מצאי את ההבדלים: האם ההריון השני באמת דומה לראשון?

עוד סיפור של אהבה (מקור: shutterstock)
עוד סיפור של אהבה (מקור: shutterstock)

מזל טוב! את שוב בהיריון. הסרטים, החרדות, ההערות מהסביבה, הבדיקות, הבטן (אוי, הבטן!) – כל אלו עתידים לחזור בקאמבק ענק, עם כמה שינויים. ריכזנו עבורך 7 הבדלים בין ההריונות שכדאי שתיערכי אליהם

88 שיתופים | 132 צפיות

1.      בראשון היית ביונסה, בשני את כבר זמרת ברים אדומה
בהיריון הראשון את המלכה, מרכז תשומת הלב של העולם הזה. את מתהלכת כמו ביונסה ואין מי שלא בוהה בך מהופנט. בטנך ההולכת וגדלה צועדת לפנייך, זרים גמורים עושים לך כבוד, מפנים עבורך את מושב האוטובוס שזה עתה ישבו בו. נהגים שחוצפה ישראלית היא שמם השני עומדים דום כשאת חוצה את הכביש, וכולם-כולם רוצים בקרבתך.

בהיריון השני, כבר יש לך ילד קטן שנלחם על תשומת הלב שלך, ואת התהילה שהרווחת בהיריון הראשון מחליפים כעת ערימות של צעצועים, פרוייקטים בלתי נגמרים בעבודה ובן זוג שדורש גם הוא נתח מהעוגה. אהבת הקהל? מעריצים מזדמנים? למי יש זמן לזה? ההיריון השני הוא כבר חלק משגרת החול שלך, לא עוד הופעת חצות שאסור להחמיץ.

2.      תופעות הלוואי לא יעצרו אותך
אומרים שאם את קמה בבוקר ויש לך קרניים – הכל בסדר, זה פשוט מההיריון. תופעות לוואי משפיעות על גופך, וחלקן לא הולכות לעזוב אותו למשך תשעה חודשים שלמים.

העניין הוא שאם בהיריון הראשון כל השינויים הללו גרמו לך להתכנס בתוך עצמך ולהרגיש סקסית ונחשקת כמו צנצנת, הרי שבהיריון השני את כבר הרבה יותר מנוסה ושוקקת. את שלמה עם עצמך ולא מפחדת מפריחה מוזרה או כמה שיערות סוררות. זה ההיריון השני שלך, שום שינוי פיזי כבר לא הולך להפחיד או להרוס לך את ההנאה.

גם בהריון השני כדאי שתתני לגופך את כל מה שהוא צריך. הכנסי וקבלי הטבה מסדרת מוצרי הנשים של אלטמן >>

[tmwdfpad]

3.     את כבר יודעת שהכל בסדר
מחקרים מראים שלא פחות מ-20% מהנשים ההיריוניות נכנסות לחרדות במהלך ההיריון הראשון שלהן. האינטרנט, כמובן, לא ממש עוזר כאן כי הזמינות למידע רפואי בלחיצת כפתור רק מלחיצה עוד יותר. לעיתים אף נדמה שכל חיפוש רפואי באינטרנט יניב תוצאה אחת בלבד: "יש לך סרטן".  איזה מזל שהימים ההיסטריים חלפו עם ההיריון הראשון שלך, וכעת, כשאת מנוסה הרבה יותר, את כבר לא ששה לאבחן את עצמך, וגם אם את עדיין עושה את זה, את אמורה לדעת יותר טוב שעלייך להתייחס לאבחנות האלה בעירבון מוגבל, כי חבל.

4.     פחות שבוע!
לפי נתונים סטטיסטיים, בעוד ההיריון הראשון נמשך 41 שבועות ויום בממוצע, ההיריון השני נמשך 40 שבועות ושלושה ימים בלבד, כלומר, הוא קצר יותר. גם לא מעט נשים ישבעו בפנייך שההיריון השני שלהן עבר מהר מהראשון, ותודי שזאת כבר סיבה טובה לאופטימיות זהירה. אז חכי רגע לפני שאת שולפת מהבויידעם את טבלת הייאוש של ההיריון הקודם, ונסי ליהנות קצת. עוד מעט זה ייגמר.

5.      אומרים ביוש לאינסטה
סרטוני סטופ מושן? בוק היריון יצירתי? בהיריון השני שלך את כבר לא הולכת להתחרות בקים קרדשיאן ולנסות לשבור את האינטרנט. את עסוקה, את עייפה ואת כבר פחות זקוקה לעשרות הלייקים ותגובות ה"מהממת!" באינסטגרם, שיזכירו לך שאת עדיין נשית ויפה גם כשאת מרגישה כמו הדוב פדינגטון.

6.      עוד סיפור של אהבה
זוכרת את האהבה הראשונה שלך? איך היית משוכנעת שבחיים לא תאהבי מישהו נוסף מלבדו? נו נו, ואז נפרדתם, והפלא ופלא – התאהבת בגבר חדש ומוצלח הרבה יותר מהבחור הזה מהחטיבה עם הקוקו הבלונדיני והחיבה המוזרה לחולצות טי-שירט גזורות של להקות מטאל משנות ה-80 (אגב, מבט חפוז בפייסבוק שלו ימחיש לך שעשית את הבחירה הנכונה כשהתקדמת הלאה, גם אם לא ממש היתה לך ברירה).

ובכן, באנו להגיד לך שכמו שהתאהבת בטירוף בגוזל הקטנטן שלך, כך את גם עתידה להתאהב בילדך הנוסף, וגם בזה שיבוא אחריו, וגם בבא בתור – אם את ממש בעניין של הרבה ילדים. כי צחוק בצד, חשוב לזכור שבסופו של יום, הלב שלנו מסוגל לאהוב ללא גבול, ותאמיני או לא, אבל הוא רק ילך ויתרחב עם כל ילד חדש שתחליטי להביא לעולם הזה.

7.     חוויה מתקנת
אם חווית הלידה הראשונה שלך הרגישה יותר כמו "המנסרים מטקסס" מאשר "חופשיה ומאושרת", אין סיבה שתיכנסי לסרטים. הפעם את מגיעה משופשפת וחכמה הרבה יותר. אז למדי מהניסיון ונסי להסיק מסקנות מהלידה הקודמת: אם לא היה לך נוח בבית החולים, בחרי בית חולים אחר שתוכלי ללדת בו, אולי שווה לך לחשוב על דולה שתלווה אותך בזמן הלידה או כל דבר אחר שיעשה לך טוב, ויהפוך את הלידה הקרובה לחוויה מתקנת. מגיע לך להיות מאושרת.

 תני לנו לפנק אותך גם בהריון השני. בואי ליהנות מהטבה מסדרת מוצרי הנשים של אלטמן >>

-תוכן שיווקי, הכתבה נכתבה בשיתוף אלטמן