עיצוב טרי

גוף תאורה "ירח דבש" בעיצוב דור כרמון
גוף תאורה "ירח דבש" בעיצוב דור כרמון

ביריד עיצוב טרי הושקו כמה קולקציות מעניינות במיוחד - גופי תאורה לחללים צרים וחשוכים, שעונים ברוח נוסטלגית וגם שת"פים ייחודיים - קבלו הצצה

88 שיתופים | 132 צפיות

 

ירח דבש – דור כרמון

מעצב המוצר דור כרמון, בוגר המכון הטכנולוגי בחולון, הקים לפני כעשור סטודיו לעיצוב מוצרי צריכה שונים. ביריד הציג הסטודיו רהיטים וחפצי נוי הנשענים על פיתוחים חומריים שונים. אחד מהם הוא מנורת "ירח דבש" שעוצבה בהשראת אהילים עגולים קלאסיים. המנורה היא מיזוג בין שתי כיפות היוצר צורה חדשה והומוגנית. גוף התאורה עשוי קוריאן – חומר פלסטי מעובד – ואבן, המשמשת בדרך כלל לייצור משטחי מטבח. בשל האלסטיות של החומר ניתן לייצר ממנו חפצים שונים, מסביר כרמון, וכך נוצרה, בשיתוף חברת בוריסטון המתמחה בייצור מטבחים, מנורה דו ראשית ועגלגלה, חלקה ונטולת מחברים שמפתה לגעת בה. מאחר שהמנורה פועלת על נורות לד היא חסכונית, אינה מתחממת, ובעיקר בטוחה למגע – לא ניתן להתחשמל כאשר נוגעים בה.

גוף תאורה "ירח דבש" בעיצוב דור כרמון
גוף תאורה "ירח דבש" בעיצוב דור כרמון

אור בפרוזדור – סטודיו מג'נטה

סטודיו מג'נטה הוותיק הוקם בשנת 1992 על ידי רונן בבלי, ומאז פועל באזור ירושלים ומעסיק כ־20 מעצבים שונים. בפרויקט שהציג הסטודיו ביריד נמתח שדה של לחצניות ממתכת על גבי פסי מתכת שהוצמדו לקיר ולתקרה, ומהם צמחו עשרות גופי תאורה רכים מבד כותנה שנראו כתפרחות לבנות. מכל מנורה קטנה השתלשלו שני חוטי ברזל. כאשר חיברו אותם לשתי לחצניות על הקיר נסגר מעגל חשמלי שהדליק את המנורה. קבוצת הגופים המוארים יצרה תנועה לאורך הפרוזדור שבו מוקם המיצב, והציגה אפשרות תאורה מעניינת לחללים צרים וארוכים כמו מסדרונות ופרוזדורים שבהם לא מתאפשרת תלייה של גופי תאורה גדולים. מדובר בחלופה רעננה לתאורת הספוטים השקועים בתקרה. הקהל ביריד הוזמן לשחק במיצב – לחבר את המנורות ולהתנסות בהדלקתן – וכך הפך לשותף פעיל בהפרחת שדה המנורות.

גופי תאורה בעיצוב סטודיו מג'נטה
גופי תאורה בעיצוב סטודיו מג'נטה
גופי תאורה בעיצוב סטודיו מג'נטה
גופי תאורה בעיצוב סטודיו מג'נטה

התחלה לבנה – אורן ארבל ונעם טבנקין

"התחלה לבנה" הוא פרויקט משותף של אורן ארבל ונעם טבנקין. שניהם בוגרי בצלאל – היא בוגרת המגמה לעיצוב תעשייתי והוא בוגר המחלקה לקרמיקה. יחד הם מפעילים סטודיו משותף בעין זיוון שברמת הגולן. "הפרויקט מתייחס אל הצבע הלבן כאל נקודת פתיחה רעיונית וכחומר גלם מרכזי בתהליכי החשיבה והעיצוב שלו", מסבירים השניים, החולקים אהבה משותפת לאובייקטים ישנים ובהם הם מטפלים ביצירותיהם. ביריד הוצג אוסף של חפצים ביתיים שבהם ניכר השילוב בין ישן לחדש ובין חומרים גבוהים לנמוכים; כולל סדרה של אובייקטים מפורצלן שמתמזגים עם אובייקטים מחלודה.

אובייקטים מתוך הסדרה "התחלה לבנה" בעיצוב אורן ארבל ונעם טבנקין
אובייקטים מתוך הסדרה "התחלה לבנה" בעיצוב אורן ארבל ונעם טבנקין

גלגולו של שעון – בן ברוידא

מעצב המוצר הצעיר בן ברוידא סיים לפני כמה שנים את לימודיו במכון הטכנולוגי בחולון, והציג ביריד אוסף מרשים ומשעשע של שעוני חצובה ושעוני אורלוגין מעץ. "השעונים מבקשים לתת פרשנות חדשה לשעונים הוותיקים, להפיח רוח חיים רעננה ועכשווית באובייקט הנוסטלגי ההולך ונעלם ולהתאימו לשימוש עכשווי", הוא מסביר. כל השעונים עשויים חלקי עץ בעבודת יד, מתאפיינים בעיצוב אסימטרי – בניגוד לשעון המוכר – ומורכבים מחלקי עץ – מקצתם חשופים ומקצתם צבועים ביד בצבעים עליזים. שעוני החצובה הם חיבור מקסים בין ראש עגול של שעון וחצובה בת שלוש רגליים המשמשת בדרך כלל לנשיאת טלסקופ או מצלמה.

 

שעונים בעיצוב בן ברוידא
שעונים בעיצוב בן ברוידא

גם וגם – אבן קיסר ודיזיין ספייס

בפרויקט משותף לחברת אבן קיסר ולחלל העיצוב דיזיין ספייס הוצגו עבודות של 11 מעצבים ישראלים שהוזמנו להשתמש באבן קיסר כחומר גלם לא שגרתי. הם השתמשו באבן לעיצוב מוצרים במיוחד ליריד. בין היתר הוצגו בקולקציה החדשה אגרטלים של שירה קרת ואיתי לניאדו שנבנו מאבן קיסר בשני גוונים שונים – כהה ובהיר – בהשראת תמונות נוף שונות, ומולאו בחומר לאיטום בריכות המאפשר להם להכיל מים; מיכלי אחסון הנראים כמחבתות או ככלי בישול בעיצוב סטודיו ניר מאירי; סרגלים מאבן קיסר של סטודיו קובקה; ידיות לסכיני שף איכותיים בעיצוב תומר בוטנר מקיצ'ן נייף; ומובייל מעיגולים שטוחים של אבן קיסר בגוונים שונים, המזכירים מעט את המוביילים של האמן הידוע קלדר, של קבוצת האדריכלים AN+.

 

דיזיין ספייס ואבן קיסר
דיזיין ספייס ואבן קיסר