איך מונעים מיגרנה?

שוב כואב לך הראש? הנה כמה טיפים שיכולים להקל | צלם: shutterstock, א.ס.א.פ קרייאיטיב
שוב כואב לך הראש? הנה כמה טיפים שיכולים להקל | צלם: shutterstock, א.ס.א.פ קרייאיטיב

מה כדאי לאכול וממה להימנע כדי להקל על מיגרנה? כמה טיפים תזונתיים לסובלים ממיגרנה והרגלים שכדאי לאמץ

88 שיתופים | 132 צפיות

מיגרנה אינה כאב ראש קל, אלא כזה הגורם לחוסר יכולת לתפקד. שלושת המאפיינים העיקריים של מיגרנה, המבדילים אותה מכאבי ראש אחרים, הם: חוסר תפקוד, בחילות ורגישות לאור. מיגרנות פוגעות בכ-18 אחוזים מהנשים, בשישה אחוזים מהגברים ובארבעה אחוזים מהילדים.

הסיבות למיגרנה הן רבות: היא נובעת מכיווץ ומהרחבה של כלי דם במוח כתוצאה מחוסר חמצן, מדלקת או משינויים הורמונליים ועצביים, ויש לה גם בסיס גנטי. היא מופיעה אצל נשים רבות לפני מחזור, בזמן סטרס, ויש גם משקאות ומזונות מסוימים העלולים לעורר אותה. אורנית יונה, דיאטנית סטודיו C, מציעה שינויים תזונתיים והרגלי חיים בריאים שיסייעו לסובלים ממיגרנה:

מים בששון

חשוב להקפיד על שתייה מספקת של מים במהלך היום, בייחוד בחודשי הקיץ. התייבשות גורמת לכיווץ כלי הדם ומפעילה קולטנים של כאב באזור הראש.

קטנות ומרובות

יש להקפיד על ארוחות מסודרות וקטנות לעתים תכופות. גם אי אכילה במשך כמה שעות גורמת לסטרס בגוף. סטרס גורם להפרשה של מתווכי דלקת מאזור יותרת הכליה ומעלה את רמות הדלקת בגוף. דלקת בעצבים סביב כלי הדם באזור הפנים מעוררת כאבי ראש ומיגרנות.

שומנים אאוט

יש להפחית צריכת גבינות שמנות ונקניקים שמנים המכילים ניטרטים וניטריטים, שעלולים להגביר מיגרנה אצל אנשים הרגישים למיגרנות.

הטיפה המרה

בעת מיגרנה הימנעו מצריכת אלכוהול, שעלול גם הוא להחמיר את המיגרנה.

במינון מוגבל

שימוש ממושך בתרופות משככות כאבים לטיפול במיגרנה אינו מועיל בטווח הארוך ואף גורם לרעילות ולכאבי ראש חוזרים ונשנים. לכן, יש חשיבות להרחקת טריגרים דיאטתיים למיגרנה, להפחתת סטרס ולטיפולים אלטרנטיביים – לפני התחלת הטיפול התרופתי.

קודם כל להירגע

סטרס מעורר דלקת, והיא גורמת למיגרנה. חשוב למצוא זמן לנוח במהלך היום, להתנתק, להצטרף לחוג או לעשות מדיטציה – כל שיטה שתסייע לכם להירגע ולשכוח מטרדות היום תפחית את תדירות המיגרנות.

מעקב צמוד

מומלץ למלא יומן מדויק של הרגלי האכילה ושל כאבי הראש כדי שתוכלו לאתר טריגרים ספציפיים במזון שאתם רגישים אליהם – ובהתאם להוריד אותם מהתפריט שלכם.

תפסת מרובה

קחו מגנזיום וריבופלאבין (B2) – מחקרים מראים שצריכה שלהם במשך שלושה חודשים לפחות מורידה משמעותית את תדירות המיגרנות ואת צריכת משככי הכאבים.

רק דקירה קטנה

מחקרים רבים מוכיחים את יעילותו של הדיקור הסיני בטיפול ובמניעת מיגרנות.