הצעות לפעילויות ילדים בים

צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב |  Alena Ozerova , Shutterstock
צלם: א.ס.א.פ קריאייטיב | Alena Ozerova , Shutterstock

מגיעים לחוף הים עם הילדים? הנה כמה הצעות לפעילויות מהנות שיקנו לכם קצת זמן איכות איתם, ואף יתרמו לפיתוח המוטוריקה העדינה שלהם

88 שיתופים | 132 צפיות

מעבר לטבילה מרעננת במימי הים התיכון, תוכלו להפיק הנאה גם מפעילויות אחרות על החוף. אם אתם רוצים לנצל את החופשה בצורה בונה, תוכלו לתרגל את המוטוריקה העדינה של הילדים גם על החול, ולא רק מול שולחן הכתיבה. הנה כמה הצעות.

קוראים, כותבים וקופצים


חיזוק המערכת התחושתית

הצטיידו במערוך ובתבניות לעוגיות (או כאלה שמגיעות בערכת כלי החוף), ובקשו מהילדים ליישר את החול בעזרת המערוך, פעולה המפתחת את חגורת הכתפיים. לאחר מכן הכינו עוגות מחול בעזרת התבניות. רצוי שלא ייעזרו בכף אלא באצבעותיהם בלבד, וכך יתרגלו את השרירים העדינים.

קריאה וכתיבה על החול
תוכלו לתרגל עם ילדים בגיל הגן את צורת האותיות או המספרים וכן מיומנויות מוטוריות באותה עת. לשם כך נסו למצוא על החוף מקלות או הצטיידו מראש בשיפודים וחרתו יחד איתם על גבי החול הרטוב. עשו זאת על קו המים וכך יוכלו הקטנטנים להתרשם מה"מחק" הטבעי – גלי הים. כמובן שניתן גם לצייר ציורים ספונטניים או לשרטט מבוכים שונים, לחבר נקודות לקווים ועוד, כיד הדמיון הטובה עליכם.

ים-יבשה
על קו המים אפשר לשחק במשחק הילדות המוכר ים-יבשה, והפעם "על אמת". איריס זינגר, מנחת סדנאות לתינוקות, משדרגת את המשחק: "אנו אוהבים לשרטט מעגלים ולכנותם בשמות של ארצות, ואז קופצים מ'ארץ' ל'ארץ', ומבקרים כך בכל העולם".

אתרו את החפץ
הצטיידו מראש בחפצים קטנים ובכרטיסיות שעליהן מצוירים אותם אובייקטים (למשל הכרטיסיות ממשחק הזיכרון). החביאו בחול את החפצים שהבאתם. בכל פעם יוציא הילד כרטיס וינסה לאתר את החפץ המצויר עליו.

מוסיקה על המים
שבו על קו המים ותופפו עליהם בעזרת הידיים או הרגליים ליצירת מקצבים מוסיקליים שונים.

אוסַפים
ציידו את הילד מראש בתיק קטן, כמו פאוץ', שאליו הוא יוכל להכניס מיני מציאות שאותן מצא על החוף, כמו צדפים או אבנים מיוחדות. את התיק מומלץ לקחת לכל מקום אליו יוצאים, אפילו בטיול היומי עם הכלב. תתפלאו לראות כמה פריטים מעניינים ימלאו את התיק בסוף כל טיול שכזה. המהדרין יוכלו לאלתר פעילות בה יקשט כל ילד את התיק האישי שלו, למשל בפאייטים, בדים ססגוניים, רקמת חוטים ועוד.

מהחומרים שאותם אסף הילד ניתן ליצור בבית תכשיטים, תמונות, מסגרות מעניינות, קופסאות וכדומה, ולתת כמתנה לחברים, לקרובים או אפילו לגננת/למורה כמזכרת מחופשת הקיץ.