ידי זהב

made by hand. צילום: טל ניסים
made by hand. צילום: טל ניסים

עיצוב רומנטי עכשווי ופונקציונליות ששמה את המוצרים במרכז, מאפיינים את חנות חומרי העיצוב והיצירה Made by Hand בגבעתיים. שיתוף פעולה פורה בין הבעלים למעצבת הוליד מקום שבהחלט עושה חשק ליצור

88 שיתופים | 132 צפיות

מיקום אזור התעשייה גבעתיים

בעלים שירי אבישר־כהן

עיצוב פנים מיה מוסיוב – Storestyle, עיצוב ומסחור חזותי

קהל יעד חובבות יצירה בבד ובנייר

למה התכוון המעצב ליצור פנינה בלב מרכז תעשייתי

 

חללים

חנות לחומרי עיצוב ויצירה בבעלות שירי אבישר־כהן, בוגרת לימודי אופנה בשנקר ומעצבת ראשית בדלתא. לאחר שנים רבות בתחום החליטה אבישר־כהן לעשות הסבה מקצועית ולפתוח חנות למלאכת יד. היא חיפשה חלל שפונה לרחוב באזור מרכזי יותר בעיר, אך לבסוף ויתרה בשל דמי שכירות גבוהים והתמקדה באזור התעשייה שקרוב לביתה ("אני סוגרת בצהריים וקופצת לאכול צהריים עם הילדים"). החנות ממוקמת בקומה שנייה של בניין מסחרי. אמנם אין היא פונה לרחוב אך באזור ובבניין עצמו יש תנועת עוברים ושבים, ובערב, בזמן שבו לקוחות מסיימות לעבוד ובאות לסדנאות שמתקיימות בחנות, קל מאוד למצוא חניה. לפני השיפוץ החלל שימש כבית מלאכה ודמה לשאר היחידות בבניין מבחינת עיצוב ואסתטיקה, או ליתר דיוק מבחינת היעדרם. שטח החלל כ־50 מטרים רבועים והוא מחולק לשניים: חנות בדים, מוצרי נייר ואביזרי תפירה, הכולל חדר שירותים, וחדר סדנאות. בכניסה, סמוך למעלית, תוכננה פינה קטנה עם ספסל ועציצים שבולטת על רקע המראה הכללי של הבניין. הפינה משמשת להמתנה בזמן שהחנות סגורה להפסקת צהריים וכמעין הזמנה לביקור בחנות.

צילום: טל ניסים
צילום: טל ניסים

מוטיבים עיצוביים

לאחר הבהרת הצרכים יצרה המעצבת לוח השראה והחל מעין "פינג פונג" בינה לבין הלקוחה, שבסופו הוסכם על מראה הרמוני של קירות לבנים וצבעוניות שקטה ("המוצרים עצמם כל כך צבעוניים שהחלטנו להשאיר את הקירות בצבעים שקטים"). לוגו בגוון נייר קראפט הוביל לבחירה בטפט בצבע חום־אפרפר עם עיטורים לבנים (מִטְפַּטִים) שהודבק על קיר סמוך לדלת הכניסה. צבעוניותו שימשה נקודת מוצא לפלטת הצבעים של החנות כולה. תקרת בטון נחשפה כדי להגדיל את החלל ולחבר אותו לאופי הבניין. קיר גבס שהפריד בין שני חלקי החנות הוסר ובמקומו הותקנה ויטרינת זכוכית במסגרת פרופיל בלגי בגוון בזלת. הוויטרינה מחלקת את החלל לאזור מסחרי ולחדר סדנאות, אך מאפשרת קשר עין ביניהם. בנוסף היא חושפת בפני הלקוחות פן אחר של החנות, כמקום המקיים סדנאות ומעודד התנסות ויצירה. ההפרדה בין החללים נעשתה סגנונית בבחירת ריצוף שונה – פרקט למינציה איכותי בחנות ואריחים בגוני לבן וחום־אפרפר בחדר הסדנאות. גופי תאורה ממתכת בסגנון תעשייתי נרכשו בטליה עיצוב תאורה. הם משרתים את החלוקה בין החללים ומבליטים את המוצרים כחלק מתפיסת העיצוב המסחרי של המעצבת. עבור חדר הסדנאות נבחרו גופי תאורה עשויים חוטי ברזל, בהפעלה של מעט דמיון נראים כמו כלובים לציפורים שמעטרות את הטפט. קופסאות אחסון מקרטון נרכשו באיקאה בגוון שתואם לצבע הירוק־אפרפר המופיע בטפט. גוון דומה נבחר גם עבור דלת מתכת חיצונית. על קיר חדר הסדנאות נתלו בדים ממוסגרים בחישוקי רקמה שיצרה בעלת החנות, מעין הצהרת כוונות על תוצרים שניתן ליצור בעזרת הדרכה מקצועית.

צילום: טל ניסים
צילום: טל ניסים

בחירת הריהוט הושפעה משיקולי תקציב. שולחנות בגוון עץ עם רגלי כרום וארונות תצוגה לבנים שנרכשו באיקאה הוצבו באופן שמאפשר זרימה ותנועה בחלל והגעה לכל המוצרים. כיסאות פלסטיק וכרום בגוני חום־אפרפר (פיק אפ) הוצבו בחדר הסדנאות, ושרפרף עץ וברזל מיושן (פיק אפ) נרכש עבור החנות. עמדת קופה הכוללת שולחן וארון שירות הוצבה במרכז החלל סמוך לוויטרינה כדי לאפשר שליטה על שני האזורים. המעצבת ביקשה למנוע בכך גם צפיפות באזור הכניסה כדי שהלקוחות לא ירגישו "שמחכים להם בפינה". אמצעי תצוגה מסחריים באיכות הגבוהה ביותר נרכשו במיקס מיקס, מתוך הבנה שהמוצרים הם לב העסק ושנדרשת תצוגה מדויקת שלהם. כ"אלמנטים של אופי" נתלו על הקירות מגירות ישנות שנקנו על ידי בעלת החנות והוסבו להיות מתקני תצוגה ומתלה תיל מתכתי שנרכש בביתילדים.קום.

צילום: טל ניסים
צילום: טל ניסים

מוצרים

המוצרים בחנות מיובאים מארצות הברית ונבחרים על ידי הבעלים. מגוון המוצרים רחב וכולל תחומים שונים של מלאכת יד: ניירות מעוצבים בסדרות הכוללות אביזרים משלימים, גלילי בד וסרטי קישוט, וואשי טייפ, פאנצ'ים, מדבקות, חותמות, חוטי רקמה וסריגה ועוד. נכון להיום מתקיימות סדנאות בנושאי סריגה מחוטי טריקו, טלאים, תפירה ויצירת אלבומים ובעתיד יתווספו סדנאות בנושאים נוספים. בחופשת הקיץ יתקיימו במקום קייטנות עבודת יד לילדות בוגרות (מגיל 12).

צילום: טל ניסים
צילום: טל ניסים

דבר המערכת

מחזית הבניין קשה להאמין שיכולה להיות בו חנות נעימה ויפה כל כך. הבעלים והמעצבת עבדו בשיתוף פעולה ויצרו חלל שמחבר עיצוב רומנטי עכשווי ופונקציונליות ששמה את המוצרים במרכז. תהליך מושכל הוביל לעמידה במסגרת תקציב שאינה מורגשת בבחירת החומרים והריהוט. שימוש נכון בתאורה ובאמצעי תצוגה מבליט את המוצרים ואופן הצבת הריהוט מאפשר ללקוחות לנוע בחלל בקלות, לראות הכל מקרוב ולגעת. בחירה בגוונים שקטים "מרגיעה" את הצבעוניות העזה של המוצרים ויוצרת אווירה נעימה להתנסות וללמידה.

Made by Hand, תפוצות ישראל 4 (מרכז כורזין) קומה ב', גבעתיים,

5285477־03, 7882523־054