טיפים לטיפול בהצטננות

הצטננות היא מחלה ויראלית קלה ומדבקת של דרכי הנשימה העליונות, שאחד מתסמיניה השכיחים ביותר הוא הנזלת | צלם: shutterstock
הצטננות היא מחלה ויראלית קלה ומדבקת של דרכי הנשימה העליונות, שאחד מתסמיניה השכיחים ביותר הוא הנזלת | צלם: shutterstock

אין חורף בלי הצטננות והסובלים העיקריים הם כמובן תינוקות ופעוטות. הנה כמה טיפים למניעה ולטיפול. אז קחו תקופת צינון

88 שיתופים | 132 צפיות

החורף כאן, הרוח נושבת, הטמפרטורות נמוכות והטפטוף מאף התינוק שלכם לא היה מבייש ענן בעת סערה. אז מה קרה? האם שכחתם לגרוב לו גרביים בלילה וזה מה שפתח את הברז של האף הקטן? או אולי האשמה דווקא נעוצה בחורף ובקור שמתלווה אליו?

תתפלאו, אבל להבדיל ממה שנהוג לחשוב, הקור דווקא אינו האשם בצינון. הצטננות היא מחלה ויראלית קלה ומדבקת של דרכי הנשימה העליונות, שאחד מתסמיניה השכיחים ביותר הוא הנזלת. תינוקות מצטננים בממוצע בין 10 ל-12 פעמים בשנה, פי ארבע מאשר מבוגר ממוצע, משום שמערכת החיסון שלהם עדיין לא חזקה מספיק.
אז למה נראה שהאף של הקטנטן לא מפסיק לדלוף דווקא בחורף? האשמה נעוצה ככל הנראה בכך שבחורף אנחנו מבלים יותר בחללים סגורים, בהם קל הרבה יותר להדביק אחד את השני. רסיסי רוק של אדם מצונן שהשתעל או התעטש יכולים לשרוד שעות על משטחים שונים. בנוסף, היובש שמביא איתו החורף יחד עם זה שנוצר בעקבות חימום החדרים, יוצרים לווירוסים סביבה שקל ונעים להתפתח בה.

אז מה עושים? אספנו עבורכם מספר טיפים שיעזרו לכם להקל על תינוקכם:

חשיפה לאוויר צח: הלבישו את התינוק היטב וצאו איתו לטייל מעט בחוץ. חשיפה לאוויר צח מסייעת בייבוש הנזלת. בנוסף, הקפידו לפתוח מעט את החלון, כדי להכניס לחדרו אוויר צח ולסייע בתחלופת האוויר בחדר.

הגביהו את ראש התינוק:
בעת שכיבה על מזרן ישר, הנזלת ברוב המקרים חוסמת את דרכי הנשימה מה שמקשה על התינוק לנשום ולהירדם. הגביהו מעט את המזרן באזור שמתחת לראש התינוק ע"י הכנסת קלסר או כמה מגבות מקופלות.

הוסיפו לחות לאוויר:
הלחות תפתח את דרכי הנשימה העליונות ותסייע לתינוקכם לנשום כמו שצריך. ניתן לעשות זאת באמצעות מכשיר אדים קרים או חמים. מכשיר אדים קרים הוא המומלץ מבין השניים, הוא בטיחותי יותר ומותר לשימוש גם במקרים של אסטמה. במידה ובחרתם במכשיר אדים חמים, אתם יכולים להוסיף לו טיפות של שמן אקליפטוס שיסייע בפתיחת האף. ואולם החיסרון הגדול שלו הוא בכך שהוא עלול לגרום לקשיי נשימה בקרב תינוקות חולי אסטמה וכאלה הסובלים משיעול חזק. לא משנה באיזה מכשיר בחרתם, חשוב מאוד לנקות ולייבש אותו היטב לפי הוראות היצרן, כדי למנוע מצבים של התפתחות חיידק זיהומי במים העומדים שבמכשיר.

טפטפו שמן אקליפטוס לימוני בפינות הסדין:
השמן מסייע בפתיחת האף ויעזור לתינוקכם לנשום לרווחה. חשוב להקפיד לטפטף ממש בקצוות פינות הסדין, במקום בו התינוק לא יניח את הראש כדי לא לגרום לגירוי בעור.