חדשות עיצוב מהעולם – אוקטובר 2014

סכו"ם חדשני ומעורר מחשבה, אופניים שאשר להרכיב בעשר דקות, גן חיות מרהיב בדנמרק, כוורות ענק באוסלו ועוד

88 שיתופים | 132 צפיות

אופניים ב־10 דקות

מי שנוהג לקחת את אופניו לטיולים בארץ או אף לנסיעות לחו"ל, יאהב את העיצוב של Lucid Design, המאפשר לפרק ולהרכיב את האופניים בעשר דקות בלבד ולהכניסם לתוך תיק גב. מסגרת האופניים עשויה צינורות אלומיניום חלולים המתברגים אחד לתוך השני, והערכה כולה מורכבת מ־21 חלקים כולל צמיגים, דוושות ומושב עור. אם נוח לרכוב עליהם זו כבר שאלה אחרת, ולצערנו היא תצטרך להמתין ליום שבו הם ייכנסו לייצור תעשייתי.

lucid.co.in

מבזק עולמי- חדשות עיצוב מהעולם

מסיבת תה הונג קונגית

 

ארוחת שעת התה היא מסורת נפוצה בהונג קונג, וזה כנראה מה שהוביל את סטודיו Artonomos לעצב את Confluence (מפגש), מגש עץ קטן ומקסים. המגש עשוי דיקט מעץ לִבנה וצורתו מפוסלת כתבנית נוף גלית. המוצר, המתאים להגשה לעד שישה אנשים, מתוכנן כך שאם במקרה נשפך לכם קצת תה, הוא פשוט ייצור "אגם" קטן על המגש וידגיש את מראהו הטבעי.

artonomos.com

 מבזק עולמי- חדשות עיצוב מהעולם

להמציא מחדש את הסכו"ם

 

המעצב הפורטוגזי מיגל סוריו (Miguel Soeiro) הצליח להפוך משהו כל כך יומיומי כמו סכו"ם ליצירת אמנות, וכל מה שהוא היה צריך לעשות זה לשנות את זווית הידיות ב־90 מעלות. הסט הייחודי מתהדר בקווים נקיים ואסתטיים ומוסיף תחכום עכשווי לכל ארוחה. השאלה היחידה שנותרה היא האם תצליחו להתרגל לאחיזה יוצאת הדופן.

miguel-soeiro.com

מבזק עולמי- חדשות עיצוב מהעולם

אמבט־נמל

חודשי הקיץ בדנמרק אינם ארוכים, אבל זה לא אומר שערי הנמל במדינה אינן זוכות לפרויקטים אדריכליים מקסימים הקשורים בשחייה. עיר הנמל הקטנה הסל (Hasle), שבאי בורנהולם (Bornholm), התחדשה במיזם של משרד האדריכלים השוודי White, שבנה בה "אמבט־נמל": בריכת שחייה טבעית באחד האגנים בנמל, הכוללת גם נקודת נקודת תצפית בגובה 25 מטרים מעל פני הים ושתי פינות ישיבה למנוחה. המבנה בנוי ממשטח עץ הצף על המים, ומדמה בחלקו צורה של אונייה.

white.se/en

 

צילום: Signe Find Larsen
צילום: Signe Find Larsen
צילום: Signe Find Larsen
צילום: Signe Find Larsen

 

זוטופיה

משרד האדריכלים הדני BIG חשף לאחרונה את תוכניותיו השאפתניות לעיצוב גן החיות בגיבסקוד (Givskud), דנמרק. מערכת היחסים בין המבקרים לבעלי החיים בגן החיות תהיה הפוכה מכל מה שאנחנו מכירים עד היום: המרחב החופשי לשוטטות יהיה שייך לבעלי החיים, ואילו גישתם של בני האדם תהא מוגבלת. הסיור בגן יתאפשר דרך שלושה מסלולים מעגליים, שכל אחד מהם ידמה חציית יבשת באופנים שונים: את יבשת אמריקה יחוו המבקרים מהאוויר באמצעות "טיפות" המרחפות על כבלים; את אסיה הם יחצו בסירת מפרש; וכדי לגלות את אפריקה יתבקשו המבקרים לרכוב על אופניים.

big.dk/#projects

 מבזק עולמי- חדשות עיצוב מהעולם

באן באספן

שיג'רו באן (Shigeru Ban), זוכה פרס פריצקר לשנת 2014, השלים את בניית המוזיאון הראשון שלו בארצות הברית: הגלריה לאמנות במוזיאון אספן (Aspen). הבניין מחופה משני צדיו בעץ המורכב משרף ונייר, חומר שאפשר לראות גם על גג המבנה. גרם מדרגות חיצוני מרשים המלווה בקיר זכוכית שניצב לכל אורכו, מוביל את הנכנסים מן החוץ לאורך שלוש קומות המבנה.

shigerubanarchitects.com

צילום: David X Prutting/BFAnyc.com
צילום: David X Prutting/BFAnyc.com

דבורים עם סגנון

פרויקט מעורר השתאות ועניין שנעשה לאחרונה הוא זוג כוורות עץ השוכנות על גג שוק המזון מוטהולן (Mathallen) באוסלו. חשיבותן של דבורים בשרשרת המזון רבה – כשליש מהאספקה העולמית תלויה בפעולת ההאבקה שלהן – וזה מה שהוביל את מנהלי השוק לפנות למשרד האדריכלים הנורבגי סנוהטה (Snøhetta), שנרתם לפרויקט. הכוורות הוולקניות (Vulkan Bigård) בנויות מעץ בהיר עם גימור בצבע דבש, והמעטפת מעוטרת בדפוסי משושים. "יצירת הכוורות האלה מושכת דבורים רבות יותר לעיר. אנחנו רוצים להעניק למבקרים בשוק מידע בנוגע לאופן שבו הם יכולים לתרום לשיפור הסביבה ולייצר מעורבות קהילתית סביב הכוורות", הסבירו בסנוהטה.

hsnohetta.com

צילום: © Morten Brakestad
צילום: © Morten Brakestad