הגשרים הכי יפים בעולם

גשר Kubitschek Juscelino בברזיל | צלם: שאטרסטוק/ Shutterstock
גשר Kubitschek Juscelino בברזיל | צלם: שאטרסטוק/ Shutterstock

מעבר להיותם מבנים הנדסיים המאפשרים מעבר בטוח מעל מכשולים פיזיים, לא מעט גשרים הם יצירות אדריכליות מרהיבות. לפניכם חמישה גשרים עוצרי נשימה

88 שיתופים | 132 צפיות

1. סין – Donghai Bridge

32 וחצי הקילומטרים שמחברים בין העיר שנחאי ונמל המים העמוקים יאנגשאן שבסין הופכים את גשר דונגהאי לאחד הגשרים הארוכים בעולם. הקמת הגשר נמשכה כחמש שנים. הוא תוכנן בצורת האות S כדי לאפשר נסיעה בטוחה לכלי רכב גם במקרים של סופות טייפון וגלים גבוהים הפוקדים את האזור לעתים מזומנות. הקמת הגשר עלתה 1.2 מיליארד דולר, ואומרים כי ברשימת המשקיעים נמצא לי קא שינג, הידוע בכינוי "הסופרמן של הונג קונג", אחד מעשרת האנשים העשירים בעולם.


הוא תוכנן בצורת האות S כדי לאפשר נסיעה בטוחה לכלי רכב גם במקרים של סופות טייפון וגלים גבוהים הפוקדים את האזור

2. סינגפור – The Helix Bridge

גשר ההליקס בסינגפור מדמה סליל DNA באמצעות חופות מזכוכית מחוסמת וסבכת פלדה שיוצרות שני גלילים משתרגים. הגלילים מופרדים זה מזה במוטות ויש ביניהם נקודת השקה אחת בלבד, מתחת לדק. במרכז נמתח שביל הולכי רגל מקורה, דרישה בסיסית בגלל שמש עזה וגשם כבד המאפיינים את העיר. בשעות הערב מדגישה את מבנה הסליל הכפול תאורה מיוחדת, ואותיות מוארות המייצגות את אבני הבניין של ה־DNA זוהרות באדום ובירוק. אורכו של הגשר 280 מטרים, אך לו היו מותחים את הסלילים היה אורכו מגיע ל־2.25 קילומטרים.


בשעות הערב מדגישה את מבנה הסליל הכפול תאורה מיוחדת, ואותיות מוארות המייצגות את אבני הבניין של ה־DNA זוהרות באדום ובירוק

3. ספרד – del Alamillo Puente

גשר מיתרים בסביליה שבספרד, שהוקם כחלק מההכנות לתערוכת אקספו בשנת 1992. אורכו 250 מטרים ו־13 כבלים מחברים בין צלעותיו. זהו כביש שבמרכזו שביל מוגבה להולכי רגל הנתמך על ידי עמוד יחידי בזווית של 58 מעלות ומתנשא לגובה 140 מטרים ובראשו עמדת תצפית. בתחילה תוכננו שני גשרים שהיו אמורים לעמוד זה מול זה, אך לאחר בניית הגשר הראשון הוחלט שהוא מרשים דיו. אם הגשר נראה לכם מוכר זה מפני שמי שחתום עליו הוא Santiago Calatrava, אדריכל, פסל ומהנדס ספרדי שתכנן גם את גשר המיתרים בירושלים.


זהו כביש שבמרכזו שביל מוגבה להולכי רגל הנתמך על ידי עמוד יחידי בזווית של 58 מעלות ומתנשא לגובה 140 מטרים ובראשו עמדת תצפית

4. ברזיל – Kubitschek Bridge Juscelino

גשר המחבר בין גדות אגם פאראנואה שבברזיל ונקרא על שם ז'וסלינו קוביצ'ק, הנשיא לשעבר, שבשנות ה־50 בחר את ברזיליה להיות בירת המדינה. שלוש קשתות המתנשאות לגובה 60 מטרים נפגשות בקצותיהן ומהוות מסגרת לכביש שאורכו 1.2 קילומטרים. הכבלים תומכים בכביש למכוניות ובשבילים לאופניים ולהולכי רגל באופן שיוצר פרבולה מתונה. האדריכל Alexandre Chan אמר כי ניסה להימנע בתכנון מקווים ישרים כדי להדגיש את השקיעות המדהימות של ברזיליה. הגשר זיכה את מתכננו בכמה פרסים בינלאומיים.


האדריכל Alexandre Chan אמר כי ניסה להימנע בתכנון מקווים ישרים כדי להדגיש את השקיעות המדהימות של ברזיליה

5. סינגפור – Henderson Waves

נתונים יבשים כגובה של 36 מטרים ואורך של 274 מטרים לא מתקרבים אפילו לתיאור הגשר המרהיב הזה, המחבר בין שני פארקים בסינגפור. גשרים להולכי רגל מאפשרים מידה כלשהי של יצירתיות שאינה מתאפשרת בגשרים המיועדים לכלי רכב. כאן הוליד החופש האמנותי מעין גליל מתכתי המקיף שביל הליכה, נישא מעליו ויורד מתחתיו. הגליל יוצר מעין כוכים שבהם ספסלים למנוחה ולתצפית על הנוף סביב ועל קו הרקיע של העיר. בשעות הערב מואר הגשר בתאורת לדים המדגישה את צורתו העקלתונית, מחווה לטבע שבפארקים שמשני עבריו.


הגליל יוצר מעין כוכים שבהם ספסלים למנוחה ולתצפית על הנוף סביב ועל קו הרקיע של העיר