אצבעות ירוקות: חידושים וטיפים לגינון לחודש יוני

צמחי אוויר מוצאים בית בתוך אגרטל, הכוסברה הויאטנמית עושה עלייה והספר שילמד אתכם איך לגדל פירות וירקות בלי חלקת גינה מפוארת

88 שיתופים | 132 צפיות

 

צמח – כוסברה וייטנאמית

עלי הכוסברה הווייטנאמית מכילים כמות גדולה של ברזל וחלבון ושל נוגדי חמצון, נחשבים ל"תרד של המזרח" ומומלצים במיוחד למי שנמנעים מצריכת בשר. נזירים בדרום מזרח אסיה אומרים שהם סגולה לרוגע, לשלווה ולאריכות ימים. טעמם חזק יותר משל עלי הכוסברה המוכרת בארץ ותושבי וייטנאם והמדינות הסמוכות נוהגים לאכול את העלים והגבעולים כשהם טריים בסלטים, לשלב אותם במרקים ולתבל בעזרתם תבשילים. הצמח גדל באופן טבעי בתנאים טרופיים, חמים ולחים ולכן לא גדל עד כה בארץ. לאחרונה נמצא זן שמותאם גם לאקלים הישראלי, שאפשר לגדל אותו לאורך כל השנה בעציצים, במכלים, בסלים תלויים ובגינה, כולל באדמות חול.

להשיג בחישתיל

כוסברה ויאטנמית | צילום: יח"צ
כוסברה ויאטנמית | צילום: יח"צ

ספר – מגדלים לבד

"Grow Your Own Vegetables in Pots" הוא ספר טוב עבור מי שאין לו גינה ועדיין רוצה לגדל פירות ויקות. דבורה שנבלי מורל (Deborah Schneebeli-Morrell) מציגה 35 רעיונות וטיפים לגידול ירקות, פירות ועשבי תיבול בבית. הספר מדריך את הגנן המתחיל מהשלבים הראשונים של בחירת הכלי המתאים ועד לצלחת. שנבלי מורל מציגה בספר מגוון כלים שאפשר לשתול בהם הצמחים: פחיות ריקות, שקיות, מסננות, תיבות ועוד. בנוסף היא מתאימה את הכלי לצרכים של הצמח. תוכלו למצוא בספר טיפים כיצד לגדל בשיטה זו צמחי מרפה, שעועית מטפסת, אפונה, תפוחי אדמה וירקות שורש, פלפל וצ'לי, עלים לסלט ועוד. כך תוכלו לגדל את האוכל שלכם גם בדירה קטנטנה. מחיר: 98 שקלים.

להשיג בחנות המגדלור, לבונטין 1 תל אביב

Grow Your Own Vegtebales In Pots
Grow Your Own Vegtebales In Pots

 

מוצר – אגרטלים לצמחי אוויר

סדרת אגרטלי קרמיקה תלויים של ליוויה רוסי וג'אנלוקה ג'אברדו מסטודיו דוסופיוריטו (dossofiorito) מיועדת לאפיפיטים, צמחי אוויר ירוקי-עד הגדלים על צמחים אחרים בלי לפתח יחסי תלות טפיליים. האגרטלים מחליפים את עצי יערות-העד כמצע לצמחי האוויר. כמו בטבע, כל אגרטל יכול לתמוך בכמה צמחים, לתת חיים למערכת אקולוגית שלמה בקנה מידה זעיר, ולהוות ריאה ירוקה ורוחשת חיים גם בפינות האורבניות הקטנות ביותר.

סדרת אגרטלי הקרמיקה של ליוויה רוסי וג'אנלוקה ג'אברדו | צילום: Federico Villa
סדרת אגרטלי הקרמיקה של ליוויה רוסי וג'אנלוקה ג'אברדו | צילום: Federico Villa