טיפים: חוזרים עם התינוק הביתה

נסו לשמור על שגרה קבועה | צלם: Ingimage
נסו לשמור על שגרה קבועה | צלם: Ingimage

הגעתם עם התינוק החדש הביתה בשעה טובה, ועכשיו מה עושים? 10 טיפים שיעזרו לכם לצלוח את החודש הראשון

88 שיתופים | 132 צפיות

1. להיעזר במידע אמין

מומלץ לקרוא על גידול תינוקות ועל התקופה הראשונית לאחר הלידה כדי להיות מוכנים לצפוי לכם. עם זאת חשוב לזכור שהאינטרנט מוצף במידע שאינו בהכרח נכון או מתאים לכם, לכן כדאי לשאוב מידע ממקורות אמינים.

2. להגביל את קבלת האורחים

כדאי להציב גבולות לקרובים ולחברים המעוניינים לבוא לבקר. אחרי הלידה היולדת עלולה לסבול מדימומים, מכאבים ומדליפות חלב, ולא קל לה להיות המארחת המושלמת. חשוב להבהיר לסובבים אתכם שאתם מודים להם על ההתעניינות, אבל היולדת זקוקה לתקופת החלמה והתאוששות. אל תחששו להיות אסרטיביים. בריאותכם, שלוותכם ורווחתכם חשובות עכשיו יותר. קבלו אורחים במינון המתאים לכם.

3. לשמור על שגרה קבועה

החודש הראשון מרגיש לעיתים כמו כאוס. החיים השתנו והעולם התהפך. אם בן הזוג חזר לעבודה ואת בבית עם התינוק, נסי לשמור על שגרה קבועה. החליטי באיזו שעה את קמה, מתלבשת, יוצאת מהבית עם התינוק, עושה סידורים, פוגשת אנשים ונהנית קצת מהאוויר ומהאווירה בחוץ. החליטו גם על שעת האמבטיה וההשכבה של התינוק.

צילום: סטודיו שולמן

 

4. להתארגן מראש בתבונה

חשוב להיות מאורגנים. הטיפול בתינוק רך הוא תובעני ולחוץ, עד כדי כך שלעיתים תתקשי למצוא זמן אפילו לפעולות הכי בסיסיות, כגון: לצחצח שיניים, לאכול, לשתות, לגשת לשירותים ולהתלבש. השתדלי להתארגן מראש בצורה מחושבת: הכיני לעצמך בגדים ערב קודם, הכיני במקרר צלחת עם ארוחת צהריים שצריך רק לחמם, קופסה עם פירות או ירקות חתוכים, בקבוק מים קרים שיהיה צמוד אלייך וכדומה.

5. להניח לתינוק להשתלב בסידורים

התינוק לא צריך יותר מדי גירויים. בחברת השפע שלנו, כל תינוק בן יומו מוקף במשחקים יקרים ובגירויים האמורים לתרום להתפתחותו, כאשר כל מה שהוא זקוק לו הוא נוכחות הורית המקנה לו ביטחון. לכן גם אם אתם מבשלים, מקפלים כביסה או עורכים קניות בסופר, זה מספיק מעניין עבורו.

6. לדבר אל התינוק

דרך מצוינת להרגיע גם את התינוק הבוכה וגם אתכם – ההורים המותשים, היא ללוות בדיבור מרגיע כל פעולה שאתם עושים. זה הרגל שיתרום רבות לתינוק גם בהמשך. גם ברגעים קשים ומתסכלים במיוחד, ספרו לו כמה אתם אוהבים אותו וכמה הוא נפלא בעיניכם.

7. לשמור על היגיינה בסיסית

שמרו על היגיינה בסיסית. לא הכרחי להשתמש בכל הקרמים והמשחות היקרים – מספיק להקפיד על שטיפת ידיים אחרי כל החלפת חיתול ואחרי כל ביקור בשירותים, להימנע מעישון ולהלביש את התינוק בהתאם לעונה (לא חם מדי ולא קר מדי).

צילום: סטודיו שולמן

 

8. להתמקד בעצות מועילות

לכולם יש דעה על התינוק שלכם ועל ההורות שלכם, ועצות למכביר. קבלו אותן ברוח טובה. קחו בחשבון שכל ההערות באות מכוונות טובות, ולמדו לסנן את האמירות שאתם שומעים ולהתמקד רק בדברים של מי שאתם סומכים עליו באמת.

9. לסמוך על האינסטינקטים

הוא התינוק שלכם ואתם ההורים שלו. אם בחרתם לנהוג בדרך מסוימת, האמינו בעצמכם ואל תיתנו לסביבה לבלבל אתכם ולערער את ביטחונכם. יש יותר מדרך אחת לגדל ילדים, ולכל הורה הדרך שלו. ותרו על רגשות האשם בגלל מה שאולי יכולתם לעשות, והתרכזו במה שאתם כן עושים.

10. להיעזר באנשי מקצוע

השינויים ההורמונליים שלאחר הלידה עלולים להשפיע על מצב רוחך. אם את מרגישה שינויים קיצוניים מדי במצבי הרוח, רצון להסתגר, חשה שאת לא עצמך – פני לעזרה מקצועית. יש קבוצות תמיכה לנשים בדיכאון לאחר לידה, הנותנות לך להבין שאת לא לבד. הקבוצות פועלות בכל קופות החולים.