5 טיולי אופניים למשפחה

צילום: shutterstock

מסלולים קלילים או בינוניים, על הכביש או בטבע, מה שבטוח - כולם יפהפיים. לפניכם חמישה טיולי אופניים לכל המשפחה. דיווש נעים!

88 שיתופים | 132 צפיות

חולון: טיול קל באורך 15 קילומטר

אטרקציות עיקריות: הפילבוקס, גן הרצל, גני הסיפורים, מגדל המים בשכונת מולדת, פארק פרס, גן הקקטוסים, הגן היפני.
נקודת התחלה וסיום: מגרשי החניה הסמוכים לאצטדיון ולקאנטרי קלאב.

המסלול:
יוצאים מהחניה, חוצים את הכביש לרחוב המעפילים, פונים ימינה לרחוב המצודה ושוב ימינה לרחוב פארק הנוער. מטפסים לעמדת הפילבוקס שבראש הגבעה, חוזרים כפי שבאנו ופונים ימינה בשביל האופניים ברחוב הלוחמים, ושוב ימינה בשדרות קוגל, שבהן אפשר לראות גנים ופסלים שהוקמו לכבוד שנת היובל.

בקצה השדרות פונים שמאלה ומיד ימינה לכיכר ויצמן. יוצאים ימינה מהכיכר ורוכבים בשדרת הגנים של גן הרצל. ממשיכים דרומה לאורך הגן, חוצים שני כבישים, ורוכבים עד רחוב פנחס לבון. פונים שמאלה ומגיעים לגן הקוריאני. פונים שמאלה בגן וימינה ברחוב אורנה פורת, חוצים את המוזיאון לעיצוב והמדיטק, ומגיעים לפינת הרחובות גולדה מאיר ופנחס אילון. חוצים את רחוב פנחס אילון, ופונים ימינה בשביל אופניים המוביל לקריית פנחס אילון. פוגשים את גן חמשת החושים, שבו מתקני משחקים המעוצבים בהשראתם, וממנו מגיעים למרכז הפארק, שבו גני סיפור.

מסלול שטוח ברחבי העיר חולון | צילום: shutterstock,roman yanushevsky

ממשיכים בשביל האופניים עד פינת הרחובות מנחם בגין ודוד אלעזר, רוכבים דרומה בשביל ברחוב דוד אלעזר ופונים שמאלה לרחוב מטולה. רוכבים עד סוף הרחוב, כשמימין דיונות חול. פונים ימינה ועוקבים אחר השילוט "מגדל המים – מולדת", המוביל למגדל מים עתיק שממנו נשקף נוף מרשים. יורדים מהמגדל, פונים ימינה (מזרחה) לפארק, ורוכבים לאורך הגדר עד מוזיאון הילדים.

יורדים ימינה, מקיפים את האגם, עולים לעבר פארק פרס וחוצים אותו בדרך לשדרות ירושלים. חוצים את הכביש בצדו הצפוני ופונים שמאלה. בדרך מבקרים בגן הקקטוסים (הכניסה חינם), ולאחר מכן בגן היפני. ממשיכים בשדרה, ההופכת לרחוב יוסף סרלין ואז לרחוב מקווה ישראל, מגיעים לכיכר הלוחמים ומשם חזרה לרכב.

מתחם פארק פרס בחולון | צילום: roman yanushevsky,shutterstock

ירושלים והסביבה: טיול קל-בינוני באורך 13 קילומטר

אטרקציות עיקריות: שדרות ממילא, העיר העתיקה, השוק, טיילות ארמון הנציב ועוד.
נקודת התחלה וסיום: חניון ממילא.

המסלול: מהחניון פונים ימינה ברחוב יצחק קריב, וימינה ומזרחה לשדרת ממילא. ממשיכים בשדרה לעבר שער יפו ונכנסים לעיר העתיקה. רוכבים בכביש המתעקל ימינה סמוך למגדל דוד, וברחוב הפטריארכיה הארמנית פונים שמאלה לסמטת סנט ג'יימס. פונים שמאלה ומיד ימינה לסמטת אור החיים, שמאלה לסמטת חב"ד, ולאחר כ-150 מטר מטפסים במדרגות לטיילת גגות השווקים.

יורדים במדרגות שבהן עלינו, ממשיכים בסמטת חב"ד ובסופה פונים ימינה ובפנייה השנייה שמאלה לשוק הבשמים. פונים ימינה לרחוב ויה דולורוזה, הכולל מדרגות. בסוף הרחוב פונים שמאלה ואז ימינה. ממשיכים על המדרכה ופונים ימינה לדרך העופל. חוצים את הכביש וממשיכים על הטיילת שבצד המזרחי. מימין נמצאות חומות העיר העתיקה ומשמאל – הר הזיתים.

ירושלים-רכיבה בעקבות נופים ואתרים היסטוריים | צילום: shutterstock

מגיעים למצפור יד אבשלום, חולפים על פני שער האשפות ומטפסים בהמשך המדרכה. גולשים בכביש עד המפגש עם דרך חברון, סמוך לבריכת הסולטן. פונים שמאלה ורוכבים עד המפגש עם רחוב נעמי. פונים שמאלה וימינה לדרך נופית בפיצול הראשון, ולאחר מכן ימינה לטיילת שרובר. רוכבים בטיילת עד שמגיעים לרחבת תצפית גדולה. מטפסים ימינה במדרגות, פונים שמאלה, חוצים כביש, עולים במדרגות ופונים שמאלה לטיילת גולדמן, שבה שרידי אמת מים מהתקופה החשמונאית.

בפיצול בוחרים בצד הימני ומגיעים לתצפית על מדבר יהודה. ממשיכים בשביל עד רחוב על"ר, פונים ימינה סמוך למטה משקיפי האו"ם, ומטפסים לעבר פסל הסובלנות. רוכבים בצד הכביש ומגיעים לטיילת האז. כשהטיילת מסתיימת פונים שמאלה ומיד ימינה לרחוב שמואל לופו, ימינה בכיכר לרחוב חנוך אלבק, שמאלה לדרך חברון, ימינה לרחוב מרים החשמונאית ושוב ימינה לדרך בית לחם.

מגיעים לשביל אופניים המקביל למסילת הרכבת, פונים ימינה ורוכבים בשביל חזרה לדרך בית לחם. פונים ימינה לכיוון הצומת עם רחוב דוד המלך, וחוצים אותו לכיוון מזרקת האריות. ממשיכים בשביל השמאלי מצדה השני של המזרקה, וחולפים דרך גן נאה ובו שרידים ארכיאולוגיים. עולים במגרש החניה שבסוף השביל, יוצאים מצדו הימני העליון, פונים שמאלה, שוב שמאלה וימינה לרחוב אליהו שמאע. פונים ימינה לרחוב יצחק קריב ושמאלה עד הרמזור. חוצים את הכביש וחוזרים לרכב.

נחל קיני: טיול קל באורך 7.4 קילומטרים

אטרקציות עיקריות: נחל קיני המוקף בצמחיית נחלים, טחנות קמח, גשר רומי.
נקודת התחלה וסיום: חניון המסעדות בתחנה של חברת דלק, ממערב לצומת מגידו.

המסלול:
מהחניון רוכבים לעבר תחנת הדלק, ופונים ימינה ושוב ימינה לדרך עפר. מגיעים לצומת T, פונים שמאלה, מקיפים את התחנה וממשיכים מערבה במקביל לכביש 65. כשמגיעים לצומת T פונים ימינה ורוכבים עד הצומת על גבול היער. פונים שמאלה ומיד ימינה לדרך הממשיכה צפונה לתוך היער לאורך ערוץ הנחל. כשמגיעים לצומת פונים ימינה לתוך קטע יער.

רמת מנשה | צילום: yosefer,shutterstock

לאחר קילומטר מגיעים לצומת וממשיכים ישר (חצי ימינה), עד שרואים מימין דרך החוצה את ערוץ הנחל. פונים ימינה ושוב ימינה בגדה השנייה להמשך רכיבה, הפעם חזרה מזרחה בירידה קלה ומהירה. מגיעים לצומת שממנו רואים בצד ימין מבנה ישן, הנקרא עין עותני, ופונים ימינה לרכיבה לאורך הנחל. מימין יש מאגר מים שאינו מומלץ לרחצה.

מגיעים לדרך בסימון שבילים אדום, פונים בה שמאלה, עוזבים אותה ופונים ימינה לפני בית קברות מוסלמי. יורדים מהאופניים והולכים ימינה לטחנת הקמח הישנה אל-ג'סר. חוזרים לדרך המסומנת באדום, פונים ימינה ושוב ימינה בעברו השני של בית הקברות לדרך הממשיכה מזרחה.

פונים לשביל היורד ימינה ואחורה לעבר הנחל, ובקצהו רואים בצד ימין שרידי טחנת קמח ופינת חמד. פונים שמאלה ורוכבים לצד הנחל, ולאחר כ-250 מטר רואים מימין רחבה ובה מעבר בטון מתחת לעץ תות ענק. מימין נראה גשר רומי עתיק ומתחתיו יש בריכה ובה צבי מים. ממשיכים בדרך המקבילה לנחל עד צומת T, ופונים ימינה לחציית הנחל ולעלייה בצדו השני. עוד רכיבה קצרה ומזהים משמאל את תחנת הדלק. פונים שלוש פעמים שמאלה, וסיימנו את הטיול.

צילום: shutterstock

דרך השקמה: טיול קל-בינוני באורך 18 קילומטר

אטרקציות עיקריות: חרבת גממה, חרבת מרשן, סינגל רוחמה-דורות.
נקודת התחלה: חניית קיבוץ רוחמה. נקודת סיום: סמוך לשער של קיבוץ אור הנר.

המסלול: פארק שקמה שבנגב המערבי מתאפיין בגבעות נמוכות, בצמחייה טבעית, בשדות ובשרידים ארכיאולוגיים. יוצאים לדרך מערבה, בכביש הגישה לקיבוץ רוחמה, וכשהכביש מתעקל שמאלה ממשיכים ישר (מערבה) בדרך רחבה המסומנת בסימון שבילים שחור. לאחר קילומטר הדרך מתעקלת חזק ימינה – ומימין רואים סכר וצמחיית נחלים.

ממשיכים עוד מאה מטר ופונים שמאלה לשביל צר (סינגל) המסומן בכחול, המוביל לשרידי יישוב – חרבת גממה. ממשיכים מערבה בשביל הכחול, וכשהוא פונה שמאלה לגבעה ממשיכים עם הסינגל ישר בערוץ הנחל, עד שהוא מגיע לקבוצת עצים, חוצה מעבר בקר ופוגש דרך. פונים ימינה בדרך ורוכבים צפונה בעלייה מתונה, עד שפוגשים עוד דרך ופונים בה ימינה, להמשך טיפוס מתון בין השדות.

כשמגדל התצפית מתנשא מימין, רואים משמאל ערוץ נחל עטוף חורשה שלתוכו מוביל סינגל. פונים שמאלה לסינגל המתפתל ורוכבים עד דרך השקמה, דרך כורכר טובה המסומנת בכחול והממשיכה מערבה. הדרך פונה צפונה, עוברת בין צמחייה ונופים מגוונים, ומטפסת בתלילות לחרבת מרשן, שמבין שרידיה נשקף נוף פסטורלי.

ממשיכים בדרך השקמה, הנצמדת לנחל שקמה, עד המפגש עם כביש 232. חוצים את הכביש וממשיכים לכיוון קיבוץ אור הנר. פונים עם הדרך ימינה ליד בריכות החמצון, ומדוושים בינות העצים. מגיעים לכביש הגישה לאור הנר ופונים שמאלה – לרכב ולסוף הטיול.

פארק שקמה – רכיבה בין שדות לשרידים ארכיאולוגיים | צילום: shutterstock

פארק שקמה | צילום: shutterstock

רמת הנדיב: טיול קל-בינוני באורך 9.5 קילומטרים

אטרקציות עיקריות: עין צור, כלוב העופות הדורסים, חורבת עקב.
נקודת התחלה וסיום: נוסעים בכביש 652, וכארבעה קילומטרים מצפון לבנימינה פונים שמאלה לחניית בית הספר אורט השומרון

המסלול:
המסלול מתחיל משמאל לבית הספר בסימון של שביל ישראל. עוברים שער ופונים ימינה עם השביל. כשהשביל פונה שמאלה, ממשיכים ישר דרך עוד שער ולאחר עוד מאה מטר פונים שמאלה ומגיעים לעין צור – מכלול מרשים מהתקופה הרומית ובו בין היתר אמת מים.

לאחר הביקור והשכשוך חוזרים לדרך שבה הגענו ופונים שמאלה בעלייה לא קלה. תוך זמן קצר נראים משמאל שרידי חורבת עלק, הכוללת מבנים רבים ובהם ארמון. ממשיכים בדרך עוד 700 מטר ופונים ימינה לדרך אחרת, המסתיימת בחניון של גני הברון. חוצים את החניון, פונים ימינה ומקיפים את הגנים ממזרח עד הפינה הצפון-מזרחית שלהם. ממשיכים ישר (צפונה) לדרך עפר ופונים ימינה לעוד דרך. כשמגיעים לפיצול פונים בחדות לדרך המגיעה משמאל, ורוכבים לכיוון דרום-מערב.

רמת הנדיב- פארק טבע רחב ידיים | צילום: shutterstock

מימין נפתח הנוף לנחל כברה ולזכרון יעקב, ובהמשך רואים מימין כלוב גדול לאקלום עופות דורסים. אחרי הביקור בו חוזרים לדרך שבה הגענו, ממשיכים עוד 400 מטר ופונים ימינה. כשמגיעים לצומת T פונים שמאלה ולאחר עוד 400 מטר ימינה. בפיצולים שומרים על הימין, רוכבים בחורשה קסומה ומגיעים לחורבת עקב. כאן, על מצוק אדיר המשקיף לנוף נפלא, יש שרידי בית חווה גדול – מקום מעולה להפסקה.

חוזרים לדרך שבה הגענו וממשיכים בה דרומה. פונים שמאלה לאחר 200 מטר, שומרים על הימין בפיצול הבא ופונים שמאלה בצומת הבא. בצומת T פונים ימינה לירידה תלולה, ולאחר 300 מטר פונים שמאלה לדרך חביבה על מורדותיה של הרמה. לא נדיר לראות כאן חיות בר. כשמגיעים לצומת T, פונים ימינה בירידה תלולה, מתעקלים עם הדרך שמאלה ותוך זמן קצר שבים לרכב.