ירושלים: המלצות לכל המשפחה

הורדוס – מסעו האחרון של מלך יהודה | צלם: בני מור
הורדוס – מסעו האחרון של מלך יהודה | צלם: בני מור

לכבוד יום ירושלים, קבלו המלצות: איפה לישון, מה לאכול והיכן לבלות. מעורב ירושלמי לכל המשפחה

88 שיתופים | 132 צפיות

תערוכה

בעקבות המלך הבנאי // נאוה מרטון

בפברואר האחרון נפתחה תערוכה מיוחדת במינה וראשונה בעולם המוקדשת למלך הורדוס, מהדמויות המרתקות והשנויות במחלוקת בהיסטוריה היהודית. התערוכה, המתפרשת על פני תשעה חדרים, מציגה את חייו ואת מפעליו של הורדוס, ושופכת אור על אופיו ועל אורח חייו המרתק. בין המוצגים: שחזור הקומה העליונה של מבנה הקבר עם ארון הקבורה המלכותי שנחשפו בהרודיון על ידי פרופ' אהוד נצר ז"ל מהאוניברסיטה העברית בתום 40 שנות חיפוש. פרופ' נצר נפל אל מותו באתר ההרודיון באוקטובר 2010 – שלוש שנים לאחר חשיפת התגלית המרעישה, והתערוכה מוקדשת לזכרו.
כמה? 25 שקלים לילד מגיל 5 (בימים ג' ושבת חינם), 50 שקלים למבוגר
הורדוס – מסעו האחרון של מלך יהודה, מוזיאון ישראל, ירושלים, עד 4.1.14, א', ב', ד' ו-ה' 17:00-10:00, ג' 21:00-16:00, ו' וערבי חג 14:00-10:00, שבת 17:00-10:00 (הכניסה לתערוכה לפי שעות), 02-6708811, info@imj.org.il

עכשיו בהורים וילדים:

איך גורמים לגבר לעזור?

טאבלט לכל זאטוט? בעד ונגד התופעה

מדריך חובה לנשים הרות

מסעדה

ברכת המזון // נאוה מרטון אם הייתי צריכה לדמיין כיצד תיראה המסעדה של אבי לוי, זוכה העונה השנייה של "מאסטר שף", הייתי קרובה מאוד למציאות: בית אבן ירושלמי עתיק, לא רחוק משוק מחנה יהודה (מקור לחומרי גלם טריים ואותנטיים), מקבץ שולחנות וכיסאות עץ אקלקטיים וצפופים, ומטבח פתוח שבמרכזו סירי אלומיניום גדולים המחממים על פתיליות את המנות המיוחדות של לוי (אוכל ביתי המשלב בישול צפון אפריקאי ומטבח ירושלמי). על קיר המטבח מתנוסס באותיות גדולות הפסוק מתוך ברכת המזון: "פותח את ידיך ומשביע לכל חי רצון", והשם המתבקש של המקום – "המוציא". ביום חמישי בערב המקום המה אדם. התמקמנו (זוג+3) באחת הפינות, ואחרי כמה רגעים הוגשו לנו חלה חמה ואוורירית הנאפית במקום לצד חמוצים, מטבלים וסלטים מבושלים: סחוג חריף, סלט סלק מתקתק, חצילים ומטבוחה פיקנטיים ועוד – והכל טעים-טעים. המשכנו עם ארבע מנות שחלקנו: בולט – מחבת של קציצות אלג'יראיות פריכות על תבשיל כרוב ובצל, שבת החמש הכי אהבה; פסטילייה – ממולא פרגית עם אגוזים וצימוקים, מנה מפתיעה בפריכות ובטעם מתקתק שזכתה להצלחה אצלי ואצל בת ה-15; קציצות הפתעה – קציצות בקר ממולאות ב"הפתעות" וקוביות תפוחי אדמה ועוף צלוי, שזכו להצלחה גורפת אצל כולם בזכות טעמן הנפלא והעשיר; ורצועות חזה עוף מתובלות עם עשבי תיבול על הפלנצ'ה ותפוחי אדמה, שלא קיבלו קולות. אחרי שניגבנו בחלה את שאריות הרוטב מהקציצות בהנאה רבה, הגענו לקינוח. אבל כאן נכונה לנו דווקא אכזבה: הספינג' היה קר ויבש ועוגיות ה"יו יו" המפתות מהתוכנית, הממולאות קרם שקדים ועטופות בסירופ מתקתק וקוקוס, היו לא יותר מסבירות. יצאנו לאוויר הירושלמי הקר כשבפינו זכר הקציצות הנפלאות.
המוציא – משיח ברוכוף 4 ירושלים, 02-6310050, א'-ג' 17:00-12:00, ג'-ה' 22:00-12:00, ו' 16:00-12:00


צילום: יח"צ

אטרקציה

מסע בזמן // אליס פילו

אחת האטרקציות המתאימות למשפחות המגיעות לירושלים היא מעלית הזמן – חוויה אינטראקטיבית רב חושית, הלוקחת את המבקר למסעות מופלאים במקומות מרתקים בתוך אולם ייחודי, עם מושבים הנעים על שישה צירי תנועה ועם אפקטים שונים. יש ארבעה מסעות אפשריים: מסע בהודו המדהימה – רכיבה על פילים וסיור בהימלאיה; מסע אל היקום – מעוף על טיל אל שביל החלב; מסע בגוף האדם – כניסה באמצעות קפסולה אל נפלאות המוח האנושי; ומסע אל סודות העיר ירושלים (בדו-ממד) – שאותו ראינו. במסע לירושלים מוביל שלם, מורה דרך בן 3,000 שנה (חיים טופול האגדי), את הצופים אל ההיסטוריה המרתקת של העיר דרך ירידה במעלית הזמן אל מעמקי האדמה. הצופים נפגשים עם הדמויות ההיסטוריות הקשורות בירושלים וזוכים בהצצה לחיים בתקופות שונות. הסיור בזמן מגיע עד מלחמת ששת הימים וכיבוש העיר העתיקה. הסרט נמשך כ-20 דקות שחולפות כהרף עין, והחוויה מרתקת ומעשירה.
כמה? 54 שקלים. הכניסה מגיל 5, בהזמנה ובתיאום מראש
מעלית הזמן – בית אגרון, הלל 37 ירושלים, 02-6248381, א'-ה' 17:00-10:00, ו' 14:00-10:00, שבת 18:00-12:00, www.time-elevator-jerusalem.co.il

פעילויות וסיורים

בית החיות // דפנה רובינסון

גן החיות התנ"כי הוא פינת חמד מיוחדת בירושלים. הוא בנוי כפארק המשתלב בנוף ההררי שמסביבו, ויש בו מגוון רחב של בעלי חיים, בדגש על בעלי חיים ארץ ישראליים המוזכרים בתנ"ך ועל בעלי חיים נדירים המצויים בסכנת הכחדה. מסלול הסיור נוח ומותאם להולכי רגל, לעגלות ילדים ולנכים. באמצע השבוע יש גם רכבת פנימית. הגענו לגן החיות בשבת אביבית, ואף שהיה עמוס במבקרים, ההנאה שלנו מהטבע ומהשלווה השוררת בו היתה רבה. בת השלוש שלנו הלכה ברגל את כל המסלול, עם עצירות לצפייה בבעלי החיים, למשחק ולמנוחה, ונהנתה מכל רגע. הרשימו אותנו במיוחד הפילים, וזכינו לראות אימון לשלוש הפילות, מקלחת שלהן באגם, האכלה ופלירטוטים מצד הזכר. נהנינו לצפות גם במתחם הגדול של הג'ירפות, הזברות והקרנף, בלהקות הפלמינגו ובעופות באגם עופות המים, בצפרייה הטרופית, בשימפנזים, בתוכים הצבעוניים, והיד עוד נטויה. השתהינו גם במרכז המבקרים "תיבת נוח", וצפינו בסרט אורקולי בנושא שריתק את הקטנה עד סופו. גן החיות מטופח מאוד ומדגיש את הפן האקולוגי, וניכרים בו השימור והדאגה לרווחת בעלי החיים.
כמה? 40 שקלים לילד (מגיל 3), 50 שקלים למבוגר
גן החיות התנ"כי – דרך אהרון שולוב 1 פארק מנחת, ירושלים, א'-ה' 18:00-9:00 (בקיץ עד 19:00), ו' 16:30-9:00, שבת 18:00-10:00, 02-6750111

לאתר


צילום: יח"צ

בחזרה למקורות // נאוה מרטון

עיר דוד ואתרי ירושלים הקדומה מציעים מגוון פעילויות לכל המשפחה, ובהן: סיור בעיר דוד המקראית – סיור בעקבות מלכים ונביאים במקום שבו התרחשו רבים מסיפורי התנ"ך, הכולל מעבר במעברים תת קרקעיים שדרכם נכבשה העיר, ירידה אל המעיין הנסתר שבו הומלכו מלכים, והליכה במימי נקבת חזקיהו לאור פנסים; לילות בעתיקות – סיורי ערב קסומים באווירה מיוחדת ושקטה, כולל מיצג תלת-ממדי ומופע אור קולי; סיור סגוויי מודרך בטיילת ארמון הנציב; החוויה הארכיאולוגית בעמק צורים – פרויקט ארכיאולוגי לימודי וחווייתי, הכולל סינון עפר קדום מהר הבית וחשיפת ממצאים מתקופות שונות; וגם פיינטבול וסדנת מחזור ויצירה מהטבע.
כמה? משתנה
עיר דוד – ירושלים הקדומה,

לאתר


צילום: יח"צ

עכשיו בדרך האוכל : אוסף פשטידות לשבועות

עכשיו בחיים אחרים: איך תהיו לחוצים פחות?

עכשיו בנישה: 10 צימרים רומנטיים