חנויות עיצוב מומלצות בבאר טוביה

חנויות העיצוב המומלצות בבאר טוביה | צלם: בועז לביא
חנויות העיצוב המומלצות בבאר טוביה | צלם: בועז לביא

נסענו דרומה לבקר בארבעה מיישובי המועצה האזורית באר טוביה, ומצאנו שם על רקע שדות ירוקים אנשים מחויכים ומודעות גבוהה לעיצוב הבית. שואבים השראה

88 שיתופים | 132 צפיות

1. זהר שחם – סטודיו לעיצוב קרמי

בכלי הקרמיקה של זהר שחם נתקלתי כבר בעבר והתאהבתי. כבר אז ידעתי שבבוא היום נגיע לבקר אותה בסטודיו שלה. שחם, בוגרת לימודי עיצוב קרמי בבצלאל, המשיכה את דרכה האקדמית בלימודי קרקע ומים בפקולטה לחקלאות ברחובות. בסיום הלימודים החליטה לשוב לעשייה בקרמיקה. "כך או כך העיסוק הוא בחרסית", היא אומרת בחיוך.


הסטודיו של זהר שחם

שחם בונה מודלים באובניים או עושה שימוש בחפצים רדי מייד, ויוצרת מהם תבנית ליציקות. את האיורים המיוחדים שמעטרים את הכלים שלה היא מציירת בעצמה וסורקת כך שתוכל לעשות בהם שימוש חוזר. מוטיב נוסף שמופיע על הכלים של שחם מגיע ממרצפות מצוירות, כשלעתים הפטרנים האלה משולבים גם באיורים שלה.


את האיורים המיוחדים שמעטרים את הכלים שלה היא מציירת בעצמה

תמצאו אצלה בעיקר כלים שימושיים כמו צלחות וצלוחיות, קומקומים, קנקנים ומכלים לסבון. בפינת הסטודיו ארגז גדול מלא בכלים של שחם מקולקציות ישנות או שיש בהם פגמים קטנים ולא מורגשים, והם מוצעים למכירה במחירים מוזלים שנעים בין 30 ל־100 שקלים. שחם מעבירה גם שיעורי קרמיקה לילדים ולמבוגרים.


בפינת הסטודיו ארגז גדול מלא בכלים של שחם מקולקציות ישנות או שיש בהם פגמים קטנים ולא מורגשים, והם מוצעים למכירה במחירים מוזלים

מחירים על קצה המזלג: תבניות אפייה, 160 שקלים; מגשים, 110 שקלים; קנקנים 135 שקלים; מכלים לסבון, 110 שקלים; צלחות נוי, 70 שקלים.

הכורמים 93 ערוגות, 7713719־050, בתיאום מראש

2. קקאו

החנות של אסנת חצרוני משקיפה על שדה חיטה פתוח. שום דבר לא חוצץ בין שולחן העץ שממוקם על הדק שמחוץ לחנות ובין השדה הירוק המדהים הזה. היא ממתינה לנו עם תה צמחים ועוגת בראוניז מעשה ידיה – עוד מיומנות שרכשה לאורך הדרך. עד לפני שמונה שנים הייתה חצרוני מורה לכיתות א'־ב', אז יצאה לשנת שבתון והלכה ללמוד קונדיטוריה.


שום דבר לא חוצץ בין שולחן העץ שממוקם על הדק שמחוץ לחנות ובין השדה הירוק המדהים הזה

בשנת 2007 פתחה את החנות הזו על הנחלה של משפחתה ומילאה אותה בכל טוב – רהיטים, כלים, טקסטיל לבית, תכשיטים, אקססוריז ובגדים. בסופי שבוע תוכלו ליהנות גם מתוצרי תחביביה האחרים, פרלינים ושוקולדים מעשה ידיה המוצעים גם הם למכירה בחנות.


החנות מלאה בכל טוב: רהיטים, כלים, טקסטיל לבית, תכשיטים, אקססוריז ובגדים

מחירים על קצה המזלג: מעצור דלת מבד בצורת ינשוף, 110 שקלים; מגוון כריות נוי 90־110 שקלים, קנקני פח צבעוניים, 85 שקלים.

הבאר 4 כפר ורבורג, 2339386־054, שני 16:00־18:00, שלישי־חמישי 9:00־13:00, 16:00־18:00, שישי 9:30־13:00. מומלץ לתאם מראש

3. Old Scandinavian Home

קריסטין וולף חיה בארץ ארבע שנים וחצי. היא ילידת שבדיה, אחות במקצועה ונשואה לרופא ישראלי שפגשה לפני שנים במרפאה בהרי שווייץ. כשהגיע בעלה לגיל פרישה החליטו לגור בארץ במושב שגדל בו. וולף לא מתגעגעת יותר מדי להרי שווייץ, גם לא לשבדיה, ומספרת שהרגישה כאן בבית מהרגע הראשון.


הצצה לחנות של קריסטין וולף

געגוע אחר, לרהיטים שבדיים, הוא שגרם לוולף לפתוח חנות בחלקו האחורי של ביתה. וולף נוסעת לשבדיה ובוחרת רהיטים ופריטים מיוחדים ומביאה אותם לארץ. בחנותה תוכלו לרכוש רהיטים ופריטים שבדיים אופייניים כמו שעון עץ צבוע זהב, מראות, תמונות, כלי נחושת, בובות ועוד.


וולף נוסעת לשבדיה ובוחרת רהיטים ופריטים מיוחדים ומביאה אותם לארץ

מחירים על קצה המזלג: תמונות מקסימות של הצייר השבדי קארל לרסון, 80 שקלים לתמונה; ארון בגדים בסגנון גוסטביאני, 4,000 שקלים; ספסל מרופד ומגולף בעבודת יד, 3,280 שקלים.

הרופאים, באר טוביה, 6144542־054, בתיאום מראש

4. אילת זר – גלריה לקרמיקה

לאילת זר, אמנית קרמיקה בוגרת המדרשה בבית ברל, יש נטייה ליצור פריטים שהם One Piece. אמנם תמצאו אצלה אמנות שימושית כמו אריחים, כיורים ואהילים, אבל נראה שהלב שלה נמצא ביצירות הפחות שימושיות שלה.


יצירות הקרמיקה של אילת זר

אחת הסדרות המרשימות שלה מציגה בימים אלו בתערוכה במרכז המבקרים ביפו. הסדרה מבוססת על תצלומי משפחה של דמויות משמעותיות בחייה כמו אביה וסבתה. היא ציירה אותם על פי התצלומים הללו על גבי כוסות וצלוחיות. סדרה נוספת נולדה מתוך משבר אישי של זר, ובה ציירה חלקיקים של תמונות וזיכרונות על גבי שברים של כלים. לבד מעבודת היצירה שלה מעבירה זר גם חוגים וסדנאות למבוגרים ולילדים.


הסדרה נולדה מתוך משבר אישי של זר, ובה ציירה חלקיקים של תמונות וזיכרונות על גבי שברים של כלים

מחירים על קצה המזלג: כיורים, 750־950 שקלים; קערות, 50־120 שקלים; אריחים, 25 שקלים לאריח בודד, 14־15 שקלים לאריח בהזמנה של כמות; פסלים, 250 שקלים.
<br /> מרחביה, באר טוביה, 7632605־050, בתיאום מראש

5. איריס פרי – סטודיו לקרמיקה וגלריה למתנות

כבר יותר מ־20 שנה שאיריס פרי יוצרת בקרמיקה. בתחילה עמד לרשותה בית סטודיו קטן שבו יצרה, מכרה ולימדה. בהמשך התפנה מכון חליבה סמוך לחלל הסטודיו ופרי השתלטה עליו בחדווה והשמישה אותו לסטודיו. את הסטודיו הישן הפכה לחנות.


בחנות של פרי תמצאו כלי קרמיקה ועוד המון פריטים משלימים לבית, טקסטיל ופריטי נוי

הכלים של פרי מתאפיינים בצבעוניות שקטה של כחולים, ירוקים מעושנים וגוני קרם, כשהיא מפגינה דרכם שלל טכניקות, מעישון ועבודה בתנור גז ועד רקו (טכניקת שרפה יפנית).בחנות של פרי תמצאו כלי קרמיקה שימושיים מעשה ידיה וגם המון פריטים משלימים לבית, טקסטיל ופריטי נוי שנוספו לחנות שלה עם השנים.


הכלים של פרי עשויים משלל טכניקות, מעישון ועבודה בתנור גז ועד רקו

מחירים על קצה המזלג: מגשים מלבניים, 90 שקלים; קעריות, 40 שקלים; ספלים, 45 שקלים; כלי לתבשיל קדרה, 360 שקלים; קנקנים, 98 שקלים.

מרחביה, באר טוביה, 7500174־077, 3912359־052, בתיאום מראש

6. הגלריה של עידית

עידית שלומי נולדה למשפחה חקלאית. במשך 15 שנה היא גידלה פרחים, סגורה בחממה וכמהה כל העת לאינטרקציה עם אנשים. שלומי לא ויתרה ופרצה את גבולות החממה. בתחילה למדה להיות מזכירה רפואית מתוך מחשבה שכך תפגוש אנשים, ובהמשך החלה לעזור במכירה של פריטי יודאיקה שיצרה אחותה. אז גילתה שלומי את שכבר ידעה – חברתם של אנשים וסביבה של פריטים יפים מיטיבה עמה.


החנות מציעה מאות פריטים של מעצבים ומותגים מהארץ ומחו"ל

הצעד המתבקש הבא היה חנות משלה. על שטח הנחלה בנה לה בעלה חנות קטנה שהלכה וגדלה עם השנים עד לממדים מכובדים מאוד שם היא מוכרת מאות פריטים של מעצבים ומותגים מהארץ ומחו"ל. מלבד פריטים לבית מציעה שלומי גם סדנאות והרצאות אורח של בעלי מקצוע במגוון נושאים כמו עיצוב שולחנות חג, אופנה ועוד.


מלבד פריטים לבית מציעה שלומי גם סדנאות והרצאות אורח של בעלי מקצוע במגוון נושאים

מחירים על קצה המזלג: כריות למושב כיסא בשילוב קרושה, 45 שקלים; קונסולה מעץ בוק במראה רטרו, 1,200 שקלים; גופי תאורה תלויים מזכוכית, 500־600 שקלים.

השקד 23 אמונים, 8644351־08, 3786112־052, ראשון־חמישי, 9:00־14:00,16:00־19:00, שישי 9:00־16:00

7. ג'ויס – מסעדה וגלריה

מסעדה וחנות לעיצוב הבית, הפועלות כעסק משפחתי ששותפים בו כל בני המשפחה. דניאלה דדון היא שעומדת בחזית העסק הזה, שיושב במבנה שהיה בעברו רפת של סבה וסבתה, אך מאחוריה עומדים בגאון כל שאר בני המשפחה. הילדים עוזרים במטבח ובחנות, והאבא, השחקן המוערך ג'ק כהן, הוא דמות בפני עצמה וכיף לשבת ולשמוע את אינספור הסיפורים שבאמתחתו.

המסעדה והחנות פועלות כיחידה הומוגנית, כשהחנות זולגת בחן אל תוך המסעדה עם פריטים מעוצבים שמעטרים את הקירות ומקשטים את המרפסת. החנות עצמה מחולקת לפינות לפי סוגי החללים שיש בבית (חדר שינה, אמבטיה, סלון וכו') ומכילה מגוון רחב של רהיטים, כלים, טקסטיל ופריטי נוי.


החנות עצמה מחולקת לפינות לפי סוגי החללים שיש בבית

במסעדה תוכלו ליהנות מתפריט עונתי הנשען על פרודוקטים טריים שמספקים המשקים השכנים. גבינות של חוות הבאפלו, ביצים טריות מהלול השכן וירקות מהשדה המשפחתי – כולם ימצאו את דרכם אליכם לצלחת.


המסעדה והחנות פועלות כיחידה הומוגנית, כשהחנות זולגת בחן אל תוך המסעדה עם פריטים מעוצבים שמעטרים את הקירות ומקשטים את המרפסת

מחירים על קצה המזלג: מדפים מארגזים, 184 שקלים; מיטה זוגית ושתי שידות מעץ אלון, 9,500 שקלים; יחידה לאחסון ולתלייה מרשת ברזל, 740 שקלים, מסגרות עץ לתמונות במראה מיושן, 115־200 שקלים

הוותיקים 54 ביצרון, 8672211־08, 4557238־050, ראשון־חמישי 9:00־23:00, שישי 8:30־23:00, שבת 10:00־23:00