מלך ומלכת האמבט

וילון אמבט מעוצב, להשיג ב'אלקה' | צילום: יח"צ
וילון אמבט מעוצב, להשיג ב'אלקה' | צילום: יח"צ

ביקור בבוטיק הוותיק 'אלקה' למוצרי אמבט, באבן גבירול בתל אביב, שינה לנו את כל מה שחשבנו על מקלחת. שיחה עם זוג הבעלים המיתולוגי גרמה לנו להבין מהו החדר החשוב בבית באמת

88 שיתופים | 132 צפיות

ההנחה הרווחת לפיה רוב הפריטים של חיינו נקנים בזול ומוחלפים בתדירות גבוהה, מתנפצת אל מול חלון הראווה של אלקה – חנות בוטיק מיתולוגית למוצרי אמבט ברחוב אבן גבירול בתל אביב. "הלקוחות שלנו לא מספיק עשירים בשביל לקנות סחורה לא איכותית", אומרת בחיוך חנה קצמן בת ה-79, בעלת החנות.

וילון אמבט מעוצב, להשיג ב'אלקה' | צילום: יח"צ
וילון אמבט מעוצב, להשיג ב'אלקה' | צילום: יח"צ

ב-1979 הקימה עם בעלה נחום קצמן (90) את המותג, ומאז, בעוד שמרבית בני גילם פרשו לגמלאות מזמן – הם עסוקים מדי יום בטיפוחו המסור, תוך הצמדות לערכים שחרטו על דגלם עוד בסוף שנות השבעים: איכות חסרת פשרות, תשומת לב לקטן שבפרטים ונאמנות ללקוחות (למשל, אספקת חלקי חילוף למוצרים שלא נמכרים בחנות כבר עשור). "אנשים אומרים לי שכשהם עוברים דירה הם מוציאים את המתלים והמדפים שלנו מהקיר כי הם לא מוכנים להשאיר אותם לדיירים הבאים", מספרת קצמן בזמן שבן זוגה מסביר למה הווילונות שנמכרים בחנות (129-369 ש"ח) לא יצהיבו גם אם יאכלסו את חדר האמבטיה במשך 15 שנה.

אכן, כשפוגשים את בני הזוג יש תחושה של ויטאליות אינסופית ומעוררת השראה. לא מעט זמן עבר מאז 1979 – שנים במהלכן מאזן הכוחות בשוק השתנה ותרבות הצריכה עברה לא מעט גלגולים. בהתאם, גם העסק השתנה. מרשת המונה שלוש חנויות ועיסוק גם במכירה סיטונאית, הפכה אלקה באבן גבירול לשחקנית בודדת במערכה, אך שחקנית נשמה במלוא מובן המילה.

בחנות מוצעים למכירה מותגי יבוא בלעדיים שנבחרו על ידי בן הזוג בקפידה לאורך השנים – ביניהם Spirella השוויצרית, Vossen האוסטרית ו-Aquanova הבלגית. מבט אחד חטוף במוצרים (שטיחים, וילונות, מתלים וכל אביזר שתוכלו לחשוב עליו) – יספיק לכם כדי להבין שחווית האמבטיה שהיתה לכם עד כה, מפנקת ככל שתהיה, היא כאין וכאפס לעומת מה שיכול להיות. ואם תקפידו על הוראות שימוש ותחזוק נכונות – זה אפילו יוצא משתלם מבחינה כלכלית, כך שבמקום לקנות מדי שנה וילון אמבט מוזל בטמבוריה הקרובה למקום מגוריכם, תרכשו וילון אירופאי יקר יותר, אך כזה שחשיבה עיצובית עומדת מאחוריו והוא ישמש אתכם לאורך זמן רב.

39-2,900 ש"ח. אבן גבירול 39 תל אביב

מתוך קולקציית שטיחי האמבט של aquanova | צילום: האתר הרשמי
מתוך קולקציית שטיחי האמבט של aquanova | צילום: האתר הרשמי
אביזרי אמבטיה של spirella השוויצרית
אביזרי אמבטיה של spirella השוויצרית