מה עושים עם הילדים בעבודה?

צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | Goodluz, Shutterstock
צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | Goodluz, Shutterstock

נתקעתם בלי סידור לילד והחלטתם לקחת אותו איתכם לעבודה. יופי, אבל איך מעסיקים אותו שם בלי שהוא יפריע כל הזמן? הנה כמה רעיונות נהדרים

88 שיתופים | 132 צפיות

החופש הגדול מצריך אותנו למצוא סידור לילד – אך מה קורה אם הקייטנה נגמרה, המטפלת חולה והסבתא לא זמינה? המוצא האחרון של הורים רבים הוא לקחת אותו איתם לעבודה. מה אפשר לתת לו לעשות כדי שהוא לא ישתגע מרוב שעמום (ויטריף אתכם על הדרך)? שאלנו את הגולשים בעמוד הפייסבוק שלנו, והנה כמה מהרעיונות שהם נתנו. עבודה נעימה!

גורסים ומתייקים

יש כמה אימהות שנותנות לילדים לקחת חלק פעיל במטלות המשרד. אחת מהן היא ליאורה אטדו, שמציעה לתת לילד לטפל בגריסות, במחיקת לוחות, במיון עטים או מהדקים, וכן לצייר ציורים.

רביק מזרחי נביפור, שהצעתה זכתה בפעילות (ראו מסגרת), מציעה להכריז על הילד כעוזר שלכם: "אני הייתי מכריזה על כך שהוא העוזר החדש שלי ועליו למלא את המטלות שלו, כגון להשקות את העציצים, לצייר לאמא ציור שתתלה בעבודה, להכין שלט לדלת, לבדוק מה נאכל לארוחת בוקר ולגזור דפים שנועדו לגריסה לצורות מגניבות ומעניינות. פשוט לתת לו כל מני עבודות שרק העוזר המיוחד של אמא יכול לעשות".

יפית ארז, שככל הנראה עובדת במעבדה באחת מהאוניברסיטאות, נותנת לילדתה להשתלב בעבודה השוטפת: "במעבדה היא עוזרת לשקול זרעים, לשים אותם בשקיות ולהדביק מדבקות עם שמות החומרים על השקיות. היא עוזרת לסטודנטית שעובדת איתנו לחלק את הדואר ל-120 המרצים, או לחילופין להכניס דואר למעטפות. אם מישהו צריך לצלם משהו, אזי באותו היום היא ה"צלמנית" שלנו במחלקה. בספרייה היא יכולה לקרוא ספר שהביאה מהבית או למלא חוברת עבודה, או כשיש מחשב פנוי לשחק באקולוקו. היא גם יכולה להתלוות לפעמים לסטודנטית העובדת אצלנו לסיבוב שליחויות בקמפוס".

שגית פרץ מציעה לתת לילדים לגרוס דפי טיוטה, לקפל מכתבים למשלוח, להכניס אותם למעטפות ולהדביק את הלשוניות.

הבאתי מהבית

יש גולשות שהציעו להביא איתם מהבית משהו שיעסיק את הילדים. מירי חייט מציעה למצוא מחשב פנוי במשרד ולתת לילד לשחק במשחקים ולצפות בסרטים שהבאתם איתכם מהבית: "אמנם זה פחות יצירתי, אבל מאפשר לעבוד ללא הפרעות תכופות", היא מציינת.

הילה אשר מציעה להביא איתכם צעצועים ומשחקי קופסה מהבית, ובכל פעם שהילד משתעמם, לשעשע אותו עם אחד מהם. יפית כהן נותנת הצעה נוספת לדברים שאפשר להביא מהבית: פאזלים ו-DVD נייד עם סרטים השמורים על דיסק און קי.

פזית דמרי מציעה להורים להביא איתם חוברת צביעה חדשה (שהילד לא ראה, וכך יהיה לו עניין במשהו חדש), צבעים לא מלכלכים, דבקיות וכדומה. "כשנמאס לילד אפשר להציע לו לכתוב מכתבים או פתקים – ממש כמו אמא. הוא יכול לכתוב לאבא, לסבתא ולאנשים אחרים שהוא מכיר. ילד שעדיין לא יודע לכתוב יכול כמובן לצייר, וההורה יכתוב מה הוא רצה להביע במכתב. את הציור או את המכתב נשים במעטפה שיש בכל משרד, ונסביר לו איך לצייר בול".

סיגל יצחקי כהן מציעה לתת לילד לתייק מסמכים, ומדגישה שחשוב לפרגן לילד ולתת לו את התחושה שהוא מאוד עוזר. היא גם מציעה לבקש ממנו לכתוב איך עובר עליו היום בעבודה של אמא/אבא.

ולסיום, בתואר ההצעה יוצאת הדופן זוכה הצעתה של מאיה הרטוגס, שמציעה להכין את הילד לעבודה בשב"כ: "תנו לו תפקיד בילוש סודי-סטייל המוסד: לעשות מעקב שקט אחרי העובדים בחברה- כולל רישום של הפעילויות של כל אחד מהעובדים וחיפוש החפרפרת… הגזמתי?"… ואנחנו אומרים: לא. בעצם, אולי כן. אבל רק קצת…