יוצאים מהבית

מלון באתר קרוואנים
מלון באתר קרוואנים

לצד אלה המחפשים ללון במלונות בוטיק מפנקים שקמים חדשות לבקרים, יש את מי שמבקשים ללון במקומות המספקים חוויות וריגושים מסוג אחר. לפניכם חמישה מלונות במבנים לא שגרתיים

88 שיתופים | 132 צפיות

מלון באתר קרוואנים

סילקה לורנצן ושרה וולמר, מארגנת אירועים ומעצבת אופנה מגרמניה, איתרו מפעל נטוש בברלין והפכו אותו למתחם הכולל בית קפה, גינה ומלון, שחלק מחדריו הם קרוואנים ששופצו. הקרוואנים, רובם מתוצרת מזרח גרמניה לשעבר, מייצגים את התעשייה משנות ה־50 עד שנות ה־70 וכל אחד מהם זכה לעיצוב ייחודי. בחלקם נחשפו מאפיינים ישנים כמו קונסטרוקציית עץ ולוחות אלומיניום, ששוחזרו ושימשו בסיס לעיצוב החדש. אחרים עברו שינוי מקיף וחיבור לימינו כמו קרוואן שציורים מעטרים את צדו החיצוני, פרויקט שהתרחש במסגרת פסטיבל האמנות של ברלין שהתקיים בשנת 2011. חוץ מקרוואנים יש במבנה בקתות עץ, אפשרות אירוח נוספת שמדגישה את אופיו הלא שגרתי של המלון.

מלון באתר קרוואנים
מלון באתר קרוואנים

מלון מחביות יין

ב־Stavoren, כפר קטן על חוף מפרץ אייסל שבהולנד, נמצא מלון שחלק מחדריו הם חביות יין שהוסבו למגורים. ארבע חביות עץ אלון בנפח 15 אלף ליטרים כל אחת הובאו משווייץ, שופצו ועוצבו מחדש. העץ מתיישן עם הזמן, מתכהה ומוסיף לאווירה האינטימית שמקורה באופי המבנה עצמו. החביות הוצבו זו לצד זו ומעליהן הוקם מבנה שמשמש בכמה פונקציות כגון גגון להגנה מפני גשם ותשתית לאינסטלציה. בכניסה לכל חבית תוכננה פינת ישיבה, ושירותים ומקלחות מוקמו מאחור. החביות עצמן מהוות חדרי שינה ובכל אחת יש שתי מיטות. בקרוב מצפים הבעלים לשמונה חביות עץ אלון נוספות שיגיעו מצרפת בקיבולת 22 אלף ליטרים כל אחת, גדולות מספיק כדי להכיל מיטה זוגית.

מלון מחביות יין
מלון מחביות יין

מלון איגלו מקרח

שלושת אלפים טונות שלג, שנמצא בהרי האלפים בשפע, משמשים כל שנה לבניית מלונות איגלו בשווייץ (ארבעה), בגרמניה ובנסיכות אנדורה. הפרויקט החל בשנת 1995 כאשר אדריאן גונתר, המתכנן וגולש סנואובורד, רצה להיות הראשון שיגיע להר בבוקר. חברים שהצטרפו אליו בנו את האיגלו הראשון, ותושבי כפרים סמוכים ותיירים ביקשו רשות להשתמש בו. שנה לאחר מכן הוקם הכפר הראשון שכלל שלושה מבני איגלו, שבכל אחד מהם התאכסנו חמישה אורחים. להקמת איגלו סטנדרטי בקוטר תשעה מטרים שמיועד לשישה אנשים יש צורך בכמעט 1,400 לבנים מ־3,200 קילוגרמים של שלג. כדי לענות על דרישות הלקוחות נבנו גם חדרי איגלו קטנים יותר המיועדים לזוגות.

מלון איגלו מקרח
מלון איגלו מקרח

מלון בקרונות רכבת

"אני בסך הכול מתחזק את המבנים עבור האומה. זה אחד מאותם דברים שראויים לשימור", אומר הבעלים של מלון The Old Railway Station. תחנת הרכבת הישנה של Petworth במחוז ססקס נחשבת לאחת היפות בבריטניה. היא הוקמה בשנת 1892 ונבנתה מעץ, דבר נדיר באותם ימים, לכבוד המלך אדוארד השביעי שנהג לפקוד אותה בדרכו למסלול מירוצי סוסים סמוך. באמצע שנות ה־60 תנועת הרכבות פסקה וכיום משמש המבנה כמלון. הבעלים שיפצו את התחנה במשך שבע שנים והציבו לידה ארבעה קרונות עץ מהוגני נדירים שנבנו בתחילת המאה ה־20. מבנה התחנה, שמשמש כעת כמשרד קבלה, שוחזר בקפידה ונראה בדיוק כפי שנראה בימים שבהם הייתה בו תנועת נוסעים, למעט מרקיזות בחזית ובעורף שהוסרו.

מלון בקרונות רכבת
מלון בקרונות רכבת

מלון בצינורות ביוב

פרויקט עיצוב של האדריכל אנדריאס שטראוס הוביל להקמת מלון בצינורות ביוב מבטון, המציע אירוח לואו קוסט במבנה ידידותי לסביבה. ה־Sanitube בבסיסו הוא קונספט חדשני של מתקן סניטרי המיועד לאזורים ציבוריים ואשר יכול לכלול אסלה, משתנה, מקלחת ומשטח להחלפת חיתולים. במלונות, הממוקמים בצפון ובמערב אוסטריה, הוסבו היחידות הללו לחדרים לכל דבר המאובזרים במיטה זוגית, ארונות, תאורה ושקעי חשמל, וצוהר עגול בתקרתם מספק אור יום ואוויר. הצינור סגור משני צדיו בדלת ברזל בעלת מנעול קומבינציה ובקיר מצויר. למרות אופיו התעשייתי של הבטון, המתארחים מדווחים על חוויה נעימה ולא קלסטרופובית. הקמת מלון בשיטה זו היא קלה, זולה ונוחה, ולכן החברה המפעילה מחפשת אתרים נוספים להקים בהם מלונות מעין אלו.

מלון בצינורות ביוב                                                     מלון בצינורות ביוב