עיצוב פנים: הבית בפולג שהפך לממלכה צבעונית

הרקע הבהיר שכולל בין השאר חיפוי עץ שנצבע בלבן על קיר הטלוויזיה, הולבש בצבעים רבים ונועזים שמכניסים הרבה שמחה והומור לחלל | צילום: עוזי פורת
הרקע הבהיר שכולל בין השאר חיפוי עץ שנצבע בלבן על קיר הטלוויזיה, הולבש בצבעים רבים ונועזים שמכניסים הרבה שמחה והומור לחלל | צילום: עוזי פורת

פריטי טקסטיל, ריהוט ואביזרים בסקאלת צבעים רחבה במיוחד עם דוגמאות והדפסים גיאומטריים מבטאים סגנון עיצוב ייחודי, אמיץ ונועז שלא מתאים לכל אחד, אך מתאים להפליא למשפחה צעירה בפולג. ממפיס בישראל

88 שיתופים | 132 צפיות

 

 

הום סטיילינג סטפני גריב
שטח בנוי כ־300 מ"ר

כבר במבט ראשון רואים שהבית הפרטי בשכונת פולג בנתניה הוא לא בית סטנדרטי. אין בו משחק של לב־קרם־בז'־אפור, אלא פרץ של צבעים שמחים היוצרים תמונה שלמה, נעימה וכיפית. במפתיע, שייך הבית הססגוני למשפחה מסורתית, חובשי כיפה סרוגה, שעלתה לארץ מצרפת לפני חמש שנים. המשפחה הצעירה מורכבת מזוג הורים, ש תי בנות ותינוק נוסף בדרך. בני הזוג רכשו את הבית, שיפצו קלות ופנו למלבישת הבתים סטפני גריב שתיצוק בו את המראה הצעיר והעכשווי שמתאים עבורם. "הם פנו אליי דרך חנות עיצוב שאני עובדת איתה", מספרת גריב, "הם סיפרו שיש להם בית פרטי עם שלוש קומות וגינה ושהתקציב העומד לרשותם מוגבל – 160 אלף שקלים לכל השיפוץ, העיצוב ושדרוג הגינה – כך שהאתגר היה להיות יצירתיים בכל הרבדים".

הספה השחורה מאיקאה ושולחן הקפה הגיעו עם בעלי הבית ואליהם הצטרפו שטיחים, כורסאות וכריות שרובם רופדו בבדים ססגוניים של שכטר | צילום: עוזי פורת
הספה השחורה מאיקאה ושולחן הקפה הגיעו עם בעלי הבית ואליהם הצטרפו שטיחים, כורסאות וכריות שרובם רופדו בבדים ססגוניים של שכטר | צילום: עוזי פורת

הכחולה הגדולה

הכניסה לבית נפתחת בדלת כחולה מרשימה. זה כמובן לא הצבע המקורי של הדלת, אלא רעיון של גריב. "זה לא היה קל, אבל שכנעתי את בעלי הבית לצבוע את הדלת בכחול", היא מספרת. כשעוברים את הכניסה נכנסים למטבח לבן בקווים נקיים ועכשוויים, שנותר מהדיירים הקודמים. "כמעט לא עשינו שינויים משמעותיים בבסיס. הרצפה, המטבח וחלוקת החלל נשארו כפי שהיו. העיצוב העדכני ונגיעות הצבע התבטאו בגופי תאורה, באביזרים, בצבע על הקירות וברהיטים שהכנסנו כניגוד ללבן", אומרת גריב. כדי להפוך את המטבח לעדכני ומעוצב הוסיפה גריב גופי תאורה מברזל שהיא עצמה עיצבה ובקרוב יוצאו למכירה. את הקישור לדלת הכניסה הכחולה משלימים כיסאות הבר הכחולים סביב האי במטבח. נגיעות של צבע אפשר לראות בחפצים ובחיבור של הקיר לתקרה מעל ארונות המטבח. כניסה פנימה יותר אל הבית מגלה את החלל המרכזי הכולל סלון, פינת עבודה ויציאה לגינה המשפחתית. "הספה השחורה מאיקאה ושולחן הקפה היוו עוגנים בתחילת הדרך, כיוון שבעלי הבית הביאו אותם מהבית הקודם ורצו שיישארו וישתלבו בבית החדש", מספרת גריב. "השטיח האתני והצבעוני בעבודת יד היה הקנייה הראשונה, הוא נקנה בשוק הפשפשים והרכישה לוותה בהתלבטות גדולה כי הוא מאוד דומיננטי. זה היה השלב שהם הבינו שיהיה להם הרבה צבע ולא יהיה פה בית בשחור לבן. ובכל זאת, כדי למתן את השטיח הצבעוני, שילבתי לידו שטיח רגוע בשחור לבן. זה הרגיש לי נכון".

משם, מתארת גריב, הכל זרם בהרמוניה. לבני הבית יש הרבה ספרים והיה להם חשוב שתהיה ספרייה בחלל המרכזי, התקציב המוגבל הוביל את גריב להציע פתרון יצירתי, שעובר כחוט השני בבית – רהיטים מפח במראה תעשייתי שהיא רוכשת בחנות עמודי פח בדרום תל אביב. השידה הירוקה בכניסה, מדפי הספרים ורהיטים נוספים בקומות העליונות נרכשו באותה חנות. לצד הספריות בירוק ובשחור הציבה גריב שולחן עבודה, שנפתח בעת הצורך לשולחן אוכל גדול.

כדי למתן את הכובד של הספה השחורה המרכזית הוסיפה גריב מולה שני כיסאות של קרטל שרופדו מחדש בבדים בשני גוונים דומים אך לא זהים של שכטר, כך גם הדום ישן רופד אף הוא בבדים של שכטר (כמו רוב פריטי הטקסטיל בבית) וכדי להוסיף את חתימתה האישית – הוסיפה גריב כורסה מלֶבֶד בוורוד פוקסיה לפני הוויטרינה שדרכה יוצאים החוצה, לחצר. "ורוד פוקסיה זה הצבע האהוב עליי", היא מודה בגאווה, "וכדי לקשור הכל – הוספתי כיסא מרופד בוורוד פוקסיה גם ליד שולחן העבודה". לאחר בחירת הרהיטים המרכזיים נכנסו גריב ובעלי הבית, שהיו מעורבים לאורך כל התהליך ("בייחוד הבעל", אומרת גריב), לשלב האבזור. בעוד שבבתים אחרים זה יכול להיות שלב קצר וממוקד, אצל גריב הרבה מאוד טמון באביזרים ובחפצי הנוי הרבים. "אין לי קונספט בראש, אני תופרת הכל לאט לאט. העניין הוא שכשמשתמשים בהרבה צבעים, כמוני, צריך לחזור על אותם צבעים שוב ושוב כדי שזה לא ייראה כמו קקופוניה אחת גדולה, אלא שישתלב ביחד", מסבירה גריב את משנתה בקצרה. כך לוקטו להם שולחנות הצד הצהובים והזוויתיים המשמשים גם לאחסון, התמונה שמעל הספה – ציור מודרני של תפילין – הגיעה עם בני הזוג, הם רכשו אותה אצל אמן מקומי בוונציה והצבעים השתלבו היטב במארג הכללי, כריות הנוי שובצו כדי לקשור את כל החבילה הזו ביחד בהרמוניה נעימה לעין, וכך גם אביזרים כמו אגרטלים, קערות ועציצים. נקודה מעניינת שתופסת מיד את תשומת הלב היא כוננית צבעונית וא-סימטרית הצבועה בצבעי יסוד. "הכוננית לא הייתה בתכנון, אבל נכנסנו לחנות מטרו ביפו והיא מיד תפסה את העיניים של שלושתנו. העובדה שהיא הייתה במבצע עזרה מאוד להחליט פה אחד – היא מגיעה איתנו הביתה", מספרת גריב.

כשעולים בגרם המדרגות לקומה השנייה מתגלים חדר שינה זוגי עם חדר רחצה צמוד בלי מחיצות ואחד מחדרי הבנות. בחדרי השינה שולב פרקט עץ במקום רצפת האבן המקורית. חדר השינה הראשי, הנהנה גם ממרפסת נעימה ומשפע של אור, עוצב אף הוא באופן מזמין ועליז. ראש המיטה רופד בבד אפור דמוי קטיפה המשתלב היטב עם כיסוי מיטה כחול בעל דוגמה גיאומטרית, שתי שידות צד מפח נצבעו בצבע מנוגד למראה הכללי וההדומים הצבעוניים לרגלי המיטה מחברים הכל ביחד. "את הבד להדומים (המרפד גם את חלק מכריות הנוי בסלון), רכשתי בחו"ל והיה לי ברור שהוא יהיה מדהים", אומרת גריב. לאחסון נוסף נבחרה שידה פינתית לבנה בסגנון מינימליסטי מאיקאה ואת יצירות האמנות רכשה גריב עם בני הזוג באתרים שונים באינטרנט.

על קצה המזלג עם סטפני גריב

אני מאמין

"צריך להיות נאמן לעצמך, הן בתור מעצב והן בתור לקוח".

גישת עיצוב

"אקלקטי, אבל אני לא אוהבת תוויות והגדרות".

טיפ עיצוב

"לא לפחד לנסות ולא לפחד מצבעוניות".

לא כדאי

"להיצמד לסטים".

בכניסה לבית נגלה המטבח וככל שמעמיקים פנימה, נחשפים לעוצמה הצבעונית | צילום: עוזי פורת
בכניסה לבית נגלה המטבח וככל שמעמיקים פנימה, נחשפים לעוצמה הצבעונית | צילום: עוזי פורת
חדר השינה של ההורים תואם את שפת העיצוב בבית כולו ומציע חוויה צבעונית ושמחה לבני הזוג | צילום: עוזי פורת
חדר השינה של ההורים תואם את שפת העיצוב בבית כולו ומציע חוויה צבעונית ושמחה לבני הזוג | צילום: עוזי פורת
שמירה על הסימטריה מרככת את הצבעוניות הדומיננטית | צילום: עוזי פורת
שמירה על הסימטריה מרככת את הצבעוניות הדומיננטית | צילום: עוזי פורת
לגריב לא היה קל לשכנע את בעלי הבית לצבוע את דלת הכניסה בכחול, אך זה המקום להעז ולבשר על המתרחש בפנים | צילום: עוזי פורת
לגריב לא היה קל לשכנע את בעלי הבית לצבוע את דלת הכניסה בכחול, אך זה המקום להעז ולבשר על המתרחש בפנים | צילום: עוזי פורת
במטבח הלבן והמינימליסטי שהגיע עם הבית נוספו נגיעות צבע בדמות גופי תאורה בעיצוב גריב, כיסאות בר, קונטור של צבע מעל הארונות ומסביב לדלת ואביזרים שונים | צילום: עוזי פורת
במטבח הלבן והמינימליסטי שהגיע עם הבית נוספו נגיעות צבע בדמות גופי תאורה בעיצוב גריב, כיסאות בר, קונטור של צבע מעל הארונות ומסביב לדלת ואביזרים שונים | צילום: עוזי פורת
התקציב המוגבל הוביל את גריב להציע פתרון יצירתי, שעובר כחוט השני בבית – רהיטים מפח במראה תעשייתי | צילום: עוזי פורת
התקציב המוגבל הוביל את גריב להציע פתרון יצירתי, שעובר כחוט השני בבית – רהיטים מפח במראה תעשייתי | צילום: עוזי פורת
רהיטים מפח במראה תעשייתי שנצבעו על פי בקשתו של גריה ותורמים למראה עדכני ושובב | צילום: עוזי פורת
רהיטים מפח במראה תעשייתי שנצבעו על פי בקשתו של גריה ותורמים למראה עדכני ושובב | צילום: עוזי פורת