הכל פתוח

המוסך שעשה הסבה | צילום: בועז לביא
המוסך שעשה הסבה | צילום: בועז לביא

חלל העבודה החדש של חברת המיתוג והפרסום OPEN בדרום שכונת מונטיפיורי בתל אביב היה בעבר מוסך. הוא עוצב בסגנון אורבני־אקלקטי המעודד יצירתיות ונוצרה בו סביבת עבודה צבעונית שיש בה מקום לאמירה אישית

88 שיתופים | 132 צפיות

מיקום שכונת מונטיפיורי, תל אביב

אדריכלות ועיצוב פנים סטודיו דן טרוים (מעצבות אחראיות מהסטודיו: מיכל רוזנצויג ונטע בשן)

קהל יעד עובדי החברה ולקוחות

למה התכוון המעצב "לייצר מקום עבודה בעל אווירה חדשנית ויצירתית הנותן תחושה של מעין שיח מוחות קולקטיבי, דינמי ומשוחרר, ולצד זה ליצור מסגרת ברורה המחלקת את החלל לפונקציות המאפשרות פרטיות ושקט".

חללים

חלל העבודה החדש של חברת המיתוג והפרסום OPEN נמצא בדרום שכונת מונטיפיורי, בלב מתחם תעשייתי. בעבר שימש המקום מוסך והוא עוצב מחדש בהתאם לדרישת הלקוחות. לשם כך חולק ההאנגר ששטחו 600 מ"ר וגובהו 8 מ' לשתי קומות פתוחות ובמרכזן חלל כפול. "הרעיון היה ליצור חלוקה בסיסית שתחדד את השוני והניגוד הקיצוני בין החלל הפתוח לחדרי המשרדים הסובבים אותו", אומר טרוים. עמדת הקבלה נמצאת מול דלת הכניסה ומאחוריה נפתח חלל בגובה שתי קומות שמשרת את המעצבים והביצועיסטים, הליבה הקריאטיבית של המשרד. האזורים ההיקפיים בקומת הקרקע ובקומת הגלריה משרתים פונקציות ניהוליות וחדרי הישיבות והמשרדים האישיים עוטפים את החלל המרכזי. בסך הכול עובדים בחברה כ־40 איש והשיפוצים נמשכו כארבעה חודשים.

חלל העבודה של Open | צילום: בועז לביא
חלל העבודה של Open | צילום: בועז לביא

מוטיבים עיצוביים

חזית המבנה נפתחה וחופתה בזכוכית שקופה – אלמנט שמעודד מבט פנימה אל החלל ומרמז על שקיפות עסקית. בזכוכית משתלבות קורות מתכת שחורה ורצפת בטון מוחלק שמגדירות סגנון אורבני ומחברות את החלל אל סביבתו, שעיקרה תעשיות לואו טק ומוסכים.

באזור הכניסה עמדת קבלה ופינת המתנה שבעיצובן שולבו חומרים וריהוט בעלי נוכחות חמימה. "כאשר נכנסים לחלל מורגשים מיד גודלו ועוצמתו של ההאנגר, אך מבואת הכניסה ואזור הלאונג' תחומים ומייצרים הפרדה משאר החלל השיתופי", מסביר טרוים. לתחושה מסבירת הפנים תורם שולחן עמדת הקבלה העשוי עץ ומאחוריו משפט מעצים, ריהוט בסגנון וינטג' בגווני צהוב ושולחנות ברזל ועץ קטנים שתוכננו על ידי המעצבים. שטיח בדיגום גיאומטרי שנרכש באיקאה מגדיר את אזור פינת ההמתנה. מאחורי הלאונג' ועמדת הקבלה הוצב ארון ספרייה גדול וגבוה מעץ ומברזל שמחלק את החלל. ספרי עיצוב וחפצי נוי שהונחו על המדפים מספקים מידע על תחום העיסוק של החברה ועל הרוח הצעירה שמאפיינת אותה, וגם לוח גיר שהעובדים עיטרו בעצמם.

מקום עבודה בעל אווירה חדשנית ויצירתית. משרדי open | צילום: בועז לביא
מקום עבודה בעל אווירה חדשנית ויצירתית. משרדי open | צילום: בועז לביא

מאחורי הספרייה משתרע האזור היצירתי של החברה, המאויש על ידי מעצבים וביצועיסטים. הם חולקים חמישה שולחנות שיתופיים המוקפים לוחות סקיצות ואיורים המפיצים השראה לשאר חללי המשרד. הביצועיסטים יושבים במרכז החלל והמעצבים, הזקוקים למידה מסוימת של שקט ופרטיות, מוקמו באזור שמתחת לקומת הגלריה היוצרת תקרה חלקית. הקירות העשויים ברזל הם גם לוחות מגנטיים – הם משמשים כלי עבודה ותוספת צבע ואישיות לכל עמדה. גופי התאורה שתוכננו על ידי המעצבים משתלשלים מהתקרה עד לגובה קומת הקרקע. המשרדים האישיים עטופים זכוכית משוריינת על מנת לספק פרטיות וכדי שהעובדים בחלל המרכזי הפתוח לא ירגישו שמשקיפים עליהם כל הזמן.

מדרגות ברזל צבוע לבן מובילות לקומת הגלריה ומתחברות לרשתות ממוסגרות שמגדירות מעקות. מעל עמדת הקבלה תוכנן חדר ישיבות שקירותיו זכוכית שקופה ועליהם הודפסה באותיות שחורות המילה Meeting. אחת הפינות מוקדשת למטבח ולפינת האוכל המאובזרת בשולחן עץ ארוך ובכיסאות צבעוניים. "אזור המטבח ופינת האוכל עוצבו בסגנון פשוט, קליל ולא רשמי המעודד אינטראקציה ומאפשר פסק זמן מיום העבודה העמוס". על הקיר צויר לוח שנה ועליו סימנו העובדים את תאריכי ימי ההולדת. באזור השירותים הותקנה מקלחת לטובת עובדים המגיעים למשרד באופניים.

חזון סטיילינג בחלל המשרדי, המשלב פונקציונליותודקורציה | צילום: בועז לביא
חזון סטיילינג בחלל המשרדי, המשלב פונקציונליות
ודקורציה | צילום: בועז לביא

סטיילינג

החומריות הטבעית של ההאנגר הובלטה כחלק מקונספט העיצוב. על רקע זה נוספה לצוות הסטייליסטית אדוה הופשטיין שנתנה לחלל טאץ' צבעוני מסוגנן. "בשנים האחרונות גוברת המודעות לצורך בסטיילינג מקצועי גם בחללים עסקיים כשלב סופי ביצירת סביבה מעוצבת ומוגמרת", היא אומרת. "לקחתי פריטים מרכזים הנדרשים להתנהלות המשרד כמו לוח שנה, כלי הגשה במטבח ועפרונות ודפים המיועדים לחדרי ישיבות, ומתוכם ייצרתי חזון סטיילינג בחלל המשרדי המשלב פונקציונליות ודקורציה". הופשטיין עבדה בשיתוף פעולה עם המעצבים וחתומה על פריטים רבים כמו קיר לוח השנה, עבודת אמנות בדפים צבעוניים על קיר חדרי הישיבות ועציצים גדולים בקומת הקרקע. "הסטיילינג משלים את אופי המקום ואת זהותו, חוקק אותו בזיכרון מבקריו ומאפשר עבודה יצירתית ומהנה".

דבר המערכת

המבנה המשופץ מספק את הרקע הנדרש ליצירתיות בתחום המיתוג, שבו עוסקת החברה, בגלל סגנונו האורבני־מאופק, המבוסס על קירות ברזל וזכוכית משוריינת, פח וקונסטרוקציות ברזל המזכירות את קונסטרוקציית הגג. למעטפת התעשייתית נוספו חומרים, אביזרים וריהוט המשדרים אקלקטיות ויוצרים סביבת עבודה צבעונית שיש בה מקום לאמירה אישית. הצלע השלישית במשולש העיצוב היא תפיסה של יצירת צפיפות אינטימית המעודדת אינטראקציה ושיתופיות. במידת הצורך נעשה שימוש בפתרונות המייצרים פרטיות, אך הרושם הכללי הוא צעיר, פתוח, תוסס ומעודד חשיבה יצירתית – הזהות שהחברה משדרת לעובדיה וללקוחותיה כאחד.

OPEN, האחים מסלאויטה 14 תל אביב, 6244449־03 www.open.co.il