושבת, מבלי שתוציאי שום הגה מפיך. המגע הגופני בין בני זוג הוא המפתח היחידי לעולם פנימי ועשיר שמשותף רק לשניכם. יחסי המין מהווים למעשה מעין "שפה סודית" שיש לנאהבים ובעזרתם הם מבטאים בצורה כנה, אמתית, ולעיתים באופן בלעדי, את המאוויים, החשקים והרצונות החשובים והכמוסים ביותר להם. בשל חשיבות קיום יחסי מין לניהול מערכת יחסים תקינה, אל לכם לוותר עליהם בשל מבוכה, בעיות רפואיות או פיזיולוגיות כאלה ואחרות.

ברבות השנים יחסי המין נקלעים לשגרה ושחיקה נפשית וגופנית, וחשוב לזהות מבעוד מועד את הבעיות מראש. איך שומרים על התשוקה גם כשמתמודדים עם אתגרים שגופנו מציב לנו – כמו כאבי גב?

הסקס יכול להרפות את השרירים

"משום מה, כשכואב לנו הגב ובמיוחד כשישנה הקרנה ממנו לאגן ולרגליים, אנחנו נמנעים מפעילות מינית וחוששים שפעילות זו תזיק לנו", אומרת ד"ר קונלי עתליה, רופאת שיקום וכאב מומחית לעמוד שידרה ופרקים ופסיכולוגית רפואית. "הפחד הוא האויב הגדול ביותר שלנו והוא זה שמכניס אותנו למתח שרירי מיותר", היא אומרת.

ד"ר קונלי מוסיפה כי קיימות תנוחות רבות שניתן לבצע באקט המיני בהתחשב בבן/בת הזוג. במקרה של כאבי גב, היא אומרת, ניתן לכוון את בני הזוג לתנוחות נכונות, לנשימה נכונה ולהרפיה תוך כדי האקט. "תנועות האגן אינן בהכרח מזיקות ולעיתים אך להיפך יכולות להרפות את השרירים", היא מוסיפה.

 

תנוחות ותרגילים מומלצים


לפניכם חמשת התנוחות והתרגילים שיעזרו לכם לשפר את חיי הגב שלכם בזמן הסקס:

לאישה הסובלת מכאבי גב תחתון – מומלץ לשכב על הצד עם ברכיים כפופות אליה, ושהגבר יהיה מאחוריה. תנוחה זו שומרת על יציבות האגן שלה.

לאישה הסובלת מכאבים מוקרנים – מומלץ לשכב על הגב, להניח את הרגליים בכיפוף קל בגובה האגן על הקיר מולה. הגבר יוכל להיכנס בין רגליה מקדימה. תנוחה זאת שומרת בדרך כלל מפני כאבים המוקרנים לרגל או לרגליים.

לאישה הסובלת מכאבי גב תחתון על רקע פרקי או שרירי שאינם מוקרנים בכלל – מומלצת עמידת שש. כך היא יכולה לייצב את עצמה וגם ליהנות במיוחד.

לגבר – שכיבה על הגב כשהאישה רוכבת עליו היא התנוחה המומלצת ביותר, מכיוון שהיא מגנה עליו מפני נזקים מיותרים בשלב שבו אין דלקת חזקה, אך עדיין מופיעים כאבים.

לגבר – מומלץ לעשות סקס כשהוא עומד ומכופף את ברכיו ואוחז באישה, בתנאי שאין הקרנה של כאבים לרגליים. כך הגבר שולט בתנועות האגן – תנוחה המאפשרת לו לשמור על האגן מפני כאבים מוקרנים.

לגבר – תנוחת כיסא, שבה הגבר יושב והאישה מעליו. זוהי תנוחה השומרת על הגב ועל הרגליים.

ד"ר קונלי מוסיפה הערה חשובה: "כשמדובר בפריצת דיסק בשלבים ראשונים (עד שהפריצה מתאחה), סקס מלא אינו מומלץ. נזקי הדיסק יכולים לגרום אצל הגבר לפגיעה בזיקפה בשל הלחץ על עצב הפודנדל האחראי לכך היוצא מהשורשים של אותה הפגיעה הדיסקוגנית. בכל שאר המקרים – תיהנו".

אילוסטרציה: א.ס.א.פ קריאייטיב | Yuri Arcurs – Fotolia.com

רובנו טועים לחשוב שהעולם, ובמיוחד התחום המיני, שייך לצעירים. הנאה מיחסי מין הכרחית וחיונית לבריאות הנפשית, הגופנית והזוגית, ואל לכם לוותר עליה בשל סיבות בריאותיות. כשמתעוררת בעיה רפואית המפריעה לתפקוד הגופני, רבים טועים ונמנעים מלקיים יחסי מין מחשש לבריאותם ומתוך פחד מהתמודדות עם השינוי הפתאומי והחרדה שלא לגרום לנזק נוסף.

כאמור, סקס הוא נדבך חשוב בזוגיות שלכם, ועליכם לשמור עליו תוך התאמות והסתגלות לשינויים. חרף בעיות פיזיולוגיות כמו כאבי גב או מיחושים גופניים אחרים ניתן להמשיך בשגרה המוכרת והחשובה ביחסים ביניכם בהנאה גדולה.


* ד"ר קונלי עתליה היא רופאת שיקום וכאב, מומחית לעמוד שידרה ופרקים ופסיכולוגית רפואית. לפרטים וטיפים נוספים לשמירה ולמניעת כאב בטלפון: 03-5320839

* ענתי דגן היא הבעלים של "דגן תקשורת" – משרד ליחסי ציבור ולייעוץ תקשורתי העוסק בתחומי הרפואה, ילדים, הורות ואמהות. ליצירת קשר באתר