מרכז הכוח

מבט אל קונסטרוקציית הברזל שתוכננה בכדי לאפשר ריחוף בכוח הגוף בחלל | צילום: יואב גורין
מבט אל קונסטרוקציית הברזל שתוכננה בכדי לאפשר ריחוף בכוח הגוף בחלל | צילום: יואב גורין

הסטודיו לפילאטיס של השחיינית הפראלימפית קרן ליבוביץ׳ ושותפתה מיה פקמן בכפר סבא עוצב מחומרי בסיס כברזל, בטון וזכוכית, שיוצרים יחד חלל עוצמתי ואנרגטי

88 שיתופים | 132 צפיות

מיקום אזור התעשייה, כפר סבא

בעלים השחיינית הפראלימפית קרן ליבוביץ׳ ושותפתה מיה פקמן

אדריכלות ועיצוב פנים תמר יעקבס ואושרי יניב – יעקובס־יניב אדריכלים

קהל יעד מתאמני פילאטיס (מזרן ומכשירים, רצועות, שיקומי), יוגה ו־TRX באשר הם

למה התכוון המעצב "ניתנה לנו הזכות והכבוד לתכנן חלל לאדם יוצא דופן ולייצר מקום שבו האסתטיקה התעשייתית הולכת יד ביד עם הכוונה הכנה והחזקה של המקום".

חלל לאימוני מזרן וכדורים. שער הברזל במצב פתוח משמש קיר מראה | צילום: יואב גורין
חלל לאימוני מזרן וכדורים. שער הברזל במצב פתוח משמש קיר מראה | צילום: יואב גורין

חללים

הסטודיו לפילאטיס של השחיינית הפראלימפית קרן ליבוביץ׳ ושותפתה מיה פקמן נמצא בלב מתחם תעשייתי־מסחרי חדש בכפר סבא. החלל, ששטחו 180 מ״ר וגובהו כחמישה מ׳, מחולק לשלושה אזורים: בחלל הכניסה עמדת קבלה, חדר הלבשה וחלל המתנה; בחלל המרכזי מתקיימים שיעורי מזרן והחלל השלישי מיועד לאימון מכשירים. שני חללי הפעילות מופרדים על ידי שער ברזל אדיר המחופה במראות ותלוי על גבי מסב שניתן להזזה בקלות ליצירת אזור פעילות גדול אחד.

מוטיבים עיצוביים

שמו של המקום הוא מונח מקצועי מתחום הפילאטיס ומתייחס למרכז הכוח של הגוף, המושתת על שרירי הליבה. גם בבסיס הרעיון האדריכלי עומד כוח מרכזי, עוצמתי וחזק: מבנה ברזל שתוכנן בראש ובראשונה כדי לאפשר למתאמנים לרחף בכוח הגוף ברחבי החלל.

כאשר שער הברזל נסגר מתאפשרת עבודה בחלל אחד או שניים נפרדים בהתאם לאופי האימון | צילום: יואב גורין
כאשר שער הברזל נסגר מתאפשרת עבודה בחלל אחד או שניים נפרדים בהתאם לאופי האימון | צילום: יואב גורין

קונסטרוקציית הברזל, שהיא, כאמור, האלמנט המרכזי בעיצוב החלל, מחלקת אותו לאזורי הפעילות השונים, וזכוכיות שקופות משולבות במסגרות הברזל. חומריות המקום הובלטה בעיצוב: בלוקים חשופים, ברזל שחור, זכוכית ובטון מחדדים את האנרגיה שעוטפת את המקום. השקיפות בין החללים מאפשרת לאנרגיה המזינה, המקדמת והמדרבנת את המתאמנים לזרום ותורמת לאיזון חוזר בין החללים: כל אחד צופה אל האחר ומעצים אותו. לא פעם, בזמן שמתקיים אימון בחלל אחד, הפעילות במרחב האחר נעצרת ונשמעות מחיאות כפיים על הישג או על התקדמות מרגשת שנצפית מבעד לזכוכית.

דבר המערכת

בסטודיו הושקעה מחשבה רבה כדי לענות על כל הדרישות והאתגרים שאופי המקום מייצר. עיצוב מינימליסטי ומדויק מעניק תחושה של בית ומקום שנעים לחזור אליו. נטייה זו מתחברת לרעיון שפילאטיס הוא דרך חיים המשתלב ביומיום ולא מתקיים לצדם.

מבט מאזור ההמתנה לעבר הסטודיו דרך פינת הקבלה. זה המראה שמתגלה לעוברים והשבים שבחוץ | צילום: יואב גורין
מבט מאזור ההמתנה לעבר הסטודיו דרך פינת הקבלה. זה המראה שמתגלה לעוברים והשבים שבחוץ | צילום: יואב גורין

לפני סיום

קרן ליבוביץ’ היא שחיינית ישראלית ואלופה פראלימפית, בעלת שבע מדליות, בהן ארבע מדליות זהב. החיבור של ליבוביץ’ לפילאטיס נולד מהצורך בחיזוק הגוף ובהכנתו לחציית תעלת למאנש – יעד שהציבה לעצמה לפני כמה שנים. תוך כדי התהליך שמה לב כי היציבה שלה בכיסא הגלגלים השתנתה מקצה לקצה ולפתע מצאה עצמה יושבת זקופה ואסופה והבינה שיש פה כוח שיכול להוביל לשינוי דרמטי במצבה. מיד שמה את מטרת למאנש בצד והפכה את אימון הפילאטיס למטרה האמיתית מתוך רצון לבדוק את גבולותיו. אחרי עשרות שעות אימון מתסכלות, הצליחה ליבוביץ’, מכוח שרירי הליבה, להיעמד על שתי רגליה. משם הבינה שכוח הרצון הוא הגבול ובמקרה שלה הוא אינסופי. היום ליבוביץ הולכת על שתי רגליה ומובילה רבים לשינוי מרגש ולא נתפס בחייהם. קרן מסכמת ואומרת "כשהמרכז אסוף שם מתחיל המקום לחופש האמיתי, מתוך החוזק אפשר למצוא פתרונות עוקפים לחולשה".

 

POWERHOUSE, התע"ש 14, א.ת. כפר סבא, 09-8330303/4

WWW.KLPILATES.COM