חידושים בעולם הגינון

גרגר נחלים על אדן החלון | צלם: יח"צ
גרגר נחלים על אדן החלון | צלם: יח"צ

קקטוסים שעושים מהם צי’פס (ואפשר לגדל בעציץ הביתי), חממה ביתית שיקית במיוחד, כפות לאיסוף עלים שישמרו על הידיים שלכם ועוד חידושים לגינה ולבית

88 שיתופים | 132 צפיות

1. חממה זעירה תלויה

בסטודיו Siemon & Salazar בקליפורניה פיתחו את Growlight – עציץ תלוי שפותח במיוחד עבור מי שאוהב צמחייה אך מתגורר בחלל קטן שכמות התאורה בו מוגבלת וכך גם הטמפרטורה. מדובר במנורות שהן מיקרוקוסמוס, הכוללות "שמש" פרטית בצורת נורת לד הקבועה בחלק העליון של חופת זכוכית מנופחת בניפוח ידני, המקובעת מעל העציץ. הדבר היחידי שצריך לעשות הוא לספק את ההשקיה. הצמחים המומלצים לשתילה בעציץ זה הם צמחים טרופיים, צמחי תבלין וסוקולנטים.


עציץ תלוי שפותח במיוחד עבור מי שאוהב צמחייה אך מתגורר בחלל קטן שכמות התאורה בו מוגבלת וכך גם הטמפרטורה

2. עציצים

הסטודיו היפני מטאפיז מציע גרסה מעוצבת ומעודנת לעציצים או מכלי גידול לצמחים. "אנו מעצבים עציצים כדי ליהנות מתהליך הגידול של הצמחים", אומרים המעצבים. מדובר בצמחים דמויי אזוב, אשר גובהם מוגבל באופן מהונדס ומתוכנן, כך שהם מצליחים ללבלב על מצע מיוחד ללא אדמה בתוך מגשים שטוחים. העציצים המסוגננים ניתנים לסידור בצורות שונות ומהווים אלמנטים עיצוביים מיוחדים בחלל.

הסטודיו היפני מטאפיז מציע גרסה מעוצבת ומעודנת לעציצים או מכלי גידול לצמחים

3. קקטוסים אכילים

כאשר משלבים קקטוסים בצמחיית הבית אפשר לבחור מראש בזנים המתאימים גם למאכל או לרפואה, כמו הנפוליטוס למשל – קקטוס מקסיקני שעליו הצעירים, משמשים למאכל והוא בעל סגולות רפואיות חזקות, בהן הפחתת ערכי הכולסטרול והסוכר בדם. המקסיקנים אוכלים אותו טרי, כבוש או מטוגן כמו צ'יפס. חובבי בישול מוזמנים לאתגר את עצמם. לדברי וואן וונדי מרשת משתלות וונדי, אם שותלים את הקקטוסים בקרקע חלקם עשויים להגיע לממדים גדולים מאוד, אולם אם מגדלים אותם במכל ניתן להגביל את צמיחתם ללא קושי. השקיה עודפת של הקקטוסים גורמת לריקבון ולכן עדיף לגדלם בקרקע קלה ומנוקזת היטב.

המקסיקנים אוכלים אותו טרי, כבוש או מטוגן כמו צ'יפס

4. כפות לאיסוף עלים

עלי השלכת נושרים לאט וממלאים את הגינה גם בחודשים האלה. לפניכם פטנט מבריק לאיסוף העלים בגינה הביתית – שתי כפות ענקיות משוננות בעלות ידיות כמו של מצלתיים, המאפשרות לאסוף כמות גדולה של עלים בכל פעם, ולהרוויח על הדרך תרגילי התעמלות מועילים.
המחיר: 5.70 דולר. לאתר


פטנט מבריק לאיסוף העלים בגינה הביתית

5. גרגר נחלים על אדן החלון

צמחייה ירוקה על אדן החלון עושה נעים בעין ובלב. בחברתSide by Side עיצבו קערת גידול לגרגיר נחלים העשויה מפורצלן ומונחת על משטח עץ, כאשר דמות של גנן מברזל בחיתוך לייזר נראית משקה את העלים. כל שעליכם לעשות הוא להניח זרעים אחדים של גרגיר הנחלים על צמר גפן רטוב או על מגבת נייר, והם ינבטו במהירות ולאחר שבוע יוכלו לשמש תוספת מרעננת לאוכל. לא פחות חשוב – המוצר מיוצר במפעל המעסיק אנשים בעלי מוגבלויות.
המחיר: 29.90 יורו. לאתר


כל שעליכם לעשות הוא להניח זרעים אחדים של גרגיר הנחלים על צמר גפן רטוב או על מגבת נייר, והם ינבטו במהירות ולאחר שבוע יוכלו לשמש תוספת מרעננת לאוכל

6. ספר תוכניות הגן

תכנון נכון הוא המפתח להצלחת הגינה. ספר ההדרכה "THE BOOK OF GARDEN PLANS" מיועד לגננים חובבים ומקצועיים כאחד, ונותן מענה לאתגרי גינון בסוגי שטחים שונים בכל צורה וגודל, באזורים כפריים ועירוניים ובמגוון סוגי אקלים. בספר 200 תוכניות שונות של גינות. לאחר הקדמה המסבירה את עקרונות עיצוב הגינה, מופיעות התוכניות בחלוקה לפרקים לפי נושאים, כולל הדרכה להקמת מערכות השקיה ותאורה, לתכנון אזורים ייעודיים וחיפויי קרקע, וכן מילון מושגים מעולם הגינון.
מאת: Andrew Wilson, הוצאה: Bounty Books. המחיר: 69 שקלים. להשיג ברשת צומת ספרים


תכנון נכון הוא המפתח להצלחת הגינה