ביקור בבית של מאיה ארזי

"איזון בין ריהוט של איקאה לבין אוספים של שנים משווקי פשפשים מכל העולם". עיצוב הפנים של ביתה של מאיה ארזי | צילום: נמרוד סונדרס
"איזון בין ריהוט של איקאה לבין אוספים של שנים משווקי פשפשים מכל העולם". עיצוב הפנים של ביתה של מאיה ארזי | צילום: נמרוד סונדרס

היא מרצה בשנקר והייתה המעצבת הראשית של קום איל פו. היא מאמינה שבעיצוב הבית חשוב להשאר נאמנים לעצמך ובשום אופן לא להתחנף. הצצה לבית מאיר העיניים של מאיה ארזי

88 שיתופים | 132 צפיות

מאיה ארזי בת 42, מרצה במחלקה לעיצוב אופנה בשנקר. גרה ברמת אביב הירוקה (הישנה) בתל אביב, עם בעלה ושלושת ילדיהם – בנות 7 ו־9 ובן שנתיים וחצי. קומה חמישית (מתוך 11), חמישה חדרים, 120 מ״ר

מרצה בשנקר והמעצבת הראשית של קום איל פו במשך שש שנים. מאיה ארזי | צילום: נמרוד סונדרס
מרצה בשנקר והמעצבת הראשית של קום איל פו במשך שש שנים. מאיה ארזי | צילום: נמרוד סונדרס

לאחר חצי שנה של חיפוש אינטנסיבי, ואף שזה לא היה האזור המועדף עליה, מאיה ארזי ובן זוגה הגיעו אל הדירה שבה הם גרים. "כשנכנסתי זה היה ממש מה שנקרא 'כשרואים יודעים'. אני אוהבת את האור בדירה, את ההרגשה שהכל פתוח, שיש אוויר, שאין אף שכן שדבוק אליי. הכל פה ברגל: המרכז המסחרי, הדואר, בית הספר, והשכונה באמת ירוקה, זה לא רק הכינוי שלה". שיכון ל' ורדינג נשקפים מהסלון וקו הרקיע של תל אביב נשקף מחדר העבודה. התחושה הירוקה קיימת גם בתוך הדירה, שעמוסה בצמחייה הנטועה בסירים ישנים ובבקבוקי זכוכית ששימשו פעם בתי מרקחת: "עד שתהיה לי מרפסת כמו שצריך, כל המרפסת נמצאת בבית". את עיצוב הפנים מגדירה ארזי כאיזון בין ריהוט של איקאה לבין אוספים של שנים משווקי פשפשים מכל העולם.

כל המרפסת נמצאת בבית | צילום: נמרוד סונדרס
כל המרפסת נמצאת בבית | צילום: נמרוד סונדרס

ארזי למדה בשנקר עיצוב אופנה. מיד לאחר מכן, ב־1997, המשיכה לתואר שני ב־Royal College of Art בלונדון. ב־2001 חזרה לארץ, התחילה ללמד בשנקר ועבדה כמעצבת הראשית של קום איל פו במשך שש שנים. מאז היא מתרכזת בהוראה ובפרויקטים אישיים. "הכי חשוב לי שהבית יהיה פרקטי ונוח – וחשוב לי גם שיהיו חפצים שיצחיקו אותי ויזכירו לי מקומות שהייתי בהם. אתה צריך להיות נאמן לעצמך ולא לנסות להתחנף לאף אחד. כך, הבית מתעדכן בקצב אטי יותר מארון הבגדים שלי, וכרגע הוא הרבה יותר צבעוני מארון הבגדים שלי". בדירה אפשר למצוא אסופה של פריטים מהארץ והעולם, כגון כלים לביצים קשות בדמות תרנגולים מירח הדבש בברלין; צילומים של דוד עדיקא וג'ניפר אבסירה; אוספים של כדורים שיוצאים ממכונות של מתנות בשקל; בובות ("אוויליות ככל האפשר. האחרונה היא של אישה אפריקאית עם תינוק משוק הפשפשים ביפו") ועוד. הספרייה בסלון – שכוללת גם ספרי עיצוב, ואופנה "שהיו חומרי ההשראה שלי מהתקופה של טרום האינטרנט, ואני מסרבת להיפרד מהם" – שימשה בעבר כמתקן בגטים במאפייה בבלגיה. "כל מה שהידיים שלי מצליחות להחזיק מבחינת משקל מגיע איתי מחו"ל, גם אם זו מראה שהבאתי מברלין ועברה חמש טיסות. אני לא יכולה לעמוד בפני דברים נוסטלגיים".

חשוב לה שיהיו חפצים שיצחיקו אותה ויזכירו לה מקומות שהייתה בהם. מאיה ארזי | צילום: נמרוד סונדרס
חשוב לה שיהיו חפצים שיצחיקו אותה ויזכירו לה מקומות שהייתה בהם. מאיה ארזי | צילום: נמרוד סונדרס